Dacia Logan Prestige – MAI PUTERNIC, DAR SI MAI STILAT

Galerie foto

Nervozitate in Bucuresti, nerv si sub capota
Punctul de plecare in test a fost ales in zona Casei Presei Libere din Bucuresti, iar traseul stabilit a fost unul de groaza, dar cit se poate de nimerit pentru a afla cum se comporta Logan cu face lift si motor de 105 CP in traficul infernal al unei capitale ce se vrea europeana si care si peticea strazile in asteptarea Sommet ului dedicat Francofoniei. Am traversat o buna bucata de Bucuresti prin plin centru, aglomeratia atingind cote maxime. Nervozitate dusa la extrem in trafic, suficient nerv si sub capota masinii.

Partenerul meu de test, bucurestean, conduce in mod curent un Logan, asa ca am pus baza pe citeva dintre remarcile sale. "Nu i mare diferenta la demaraj fata de varianta de 1,4 litri, care dezvolta doar 75 CP", sustinea el, insa cind era calcata acceleratia masina o zbughea printre partenerele din trafic mincind din putinul asfalt ramas pe drum. Spuneam ca traficul atingea cotele maxime de aglomeratie in centrul Bucurestiului, insa si consumul mediu furnizat de computerul de bord indica si el cel mai ridicat nivel pe care aveam sa l vad: un descurajant 15,5 litri/100 km.

Deocheat de partenerii de trafic
Cozile interminabile de pe soselele unui Bucuresti mohorit, ca si fetele soferilor pina sa vada noul Logan, au reprezentat totusi un excelent prilej de a trage cu ochiul spre colegii de trafic pentru a-i vedea cum nu se fereau sa caste gura la noul Logan. Unii, mai curajosi, chiar deschideau geamurile pentru a incerca sa intre cu noi in vorba: "E facut la comanda Logan ul?", ne a intrebat unul dintre ei. "E noul model, Logan Prestige", i am raspuns. "Da? E fain. Sa l stapiniti sanatosi", ne a spus el dupa ce a remarcat ca noul Logan are fata schimbata, ca bandourile laterale sint vopsite in culoarea caroseriei, ca portbagajul are un eleron integrat, asa cum au mers Logan urile inca de la inceput in vestul Europei si in Rusia, dar abia acum si in Romania, sau ca portbagajul poate fi deschis si din exterior.

De stapinit sa l stapineasca sanatosi cei care l vor cumpara, insa dupa citiva metri un taximetrist cam brunetel, cu un zimbet larg pe fata i bronzata, ne anunta cu un glas ironic: "Vedeti ca va ramin stopurile aprinse in timpul mersului". Iar omul n a glumit. Am coborit si am vazut ca stopurile din blocurile optice, ca si cel central, erau mereu inrosite. Cred ca instantaneu m am inrosit si eu, dar sigur este ca mi a mai scazut multumirea pe care o traiam cind noul Logan era tinta privirilor admirative. Nu stiu daca o fi fost deocheat, dar dupa citeva calcari si ridicari ale pedalei de frina si a revenit si n au mai fost deloc probleme.

Viteza la care noul Logan se comporta excelent
Dupa vreo trei sferturi de ora ne apropiam de iesirea din Bucuresti si traficul incepea sa revina la cote mai omenesti. Era normal ca si consumul sa si revina si a inceput sa coboare simtitor. A ajuns repejor la 13 la suta, iar cind am intrat pe Autostrada Soarelui era la ceva mai mult de 12 la suta. O intrare in forta pe autostrada a insemnat o calcare apasata a acceleratiei. Iar noul Logan incepea sa prinda viteza si sa depaseasca tot ce intilnea.

O prima "halta" a facut o pe la 140 km/h, ca sa si traga putin sufletul. Zgomotul creat de curentul de aer ma asteptam sa ne dea afara din habitaclu, dar chiar era cit se poate de rezonabil. Incepea iar urcusul. Nu repede, dar sigur. Pe la 160 km/h e bine sa iei repede o decizie ferma, daca mai calci sau nu acceleratia. Este pragul la care masina se apropie de limitele sale. Si nu ma gindesc la viteza maxima pe care o atinge, am depasit valoarea mentionata in fisa tehnica, cit la siguranta pe care ti o ofera. Insa prea putine masini pot fi

considerate sigure la 160 km/h, asa ca nu cereti de la Logan ce nu va poate da. De exemplu, incercati pe cit posibil sa evitati o frinare violenta pe la 180 km/h. Am incercat asta pe drum drept, iar masina a iesit de pe traiectoria pe care i o impuneam si a ales calea spre dreapta. In schimb, pe la 140 km/h, manevra se repeta fara emotii, iar eu chiar ma pot declara multumit de cum se misca noul Logan la viteza amintita. I as mai putea adauga inca 10 km/h, insa totusi la 140 se conduce fara efort, masina este cit se poate de stabila, doar cu tirurile ce trec cu mare viteza din sens contrar mai sint ceva probleme. "O cam trage, dar la a mea se simte si mai tare", mi a spus colegul de test.

