Ford Edge Facelift – Un SUV inteligent pentru o lume inteligentă

Ford Edge Facelift oferă o gamă largă de sisteme de asistenţă a şoferului care se bazează pe camere şi pe senzori şi au rolul de a transforma fiecare călătorie într-una mai confortabilă şi mai puţin stresantă, ajutând şoferii să evite sau să diminueze efectele unor eventuale coliziuni. Şi-au făcut debutul european la ora lansării Sistemul de frânare post-coliziune, Asistenţa suplimentară în coloana de direcţie la evitarea obstacolelor şi sistemul Tempomatul Adaptiv cu Oprire-Pornire şi Fixare pe centrul benzii de rulare.

Edge lansează, de asemenea, o versiune Bi-Turbo puternică şi eficientă a motorului diesel Ford EcoBlue de 2.0 litri, împreună cu o transmisie automată cu opt trepte care asigură un şofat fără efort.

Dezvăluit în versiunea sportivă ST-Line, Edge facelift iese în evidenţă prin zonele frontale şi posterioare redesenate, prin grila masivă de tip fagure, prin elementele suplimentare - inclusiv pragurile evazate - vopsite în culoarea caroseriei, dar şi prin jantele din aluminiu standard de 20 de inch.

Trei noi tehnologii

Ford Edge Facelift introduce în Europa trei noi tehnologii Ford de asistenţă a şoferului.

Sistemul de frânare post-coliziune ajută la reducerea efectelor unei potenţiale coliziuni secundare prin aplicarea unei presiuni moderate asupra frânelor atunci când este detectată o coliziune iniţială. Încetinirea vehiculului are potenţialul de a limita leziunile pasagerilor şi daunelor asupra maşinii.

Asistenţa suplimentară în coloana de direcţie la evitarea obstacolelorîi ajută pe şoferi să vireze pe lângă vehiculele oprite sau care rulează cu viteză redusă pentru a evita coliziunile. Conceput pentru a opera la viteze de oraş sau de autostradă, sistemul foloseşte un radar şi o cameră pentru a detecta vehiculele oprite sau lente din faţa maşinii şi oferă sprijin prin impuls asupra volanului pentru evitarea unui accident dacă coliziunea este considerată iminentă.

Tempomatul Adaptiv cu Oprire-Pornire şi Fixare pe centrul benzii de rulare ajută vehiculul să păstreze o distanţă de siguranţă faţă de maşinile din faţă şi reduce stresul în timpul drumurilor lungi în trafic uşor păstrând vehiculul pe centrul benzii de rulare.

Suplimentar, tehnologiile de asistenţă a şoferului care folosesc camere, radare şi senzori ultrasonici pentru a reduce efortul şoferilor includ Farurile adaptive, Sistemul de monitorizare şi avertizare pentru unghiul mort, Faza lungă non-intruzivă pentru ceilalţi participanţi la trafic, Limitatorul inteligent de viteză, Sistemul de avertizare la părăsirea benzii, Sistemul de asistenţă pre-coliziune cu depistare a pietonilor şi Sistemul de recunoaştere a indicatoarelor rutiere.

Şofatul şi manevrele de parcare din oraşe sunt simplificate şi mult mai confortabile cu ajutorul unor pachete tehnologice precum Sistemul de alertă la intersecţia cu traficul perpendicular, Direcţia adaptivă Ford, Sistemul de asistenţă activă la parcare cu parcare perpendiculară, Asistentul de parcare laterală şi Sistemul de asistenţă la ieşirea din parcare (Park Out Assist).

Performanţă sofisticată

Edge Facelift utilizează cele mai noi tehnologii Ford în materie de propulsoare pentru a oferi performanţe fără efort, emisii de CO2 reduse şi consum optimizat.

Noul motor diesel Bi-Turbo Ford EcoBlue de 2.0 litri oferă puterea, cuplul şi performanţele dinamice ale unui motor cu capacitate cilindrică superioară în condiţiile unui consum şi unor emisii de CO2 proprii unui motor de capacitate cilindrică redusă.

Noutatea absolută introdusă pe motorul diesel EcoBlue este sistemul avansat bi-turbo, noua configuraţie a motorului păstrând tehnologia avansată de injecţie şi arhitectura EcoBlue - care garantează frecări reduse între părţile componente - pentru a se ridica la standardele Euro 6.

Noul motorul diesel Bi-Turbo Ford EcoBlue de 2.0 litri şi 238 CP este combinat cu sistemul de tracţiune integrală Ford Intelligent All Wheel Drive şi oferă cuplu la turaţii joase, dar şi zgomot mecanic şi vibraţii reduse, propunând în acelaşi timp performanţe lineare şi fluide la accelerare, scopul final fiind o experienţă de şofat mult mai confortabilă.

