Ferrari 599 Hybrid – primele imagini

Galerie foto

Mai bine sa dea spaga

În 1997, la adoptarea Tratatului de la Kyoto, japonezii aveau deja maşina potrivită: Toyota Prius. Încet-încet, toată lumea a înţeles că, deşi nu reprezintă o soluţie viabilă pe termen lung, vehiculele hibride sunt totuşi un răspuns evaziv abil la întrebarea „ce facem când se termină petrolul?”. Germanii au preluat ideea. Chinezii au copiat principiul. Francezii au încercat versiuni diesel-electrice, după modelul submarinelor din al Doilea Război Mondial. În America, hibridele au devenit un accesoriu de imagine.

Dar când inclusiv italienilor începe să le pese, poţi să ştii că lumea se duce de râpă. Şi tocmai tu, Ferrari?

Între noi fie vorba, puteai să te aştepţi la asta. Ferrari ne aminteşte cu fiecare ocazie că integrează în maşinile de stradă tehnologia dezvoltată în Formula 1, iar sistemul KERS nu face excepţie.

Mai mult, pe hârtie, 599 Hybrid e chiar mai rapid. Ansamblul electric cântăreşte 100 kg, dar produce 100 CP şi 149 Nm, ceea ce se traduce într-un raport putere/ greutate superior unui 599 obişnuit. Sigur, în linie dreaptă poţi compensa fără probleme surplusul de greutate cu surplusul de putere, dar mă gândesc că e mai greu să fentezi forţa centrifugă în curbe. Cam asta ar fi problema.

Înţeleg că Ferrari trebuie să îndeplinească standarde de poluare şi un prag mediu al emisiilor de CO2, altfel vor avea de plătit o amendă uriaşă către UE. Dar sunt italieni, nu pot pur şi simplu să dea şpagă? Sau să mărească preţurile?

Comments are closed.