Edo Lamborghini Gallardo Spyder – In plasa |paianjenului|

Galerie foto

Citeodata nu ai nevoie de numeroase adaugiri sclipitoare daca ai gatit friptura de vita Kobe si apoi ai inabusit o in sosul special al bunicii pentru gratar, dar un bucatar specialist te ar urmari si te ar omori. Si la fel este si cu masinile, citeodata trebuie doar sa adaugi putina sare si piper si cea mai blinda asezonare pentru a face un fel de mincare perfect. Asa a facut si Edo Karabegovic atunci cind si a trimis la modificat al sau Lamborghini Gallardo Spyder.
Ai crede despre proprietarul unei companii de panouri solare ca acesta conduce un Prius alimentat de propria sa ingimfare. Dar ai gresi, intrucit seful de la Solar Direct are una dintre cele mai grozave selectii de supermasini de pe planeta, inclusiv aceasta.

In afara de Maserati MC12 modificat, care este masina lui zilnica, in Gallardo mai sint inca alte tratatii somptuoase cu care te poti delecta.
Cit priveste masina, renuntarea la "uniforma" in portocaliu si negru care forma branding-ul firmei poate fi data uitarii. Simteam ca si cum as fi condus o viespe uriasa, dar lasind la o parte culorile Gallardo Spyder este una dintre cele mai sexi masini de pe planeta.
Coupe ul era oricum frumos, dar prin inlaturarea acelui uimitor "invelis" de la Lamborghini a distilat esenta frumusetii automobilistice. O fi cu muchii ascutite, insa sterge podeaua in termeni de prezenta pura pe autostrazi cu mai organicul F430 Spider care i formeaza cea mai naturala competitie.

Si in opinia mea umila Gallardo este o masina mult mai buna decit Murcielago, mult mai scumpa. Criticii ar putea lua in ris varianta "entry level" a lui Gallardo, numindu l Audi cu eticheta gresita, dar acestea sint pur si simplu rautati care nu trebuie luate in considerare. Edo Karabegovic, omul care a construit cel mai rapid Porsche in jurul Nordschleife dintr un vechi GT2 si acum tuneaza cele mai bune supermasini din lume, este de acord cu mine.
Ampatamentul mai scurt al masinii, o greutate mai mica si un grad sporit de habitabilitate fac din ea o masina sport aproape perfecta. Eventual fizica prinde din urma Murcielago, iar greutatea o trage intr o centrifuga, dar Gallardo se poate indrepta spre apogeu cu unghiurile sale ridicole, lasind in urma fum.

Poti simti influenta calmanta a lui Audi pe un copil obraznic care a fost Lamborghini, de asemenea. Duse sint usile foarfeca, care au constituit o emblema a companiei la modelele mai scumpe si lipsesc si aripile flamboiante. In locul lor, Gallardo arata mai calmat, o masina de curse "inabusita" cu acele turteli care iradiaza putere.
Este totusi agresiva, fara efort insa. Pe cind modelele mai vechi vin de obicei cu mirosul de mosc in aftershave ul supraalimentarii si licarirea medalionului, aceasta masina pune egal in balanta bravura si stil. Iar Edo nu e genul de om care sa se puna cu infatisarea fara motiv, interiorul negru cu portocaliu a fost chiar comandat de la Lamborghini si a zimbit atotcunoscator vorbind despre schimbarile de styling.

In cuvintele lui inimitabile, el "nu face masini pentru discoteca" si in timp ce am fi putut gasi un pachet aero pentru a imbunatati subtil setarile de baza ale lui Gallardo, el iubeste de asemenea forma de baza atit de mult incit nu a vrut sa se puna cu liniile unei masini sport aproape perfecte.

Suspensiile au fost complet revazute, raporturile cutiei cu 6 viteze au fost scurtate, pentru o acceleratie imbunatatita, si Lamborghini sporeste puterea cu motorul sau de cinci litri V10 pina la 520 de cai, ca de poveste. Si toata aceasta putere este disponibila multumita sistemului de tractiune integrala uimitor al lui Gallardo.
Edo ar fi putut obtine cai putere seriosi din motor, dar in loc a ales sa ia cele mai mari recompense dintr un input minim. Dar nici asta nu a fost atit de simplu pe cit a sperat. El deja construise o cutie de aer din fibra de carbon frumos ornata, dar a reamenajat esapamentul care gazduieste mecanismul tavanului ce inchide topul in 17 secunde, ceea ce insemna ca a trebuit sa inceapa de la zero cu topul soft.

Desigur ca nu a fost suficienta cutia de aer si un motor care elibereaza cu 400 mai multe turatii inainte ca limitatorul de viteza sa intervina si o noua teava de esapament sport adauga niste cai in plus sunetului de monstru. Modelul V10 al Gallardo era numarul unu deja, dar cu ajutorul lui Edo este aproape la fel de bun ca si V12 Murcielago.
Cu conversia motorului evaluata singura la 21.000 de euro nu este cel mai ieftin upgrade de pe piata, dar totul este perfect gindit si mai mult de 20 CP merita drepturile de lauda care vor justifica mult mai mult investitia pentru numerosi jucatori profesionisti binevoitori.

Acum acest gen de putere face putin impact la 4,3 secunde in 0 100 km/h, sau chiar viteza maxima de 310 km/h. In schimb, pur si simplu ascute muchiile in stil Sabatier pina la o finisare de brici.
Apropo, Edo iubeste tehnologia gearbox mult mai mult decit mine, intrucit eu consider ca cutia manuala implica de doua ori mai mult efort si de fapt mai usor de condus prin oras, iar lucruri cum ar fi mentinerea masinii pe punctul de pornire la semafor este imposibila aici.
Dar suna uimitor la viteze mici, este mult mai rapida pe pista si sentimentul devine tot mai bun mereu. Sistemul de la Ferrari se simte superior, dar mai mult de 50 la suta dintre proprietarii de Lamborghini opteaza pentru cutia semi automatica, cu eticheta Audi de fiabilitate.

In afara de conversia motorului, Edo a fost destul de limitat cu masina sa. A pus o suspensie sport pe masina, dar a fost convins sa o arunce la cos la prima incursiune pe drumurile publice, cind scrisniturile si sunetele suparatoare de la colturi stricau experienta condusului si nu ofereau nici un avantaj real in ceea ce priveste performantele.

Roti mai usoare, cu acele jante vopsite care aproape ca fac discurile de frina sa para ca ard intens, au reprezentat singura sa contributie la masina. Iar asta inseamna un compliment deosebit pentru Gallardo Spyder. Ferrari, Murcielago si alte masini exotice stau una linga alta in showroom ul lui, iar el nu a considerat ca merita sa si impodobeasca Gallardo cu mai mult decit atit.

El stie de ce, la fel si Lamborghini. Aceasta a fost una dintre cele mai bune masini sport inca din start, iar omul acesta stie ca tot ce era nevoie este doar putina asezonare pentru a face un fel de mincare perfect.

Comments are closed.