Fiat Grande Punto – Recucerirea publicului pierdut

Galerie foto

Respecta valorile marcii
Si citi oare nu gindesc la fel ca respectivul vizitator apartinind generatiei tinere? Fiat inca va trebui sa munceasca mult pina cind va acoperi toate gaurile negre din trecutul sau. Cintindu-i-se prohodul nu chiar cu multi ani in urma, de suficienta vreme da semne de revigorare, ultimele cifre arata chiar ca este pe drumul cel bun, dar pina sa recupereze terenul pierdut la capitolul imagine mai are de lucru. Iar cind i se intipareste cuiva ceva in minte greu tare se mai pot indrepta lucrurile.

Dar tocmai asta este misiunea lui Grande Punto. Sa demonstreze ca actualele modele Fiat au pastrat doar ce era bun din trecut si ca respecta valorile marcii. Testul cu Grande Punto l-am efectuat chiar in zilele in care constructorul italian anunta pe final de octombrie o avalansa de noutati. Linea, Panda si Bravo sint tot atitea masini aruncate in lupta pentru recucerirea publicului pierdut.

Design fara cusur
N-am putut incepe testul cu Grande Punto pina n-am facut mai intii citeva ture in jurul sau. Dar asta se datora nu faptului ca nu prea conduc de obicei masini cu doua portiere, ci designului sau exterior. De oriunde l-ai privi, proportiile sint atit de reusite incit cu greu ai putea spune ca ar mai fi trebuit adaugat ceva pe undeva, sau ca in vreo alta parte este ceva in plus. Este un model echilibrat, ce degaja un sentiment de stabilitate. Partea frontala da senzatia de masivitate, doar nu degeaba-i Grande, din lateral masina are o linie dinamica, iar in partea frontala este bine lucrata. Reputatul Giugiaro este raspunzator pentru un design fara cusur si a rezistat tentatiei de a transforma varianta in 3 usi a lui Grande Punto intr-un mic coupe, cum se mai obisnuieste. Poate doar geamurile din spate sa te duca cu gindul la o astfel de tentativa, desi caroseria este mai degraba clasica.

Grija pentru orice detaliu
In interior, responsabila cu marimea este consola centrala, de dimensiuni apreciabile. Imposibil sa n-o remarci de cum urci in masina, pare ca seamana cu partea frontala din exterior si devine clar ca Giugiaro a fost atent pina in cel mai mic detaliu. De instalatia de climatizare n-am avut deloc nevoie, desi la un moment dat mi-am dat seama ca uitasem pornit aerul conditionat si era cam racoare in habitaclu, in schimb nu trebuie trecuta cu vederea instalatia audio, cu CD si MP3.

Accesul in masina este facil chiar si pentru persoanele inalte, iar portierele sint lungi si grele. Centura de siguranta este asezata, firesc, mai in spate decit la variantele cu cinci usi si-ti ia ceva vreme pina sa gasesti miscarile optime pentru a o folosi. Cu doua degete misti scaunele din fata pentru a permite accesul la locurile din spate, dar dupa ce le dai la loc te poti aseza si observa ca-s comode, senzatie amplificata daca se folosesc butonasele pentru suportul lombar. Situate sub cotiera ce dispune de doua pozitii -- una normala, perpendiculara pe consola centrala, si una ceva mai ridicata -- ele nu va vor dezamagi.

Manevrabilitate dusa la extrem
Nici cu calitatea rularii nu veti avea probleme. Trebuie doar sa va adaptati cu unele aspecte, iar durata va depinde doar de stilul de condus. Personal as opta pentru o varianta mai zglobie, dar pe cei ce vor alege motorul pe benzina de 1,4 litri si 77 CP nu cred ca-i voi auzi plingindu-se de consum. Dar nici lasindu-ma in urma la vreun semafor, pentru ca masina incepe sa muste din asfalt undeva dupa 4.000 de ture. Dar chiar si la acest regim este silentioasa. Abia dupa 5.000 rot/min motorul incepe sa devina nervos, pentru ca la 6.500 sa fie taiata alimentarea. Prin oras totusi nu vor fi prea dese ocaziile sa conduceti in acest ritm, mai ales ca la orele de virf traficul devine imposibil. Dar va sare altceva in ajutor.

Exista pe consola centrala un buton intre cel ce deschide portbagajul si cel care blocheaza usile. Un buton pe care cind apesi parca am descuiat un lacat ce tinea volanul in friu. Cind apare martorul luminos "CITY", volanul este atit de sensibil precum un mouse setat pe sensibilitatea maxima. Directia ramine la fel de precisa, iar dupa ce te-ai obisnuit cit de cit si urci apoi pe alta masina bicepsii vor lucra suplimentar. La viteze mai mari este bine totusi sa nu vedeti "CITY" pe bord. N-am mers mai repede de 130 km/h, iar manevrabilitatea volanului fara sa apas butonul de care tocmai am pomenit am considerat-o suficienta. Este o viteza pe care o puteti usor adapta pentru a negocia cum se cuvine orice curba.

Verdict Auto PLAY
Mai toti constructorii si-au facut masini frumoase in clasa mica, iar Fiat n-avea cum sa nu se alinieze printre ei din moment ce a apelat la maestrul Giugiaro ca sa deseneze Grande Punto. Fara teama de a gresi, este o aparitie cit se poate de placuta si va atrage ca un magnet clientii. Interiorul este primitor, chiar daca materialele de la bord puteau fi de o calitate mai buna. Volumul portbagajului primeste un calificativ excelent, dar legat de motor ramin la parerea ca l-as fi vrut mai "intepat" de la turatii mai joase.

Comments are closed.