Deocamdată, lansări

Pentru că până la primul start al sezonului este mai bine de o lună de zile, lumea Formulei 1 este preocupată, în acest februarie, de lansările modelelor care vor participa la cursele din acest an. Astfel, mai proaspăt sosită în Marele Circ, echipa Haas, a fost şi cea mai grăbită, modelul VF-19 fiind prezentat la finele primei săptămâni a lunii. Noutatea a constat în revenirea la culorile negru-auriu, cu care concurau cei de la Lotus acum vreo patru sezoane.

După doar patru zile, s-au lansat modelele STR 14 (Toro Rosso) şi FW 42 (Williams). Au urmat Renault (RS 19). Racing Point, Red Bull (RB 15), Mercedes (W10), McLaren (MCL 34), Ferrari şi Alfa Romeo (fosta Sauber). Bineînţeles că după lansarea modelelor vor intra în actualitate primele teste, dar despre acestea vom mai vorbi.

Renault F1 Team a detaliat planurile sale în susţinerea evoluţiei în Campionatul Mondial de Formula 1. Renault a revenit în competiţie cu echipă de uzină în 2016 şi a evoluat foarte mult în fiecare sezon, terminând anul trecut pe poziţia a patra în clasamentul constructorilor. De asemenea, Renault F1 Team a prezentat presei şi partenerilor cuplul său de piloţi de la linia de start: Nico Hülkenberg şi Daniel Ricciardo.

Jérôme Stoll, preşedintele Renault Sport Racing, a reconfirmat angajamentul pe termen lung al echipei faţă de competiţie: „La Renault suntem pasionaţi de motorsport. Istoria noastră în Formula 1 a fost aproape neîntreruptă de mai bine de 40 de ani. F1 înseamnă spectacol şi divertisment, dar mai presus de toate, înseamnă cel mai înalt nivel de performanţă în motorsport. Această pasiune pentru F1 este şi o metaforă pentru dorinţa de a câştiga, pentru determinare, rezistenţă şi progres prin inovaţiile neîncetate inspirate de acest sport. Însă această pasiune trebuie temperată de o doză bună de realism. Implicarea în F1 are logică pentru Renault, pentru că este un laborator de tehnologie pentru viitoarele noastre maşini de serie, aşa cum este subliniat de noul nume al motorului, Renault E-Tech 19. Era actuală în F1 este cu adevărat interesantă”.

De la întoarcerea în Formula 1, acum 3 ani de zile, Renault a investit foarte mult în centrele tehnologice din Enstone, Marea Britanie, şi Viry-Chatillon, Franţa. La Enstone, echipa şi-a mărit simţitor capacitatea de producţie cu tehnologie de ultimă oră, incluzând două dispozitive Breton, tunel de vânt, banc de teste pentru cutiile de viteză, extinderea birourilor de studii şi crearea unei săli de operaţiuni de ultimă generaţie. Numărul angajaţilor a crescut cu aproximativ 50% faţă de 2016. La Viry, un banc de probe recent renovat a fost pus în funcţiune şi va fi utilizat pe tot parcursul sezonului pentru a dezvolta motorul. În paralel, un program ambiţios dedicat asamblării motorului, departamentelor pentru testarea fiabilităţii şi pentru depozitare automatizată a fost recent creat, urmând a fi finalizat anul viitor.

Nico Hulkenberg este pentru al treilea an în echipă: „Am evoluat foarte mult de la începutul anului 2017, dar toate fac parte din procesul necesar pentru atingerea obiectivelor noastre pe termen lung. Când am ajuns, infrastructura era încă tânără şi de atunci am făcut multe progrese. Vreau să obţin cele mai bune rezultate şi să maximizez potenţialul echipei şi al maşinii. Cel mai important lucru este ca noi, toată echipa Renault F1, să facem un salt mare şi să obţinem rezultate în mod constant. Vrem să continuăm să progresăm şi să menţinem evoluţiile”.

Câştigător de 7 Grand Prix-uri, Daniel Ricciardo, se alătură echipei Renault F1 pentru primul său sezon în galben: „Renault are o istorie bogată în motorsport. Prin urmare, este o adevărată provocare să mă alătur echipei pentru următoarea etapă a aventurii lor în F1. Sunt aici să-mi fac treaba pe circuit şi să pilotez cât mai rapid posibil, însă vreau să aduc şi energie echipei. Vreau să pun arcuri sub picioarele tuturor, pentru că şi asta face parte din misiunea mea şi se potriveşte caracterului meu. Îmi doresc să îmi determin echipa să fie cât mai unită, motivându-i să muncească mai mult şi mai bine. Mi-ar plăcea să fiu catalizatorul acestei energii pozitive”.

Comments are closed.