Focus sau Corolla? — Ford si Toyota sustin ca detin cea mai bine vanduta masina din lume

Galerie foto

Cei doi constructori susţin că au modelul care s-a vândut cel mai bine în prima jumătate a anului. Definiţiile stau la cheia soluţionării acestui diferend.

Cei de la Ford au anunţat că modelu Focus a fost vândut sub un singur nume în peste 489.616 exemplare, faţă de cele 462.187 de exemplare Corolla comercializate de Toyota. Dar cei de la Ford nu au inclus la socoteală şi cele peste 100.000 de exemplare de Corolla Verso vândute de Toyota în Japonia.

Cei de la Toyota susţin că vânzările modelului Corolla se ridică la 603.840 exemplare, incluzând aici derivate cum ar fi camioneta vândută în Statele Unite sub numele Matrix.

Companiile auto folosesc supremaţia în cifrele de vânzări pentru a atrage clientela. Alan Mulally, CEO la Ford, şi-a propus să crească vânzările cu 50%, până la 8 milioane de vehicule, acest obiectiv fiind stabilit pentru cel târziu la finele anului 2015. Acest ţel a fost încetinit de vânzările scăzute din China şi Europa, care au atins cel mai coborât nivel din ultimii 17 ani.

Pe lângă vânzările modelului Matrix, numărătoarea pentru Toyota nu a luat în calcul şi vânzările modelului Auris, aşa cum este cunoscută Corolla în Europa. De cealaltă parte, Ford nu a luat în calcul un derivat al lui Focus, respectiv modelul C-MAX.

Cei de la Toyota consideră Corolla drept cel mai popular model din lume, totalizând 722.000 de vânzări până în iulie, conform informaţiilor oferite de marca japoneză. Toyota a vândut aproape 48.000 de modele Auris şi 58.000 de Corolla Verso în prima jumătate din 2012.

Vânzările modelului Focus din Europa au fost luate în socoteală de cei de la Ford. Producătorul auto a introdus la nivel mondial o versiune redesenată a acestei versiuni în cursul anului trecut.

Cei de la Ford susţin că Focus atrage mulţi clienţi noi ai brand-ului, îndeosebi în Asia, conform celor afirmate de Jim Farley, directorul de marketing de la Ford, la un eveniment în Thailanda, unde a fost sărbătorită construcţia exemplarului cu numărul 350.000.000 din istoria Ford, respectiv un Focus.

Planuri pentru Asia

Cei de la Ford doresc să investească mai mult în Asia după ce pierderile din Europa s-au accentuat. Printre măsurile vizate se numără şi introducerea mărcii Lincoln pe piaţa din China în a doua jumătate din 2014.

După pierderile de producţie cauzate de cutremurul şi tsunami-ul de anul trecut, Toyota a redevenit lider mondial la vânzări, poziţie recăpătată de la General Motors.

În primele trei luni din 2012, Corolla a fost lider în vânzări, cu 300.800 vânzări, urmat de Focus, cu 277.000 exemplare vândute, şi hibridul Prius, cu 247.230 unităţi vândute, conform cifrelor furnizate de companii la acel moment.

Poziţia de lider în vânzări prezintă interes pentru potenţialii cumpărători. „Clienţii consideră popularitatea unui model drept un argument important pentru achiziţionarea unei maşini noi. Oamenii doresc să se simtă parte dintr-un grup de succes, este un factor psihologic. Acest factor funcţionează şi în sens invers, deoarece clienţii sunt susceptibili când vine vorba de mărci care nu se vând bine”, a explicat Ian Beavis, vicepreşedinte executiv la Nielsen Holdings NV şi fost executiv pe vânzări şi marketing la Ford, Kia Motors Corp şi Mitsubishi Motors Corp.

Comments are closed.