Dacia Logan MCV – SPATIU SI POLIVALENTA LA CEL MAI BUN PRET

Galerie foto

Atuurile Logan: Simplitate si modernitate
Asemeni variantei berlina, Logan MCV a fost dezvoltat pentru a raspunde unor conditii de utilizare foarte variate, deseori extreme. Inca o data, optiunile tehnice au fost ghidate de vointa de a garanta atributele de robustete si simplitate ale vehiculului. Astfel, Logan MCV preia plansa de bord monobloc a berlinei, care elimina jocurile de asamblare si care si a dovedit capacitatea de a rezista foarte bine la uzura. Totodata, panourile portierelor sint constituite dintr un singur element. Materialele utilizate au fost alese pentru a confirma aceasta impresie de calitate si de soliditate.

La exterior se regasesc dispozitivele de protectie care au facut din berlina vehiculul fiabil si robust pe care il cunoastem: protectia tablei prin injectia de ceara in cavitati, aplicarea unui chit de etanseitate pe imbinarile la exterior ale habitaclului sau protectie ranforsata in partea inferioara a caroseriei. Totusi, intrucit Logan MCV este destinat unor utilizari chiar mai variate decit berlina, inginerii de la Dacia au dorit sa ii ofere un nivel de protectie superior. In aceasta privinta, Logan Steppe Concept, prezentat in primavara la Salonul Auto de la Geneva, a permis anticiparea anumitor solutii.

Astfel, Logan MCV beneficiaza de noi bandouri de protectie laterala, mai largi, pe portiere -  un element care influenteaza si designul vehiculului, exprimind robustete. Logan MCV este dotat de asemenea cu un scut de protectie situat sub grupul moto propulsor si cu un nou dispozitiv de etanseitate la praf a cutiei de viteze si a transmisiilor. Mecanica vehiculului se gaseste astfel perfect la adapost fata de diversele agresiuni exterioare. Combinate cu o garda la sol (155 mm) inaltata cu 20 mm fata de standardele europene si cu suspensii cu cursa mare, aceste dispozitive permit Logan MCV sa infrunte cu seninatate toate tipurile de sosele din lume, chiar si pe cele mai degradate. Confortul termic nu a fost uitat. Logan MCV a fost studiat pentru a raspunde criteriilor climatice atit ale tarilor calde, cit si ale tarilor reci. Optiunile tehnice au permis sa se asigure un confort termic omogen pentru toate locurile datorita unor aeratoare optimizate si a unui debit de aer care este cu 40 kg/h mai mare fata de cel atins pe varianta berlina.

Performante dinamice inedite
Logan MCV preia motorizarile care au contribuit la succesul berlinei si care au fost deja verificate din plin pe numeroase vehicule din gama Renault. Dispunind de trei propulsoare pe benzina (1.4 si 1.6 MPI, 1.6 16v) si de o motorizare Diesel de referinta (1.5 dCi), gama Logan MCV ofera o paleta de motoare care raspunde unor asteptari diferite in functie de piete si de tipurile de clientela.

Cele doua blocuri pe benzina cu 8 supape de 1.4 l si 1.6 l raspund perfect criteriilor de cost, de robustete si de usurinta a intretinerii care caracterizeaza toata gama Logan. Aceste motoare se disting printr un cuplu important la regim jos, disponibil pe o plaja larga de utilizare, de la 3.000 rot/min pina la 4.500 rot/min. In pofida dimensiunilor sale generoase, Logan MCV are o masa relativ redusa. Astfel, versiunea de intrare in gama cintareste numai 1.175 kg. Datorita acestui lucru, performantele si consumul sint la nivelul altor vehicule ale grupului Renault.
Aceste doua motorizari sint asociate unei cutii de viteze mecanice cu 5 trepte, utilizate pe Laguna II si Megane II.

Pe fiecare dintre aceste motorizari, primele trei rapoarte ale cutiei sint scurte si privilegiaza demarajul si reprizele la viteza joasa sau atunci cind vehiculul este incarcat. Ultimele doua rapoarte privilegiaza consumul si acustica. Aceste optiuni plaseaza Logan MCV in plutonul fruntas al clasei sale in planul consumului: 7,6 l/100 km in ciclu mixt pentru versiunea 1.4 l 75 CP.

Propus recent pe varianta berlina, motorul 1.6 16v confera Logan MCV performante inedite. Dezvoltind 105 CP la 5.750 rot/min si oferind un cuplu maxim de 148 Nm la 3.750 rot/min, acesta permite Logan MCV 1.6 16v sa accelereze de la 0 la 100 km/h in 11,8 s si sa atinga o viteza maxima de 174 km/h. Acest nivel de performante dinamice este remarcabil pentru un break la un nivel de pret comparabil. Insa principalul motiv pentru care motorul 1.6 16v a fost ales pentru a echipa Logan MCV il constituie supletea sa si placerea de a conduce pe care o procura.