O turbină mică de presiune ridicată şi una de dimensiuni mari de presiune scăzută lucrează în serie la turaţii joase pentru a oferi un răspuns îmbunătăţit şi cuplu ridicat. La turaţii mari, turbina de capacitate mare lucrează singură pentru a oferi resursele necesare atingerii vârfului de putere.

Galeriile turbo şi cele de evacuare au fost îmbunătăţite şi conţin constructiv cu aproximativ 30% mai mult nichel pentru o rezistentă optimizată la temperaturile de până la 860 de grade Celsius generate de sistemul bi-turbo. Turbinele sunt răcite cu apă.

Echipat standard cu sistemul Auto Start-Stop, motorul Ford EcoBlue de 2.0 litri este oferit de asemenea pe noul Ford Edge în versiunea cu 190 CP în combinaţie cu o cutie de viteze manuală cu şase trepte şi cu sistemul de tracţiune integrală Intelligent All Wheel Drive.

Noua transmisie Ford cu opt rapoarte a fost concepută pentru a optimiza suplimentar consumul de carburant şi pentru a oferi performanţe imediate prin schimburi de trepte rapide şi fluide.

Sportivul Edge ST-Line

Gama de modele Ford ST-Line - concepută pentru clienţii care aspiră la imaginea sportivă a modelelor ST - oferă un design inspirat din cel al gamei Ford Performance şi opţiuni puternice în ceea ce priveşte motoarele disponibile.

Suspensiile cu setări sport îmbunătăţesc şi mai mult experienţa dinamică a noului Edge ST-Line, dublată de tehnologia Ford Adaptive Steering. Aceasta optimizează răspunsul direcţiei şi transformă Edge într-o maşină mai uşor de manevrat prin faptul că modifică în mod constant raportul mediu de bracare în funcţie de viteza de rulare şi prin clapetele montate pe volan în cazul transmisiei automate quick shift cu opt rapoarte.

Edge Facelift le va fi oferit clienţilor europeni, pe lângă varianta sportivă ST-Line, în versiunea premium Vignale, în cea stilată Titanium sau în bogata echipare Trend.

Interior conectat şi confortabil

Un panou de încărcare wireless disponibil opţional şi ascuns în compartimentul frontal de pe consola centrală oferă acum încărcare fără cablu pentru aparatele compatibile, iar sistemul de comunicaţie şi infotainment Ford SYNC 3 - compatibil gratuit cu Apple CarPlay şi Android Auto™ - le oferă şoferilor posibilitatea de a controla telefoanele conectate, sistemul audio, navigaţia şi climatizarea cu ajutorul comenzilor vocale sau prin ecranul sensibil la atingere al unui monitor color de 8 inch.

Clienţii pot să-şi îmbunătăţească experienţa audio cu ajutorul noului sistem audio premium B&O Play, special reglat pentru noul Edge. Sistemul foloseşte un procesor de sunet digital cu 10 canale pentru a controla şi egaliza fiecare incintă acustică, asigurând o distribuţie uniformă a sunetului în habitaclu. Opţiunea surround pune la dispoziţia melomanilor o experienţă audio şi mai cuprinzătoare.

Edge Facelift oferă, de asemenea, un instrumentar de bord 3D complet configurabil care le oferă şoferilor posibilitatea de a personaliza aşezarea şi forma vitezometrului, a turometrului şi a ecranelor cu informaţii legate de rulare. Ajustarea merge până la posibilitatea alegerii între 7 nuanţe diferite, menţinând în acelaşi timp un design elegant şi simplu. Tehnologiile suplimentare legate de confort includ un plafon panoramic pe întreaga lungime a acoperişului, scaune frontale încălzite şi aerisite, scaune posterioare încălzite şi volan încălzit.

Cu materiale armonioase de calitate superioară şi cu un design de ultimă generaţie, spaţiosul interior al noului Ford Edge inspiră un sentiment de maşină premium. Consola centrală redesenată oferă un schimbător rotativ pentru transmisia automată cu opt trepte. Această soluţie economiseşte spaţiu şi oferă acces uşor la zona de încărcare wireless, consolidând în acelaşi timp imaginea modernă şi sofisticată a maşinii.

Butonul frânei de mână electronice care ia locul levierului convenţional ajută de asemenea la maximizarea spaţiului şi permite instalarea unor suporturi ajustabile de pahare şi a unei cutii de depozitare îndeajuns de spaţioase pentru cărţi, jucării sau tablete. Un torpedou şi mai voluminos este montat în partea dreaptă a planşei de bord, iar deasupra acesteia există un alt spaţiu de depozitare.

Comments are closed.