Merge cu 190 km/h
Cum la Drajna incepeau lucrarile la autostrada, traseul a continuat pe un drum si el ingustat pe alocuri din cauza zelului cu care era reparat. Cozi de sute de metri se formau pina se miscau, din sens contrar, tractoarele cu bene pline cu struguri dusi la zdrobit. Neavind practic de ales am imprimat noului Logan un stil ceva mai economic. Rar am depasit 120 km/h, iar consumul mediu imi era recunoscator. La intrarea in Constanta, computerul de bord imi indica la acest capitol o cifra sub 10 litri la suta de kilometri.

Asa mai merge, chiar daca mie mi ar fi greu sa mi bat capul macar sa ma apropii de consumul extra urban indicat in cartea tehnica.
La intoarcere n-am rezistat sa nu verific daca atinge viteza maxima de 183 km/h. Fix la 183 am avut senzatia ca acul vitezometrului s-a blocat pe cadran. Am insistat secunde bune, nu se intimpla nimic, dar nici nu era cazul ca Dacia sa fi limitat electronic viteza chiar la 183 km/h. Dupa o asteptare in care nu stiam ce se intimpla, mai ales ca alimentarea nu era "taiata", lucru care in viteza a treia se petrece la 6.500 rot/min, am sesizat ca acul vitezometrului a calcat subdiviziunea rezervata lui 185 km/h. Nu aveam vint din spate, drumul era drept, asa ca masina poate mai mult de 183. Cu pedale de acceleratie calcata pina in podea am asteptat sa mai urce viteza, insa mai mult de 190 n-a vrut.

Nu v am spus nimic despre cum m am simtit in habitaclul noului Logan. Schimbari esentiale n am sesizat fata de celelalte versiuni si eram curios sa fi vazut cum arata masina cu cotiera, accesoriu aflat in lista de optionale. Am ramas cu curiozitatea, insa un neajuns ar fi acela ca, uneori, nu mi dadeam seama prea repede daca instalatia de aer conditionat era pornita sau nu. Ledul de pe butonul responsabil cu racirea habitaclului a ramas de un rosu atit de pal incit intr o lumina nefericita este practic insesizabil. Instalatia audio este Blaupunkt si stie sa citeasca melodiile in format mp3.


Eram sigur ca masina asta poate oferi si un consum rezonabil daca este exploatata cum se cuvine. Dupa ce s-a racit bine de tot motorul, am parcurs zece kilometri prin oras. Fara demaraje in tromba, ca prin Bucuresti, fara viteze schimbate la 4.000 rot/min, consumul era unul de mai mare dragul, destul de mult sub cei 9,2 litri/100 km trecuti in fisa tehnica. Aveam 8,4 si senzatia ca se poate cobori si sub 8. Dar tineti-va bine sa aflati ce se petrece cu consumul la o rulare linistita pe autostrada. Cautati sa ajungeti in treapta a cincea si sa nu parasiti palierul 2.000-2.500 rot/min. Veti avea o surpriza asa cum am avut si eu daca imi aduc aminte ca am cam zimbit cind am aflat ca Dacia scrisese 5,9 litri pentru 100 kilometri parcursi in regim extra-urban: am vazut cum computerul de bord imi scria 5.0 L/100. Marind viteza, dar undeva in jur de 120 km/h, consumul se inscrie in limite rezonabile, oscilind intre 6,4-6,7 l/100 km. Cum sari de 150, sare si consumul, iar daca alegeti sa mergeti cu pedala de acceleratie aproape de podea sa nu va surprinda ca masina consuma cam ca in oras.

Verdict Auto PLAY
Impresia creata de Logan atunci cind a aparut dupa Solenza a fost socanta, iar comparat cu vechea Dacia parea aproape o capodopera. De data asta, noul Logan nu s a fortat sa puna la colt vechiul Logan. Nici nu era timpul pentru asa ceva. Acesta este rolul break ului, care va rupe definitiv contactul cu trecutul. Noul Logan nu este cu mult mai diferit, este insa ceva mai stilat. Nu ne puteam astepta la o revolutie din moment ce pretul este tot din numai patru cifre. Am mai spus ca minuni nu se pot face cu bani putini si repet ca Logan trebuie judecat pentru banii care se platesc pe el.

Comments are closed.