Cu 90 la suta din cuplul maxim disponibil inca de la 2.000 rot/min, acest propulsor se dovedeste dinamic si agreabil in functionare, oferind un comportament linear, fara caderi de putere la regim jos si mediu. Aceste rezultate nu sint obtinute in detrimentul consumului. Versiunea cu 16 supape a motorului 1.6 consuma numai 7,5 l/100 km in ciclu mixt.
Motorul 1.6 16v este cuplat la o cutie de viteze tip JH cu 5 trepte, care dispune de o sincronizare imbunatatita si de o comanda prin cablu. Aceste doua caracteristici permit o reducere a curselor manetei si o crestere a preciziei selectarii vitezelor ce favorizeaza placerea de a conduce.

Diesel de referinta
Adevarata referinta in materie de motorizare Diesel, propulsorul 1.5 dCi face parte, la rindul sau, din motoarele dezvoltate de grupul Renault. Este vorba despre un grup moto propulsor bazat pe o tehnologie moderna, dotat cu un sistem de injectie directa common-rail de a doua generatie, care procura prestatii de nivel inalt. Cu un consum de numai 5,3 l la 100 km si cu emisii limitate, de 140 g/km de CO2, Logan MCV 1.5 dCi se pozitioneaza de o maniera foarte competitiva printre celelalte break uri Diesel de pe piata. Motorul 1.5 dCi este nu doar compact ci si relativ usor (127 kg in ordine de mers). Supraalimentat de un turbocompresor cu inertie mica, pentru a se obtine un timp de raspuns scurt, propulsorul imbina confortul si supletea in utilizare. Cutia de viteze, provenita din cele care echipeaza versiunile pe benzina ale Logan, este o cutie mecanica cu 5 trepte, lubrifiata pe viata. Pentru a exploata cuplul motorului 1.5 dCi, rapoartele cutiei au fost alungite. Consumul si acustica sint favorizate fara a afecta performantele dinamice ale vehiculului. Demarajele si reprizele sint energice chiar si atunci cind vehiculul este incarcat.

Consumul sau redus, asociat cu capacitatea de 50 litri a rezervorului ii asigura modelului Logan MCV o autonomie de referinta care se apropie de 1.000 km. Economic in exploatare, Logan MCV 1.5 dCi usureaza viata proprietarului sau. Costurile de utilizare sint reduse, iar intervalele de revizie sint fixate la 10.000 km.

Siguranta, un imperativ de neocolit
Logan MCV beneficiaza de expertiza recunoscuta a Renault in domeniul sigurantei. Asemeni berlinei Logan, Logan MCV este conceput pe baza platformei B a Aliantei Renault Nissan, platforma pe care o imparte cu modelele Modus, Clio II, Clio III si Nissan Micra. In mod firesc, Logan MCV beneficiaza de elementele de siguranta activa ale acestei platforme. Puntea fata, derivata din cea a modelului Renault Clio II este de tip pseudo Mac Pherson cu brat triunghiular.

Puntea spate ranforsata preia conceptul de profil in forma de "H" cu epura programata, comun celorlalte vehicule construite pe aceasta platforma. Ea este echipata cu arcuri elicoidale si amortizoare verticale cu cursa de suspensie marita pentru a permite vehiculului sa ruleze chiar si pe soselele cele mai dificile. Gradul de fermitate a arcurilor din fata si din spate, stabilit dupa o studiere aprofundata, limiteaza miscarile sasiului, in special ruliul. Ansamblul asigura lui Logan MCV un comportament rutier echilibrat in orice situatie. Ca si in cazul berlinei, sasiul dispune, in echiparea de serie, de o bara anti ruliu in fata.
Frinarea este asigurata de frine cu discuri in fata si cu tamburi in spate. Versiunile dotate cu ABS sint echipate cu un sistem Bosch 8.0 de ultima generatie cu repartitor electronic al fortei de frinare EBV, care este disponibil si pe modelul Renault Megane II. Acest sistem exploateaza din plin potentialul de frinare al puntii spate.

In materie de siguranta pasiva, Logan MCV se situeaza la nivelul standardelor europene. Modelul poate fi echipat cu pina la patru airbag uri. Cele doua airbag uri frontale disponibile in serie sint prevazute cu o supapa care regleaza presiunea interna a sacului si limiteaza eforturile de retinere asupra ocupantilor in caz de soc. In viitorul apropiat, doua airbag uri laterale pentru locurile din fata vor fi de asemenea disponibile, ca optiune.

