De la un look naiv, la unul revolutionar

Galerie foto

Exteriorul este al unui Porsche si este un Porsche si pe dinauntru, dar modelul Cayenne da impresia a fi o masina prea eleganta. Acest SUV este un autovehicul tipic all-terrain -– imens, lat si cu jante impresionante, care ridica garda la sol. Cei care nu sInt multumiti de exteriorul standard al masinii sport create de Zuffenhausen se pot Intoarce acum la inovatiile fratilor Lumma, din orasul Winterlingen (Swabia -- Germania). Horst (care se ocupa de partea de design) si Andreas (motoare) au creat o caroserie pentru Cayenne, care merge foarte mult pe liniile traditionale vechi ale Porsche si totusi se lauda ca nu este un autovehicul condus de vreun politist la serviciu...

Pretul estimativ al lui Porsche Cayenne S este In jur de 63.000 de euro. Acesta include 340 CP, o viteza maxima de 242 km/h si un cuplu de 420 Nm la 2.500-5.500 rpm.
Dar are o Infatisare care nu prea sta In picioare In fata celorlalte modele populare de SUV. Rivalii mai ieftini, cum ar fi Volkswagen, BMW sau Jepp, intra In aceeasi categorie In ceea ce priveste grija pentru exterior, spre supararea multor entuziasti ai Porsche. "Dupa ce paraseste fabrica, masina arata prea destept si Ingrijit", spune Horst Lumma.
Acesta este unul din motivele pentru care designerul, Impreuna cu fratele sau si totodata inginer constructor de modele, Andreas Lumma, au creat noua caroserie, "CLR 400 GT".

Aceasta contine un spoiler fata cu aripa deportanta la partea de jos, ce include faruri duble, un spoiler spate cu orificii pentru redirectionarea curentilor de aer, praguri laterale, carenaje spate-fata marite, cu panourile portierelor Ingropate, o grila fata din trei bucati si emblema Lumma.
De asemenea, o capota cu un look sportiv cu guri de aerisire, un eleron cu marginea arcuita, pleoape de faruri si o teava de esapament cu valve duble fac parte din oferta. "Pentru cei care considera ca aparenta Cayenne este prea blInda, mai avem niste Imbunatatiri tehnice", declara Lumma cu mIndrie, referindu-se In special la o suspensie mai joasa. Ultimul model promite 470 CP coplesitori si 640 Nm de la motorul de 4.5 litri In V8.

Tunarea optica pentru Cayenne ar dura doua sau trei saptamIni, conform lui Horst Lumma. Acelasi timp se aplica la schimbarea sau reconstructia versiunii cu compresor a modelului S. "Toate componentele folosite pentru tunare sInt facute din fibra compusa de Inalta calitate si materiale PU RIM si acest lucru este In concordanta cu componentele de serie", spune Lumma. Durabilitatea, stabilitatea Infatisarii si suprafetele perfecte au o mare importanta. Aceasta calitate Isi are si pretul ei Insa: In functie de nevoile clientului si de echiparea optionala, prepararea costa 22.000 euro.
Sasiul ajustabil ca Inaltime si rotile speciale (10x22 -- 295/30-22) mai adauga 12.000 de euro la pret. Iar schimbarea compresorului ridica valoarea la Inca 20.000 de euro. "Dar atunci ai un Cayenne de care mai au parte doar o mIna de oameni In Intreaga lume", spune Horst Lumma.

Comments are closed.