F1: Marele Premiu al Germaniei – cursa

Galerie foto

Felipe, iti fac o oferta pe care n-o poti refuza

„OK, so, Fernando is faster than you. Can you confirm you understood that message?” Şi l-a lăsat să treacă pe Alonso...

Acum, că echipele au pierdut dreptul de a filtra mesajele de pe team radio, Formula 1 a devenit un spectacol mult mai cinic. Sincer să fiu, mie chiar îmi place. Ador cinismul. Singura obiecţie pe care o am e că în loc să-l pună pe băiatul ăla, Rob Smedley, să transmită mesajul, aş fi preferat să aud în căşti vocea lui Al Pacino. Un om care ştie mult mai bine rolul.

Sau ai văzut ce faţă sinistră are Helmut Marko? „OK, Mark, eşti la 5 secunde în faţa lui Sebastian. Soţia ta e lângă mine. Confirmă dacă vrei să o revezi.”

Dacă tot am ajuns la Vettel, aş mai avea o idee. Suntem cu toţii de acord că motivul pentru care a pierdut cursa de azi este că în loc să fie atent la start, el visa la pacea mondială şi sufleul de cireşe ca la mama acasă. Dar m-am gândit, dacă echipa de la boxe poate înregistra parametrii de funcţionare ai maşinii, dacă pot, de exemplu, să reducă nivelul turaţiilor, cât ar fi să construiască şi un dispozitiv cu şocuri electrice? Astfel încât atunci când se sting luminile roşii, se declanşează butonul de la standuri, pilotul apasă acceleraţia într-un spasm, iar Alonso şi Massa sunt deja în retrovizoare. Simplu.

Nu cred că Dr. Helmut Marko ar avea ceva împotriva acestei soluţii. Trebuie doar să i-o prezinte cineva.

Oricum, până una-alta, cei de la Ferrari au dominat cursa da capo al fine. Din câte îmi aduc aminte, ultima dată când se întâmpla asta, Schumacher chiar era bun. Acum nu mai e. L-a bătut din nou până şi polonezul ăla, ceea ce e o jignire.

McLaren a aplicat aceeaşi strategie ca şi în ultimele curse, stând la pândă pe cât posibil în siajul Red Bull. Până la urmă, l-au păgubit pe Webber cu vreo două locuri.

Clasamentul complet în Marele Premiu al Germaniei: 1. Fernando Alonso; 2. Felipe Massa; 3. Sebastian Vettel; 4. Lewis Hamilton; 5. Jenson Button; 6. Mark Webber; 7. Robert Kubica; 8. Nico Rosberg; 9. Michael Schumacher; 10. Vitaly Petrov; 11. Kamui Kobayashi; 12. Rubens Barrichello; 13. Nico Hulkenberg; 14. Pedro de la Rosa; 15. Jaime Alguersuari; 16. Vitantonio Liuzzi; 17. Adrian Sutil; 18. Timo Glock; 19. Bruno Senna; 20. Heikki Kovalainen (out); 21. Lucas di Grassi (out); 22. Sakon Yamamoto (out); 23. Jarno Trulli (out); 24. Sebastien Buemi (out).

Clasamentul piloţilor după Marele Premiu al Germaniei: 1. Lewis Hamilton (157p); 2. Jenson Button (143p); 3. Mark Webber (136p); 4. Sebastian Vettel (136p); 5. Fernando Alonso (123p); 6. Nico Rosberg (94p); 7. Robert Kubica (89p); 8. Felipe Massa (85p); 9. Michael Schumacher (38p); 10. Adrian Sutil (35p); 11. Rubens Barrichello (29p); 12. Kamui Kobayashi (15p); 13. Vitantonio Liuzzi (12p); 14. Vitaly Petrov (7p); 15. Sebastien Buemi (7p); 16. Jaime Alguersuari (3p); 17. Nico Hulkenberg (2p); 18. Pedro de la Rosa (0p); 19. Heikki Kovalainen (0p); 20. Karun Chandhok (0p); 21. Lucas di Grassi (0p); 22. Jarno Trulli (0p); 23. Bruno Senna (0p); 24. Timo Glock (0p); 25. Sakon Yamamoto (0p).

Clasamentul echipelor după Marele Premiu al Germaniei: 1. McLAren-Mercedes (300p); 2. Red Bull-Renault (272p); 3. Ferrari (208p); 4. Mercedes GP (132p); 5. Renault (96p); 6. Force India-Mercedes (47p); 7. Williams-Cosworth (41p); 8. BMW Sauber-Ferrari (15p); 9. STR-Ferrari (10p); 10. Lotus-Cosworth (0p); 11. HRT-Cosworth (0p); 12. Virgin-Cosworth (0p).

Comments are closed.