Airbag urile completeaza dispozitivul de deformare a structurii caroseriei in caz de soc lateral. Sistemul de retinere este compus din centuri de siguranta dotate cu 3 puncte de fixare si tetiere pentru toate locurile, inclusiv pentru locurile celui de al treilea rind pe versiunea cu 7 locuri. In paralel, Logan MCV beneficiaza de expertiza recunoscuta a ingineriei Renault in domeniul rezistentei la socuri si de disipare a energiei cinetice. In caz de soc frontal, amenajarea compartimentului motor favorizeaza imbinarea elementelor mecanice. Plansa de bord constituie si ea un element important al dispozitivului de protectie. Structura sa de tip fagure, din polipropilena, un material cu o mare capacitate de absorbire a socurilor, reduce consecintele impactului asupra genunchilor in caz de soc.

Curbura partii inferioare a plansei de bord se muleaza pe forma tibiilor pentru a repartiza eforturile asupra gambelor si gleznelor. Structura scaunelor mentine bazinul ocupantilor intr o pozitie adaptata in caz de soc. Ranforsarile la nivelul planseului de sub picioarele soferului si pasagerului din fata protejeaza membrele inferioare ale acestora. In caz de soc lateral, structura montantului central protejeaza bazinul, completind eforturile care au fost depuse pentru a intari rezistenta laterala a scaunelor si a elementelor de ranforsare din portiere. O atentie la fel de mare a fost acordata protectiei fata de socurile din spate. Astfel, rezervorul de combustibil este implantat sub planseu, la distanta de puntea spate, ceea ce limiteaza orice intruziune a partii inferioare a sasiului sau a bazei rulante.

Logan MCV permite instalarea de scaune universale pentru copii (sistem Isofix), cu fata sau cu spatele la sensul de mers, pe locurile laterale de pe rindul al doilea. Un intrerupator situat pe partea laterala a plansei de bord permite deconectarea airbag ului; un martor luminos indica in acest caz dezactivarea functiei. Ansamblul acestor dispozitive ar trebui sa permita Logan MCV sa obtina cu usurinta un rezultat de 3 stele la testele de impact Euro NCAP.

7 locuri pentru adulti si o polivalenta reala
Designul Logan MCV exprima calitate si robustete. Elemente precum pasajele rotilor bine marcate sau capota proeminenta nu lasa nici o indoiala asupra faptului ca vehiculul poarta in el genele Logan. Dar Logan MCV profita si de elementele stilistice ale Logan Steppe Concept. Astfel, Logan MCV se distinge de varianta berlina prin bara fata redesenata in partea inferioara. Priza de aer mai larga si noile nise pentru proiectoarele de ceata confera vehiculului o personalitate distincta. Conturul calandrului dispune de margini largite, intarind identitatea de marca Dacia.

Bandourile de protectie laterale, larg dimensionate, consolideaza senzatia de robustete. Linia laterala este dinamizata de forma rotunjita a geamului de custoda. Pavilionul suprainaltat, pe care sint fixate barele de acoperis, lasa sa se intrevada habitabilitatea exceptionala si impresia de spatiu perceputa la bordul vehiculului.
In partea din spate, designul blocurilor optice, care imbina verticalitatea si formele rotunjite, se inscrie in linia moderna a vehiculului. Prin pozitionarea lor, stopurile incadreaza, de o maniera practica, cele doua portiere asimetrice, cu deschidere 1/3, 2/3.

Interiorul Logan MCV confirma sugestia de spatiu incapator generata de liniile exterioare. Cu un ampatament majorat cu 27 cm fata de cel al variantei berlina, Logan MCV duce si mai departe limitele de habitabilitate -  deja record  - oferite de sora sa mai mica. In fata, spatiul disponibil la nivelul umerilor si al coatelor este comparabil cu cel oferit de cele mai bune berline din segmentul M1 (segmentul Renault Megane). Interiorul Logan MCV este chiar si mai generos pentru ocupantii locurilor din spate. In versiunea cu 7 locuri, Logan MCV poate sa transporte, in conditii de confort depline, trei adulti pe rindul al doilea si alti doi pe rindul al treilea. Departe de a fi sacrificate, cele doua locuri de pe rindul al treilea se pot dovedi cit se poate de incapatoare pentru doi adulti cu inaltimea mai mare de 1,90 m, performanta posibila datorita optiunilor stilistice care au stat la baza designului partii spate a vehiculului. Avind la dispozitie un spatiu lateral total la nivelul soldurilor de 1.420 mm, respectiv 1.210 mm si o distanta la nivelul genunchilor de 170, respectiv 174 mm, pasagerii de pe rindurile al doilea si al treilea vor fi instalati confortabil.

Ei vor putea aprecia totodata spatiul disponibil in inaltime, garda la plafon atingind valoarea exceptionala de 946 mm la nivelul capetelor ocupantilor de pe rindul al doilea. Suprafetele vitrate de dimensiuni generoase asigura o luminozitate sporita la interior. Geamurile de custoda pot fi oricind intredeschise de ocupantii locurilor de pe rindul al treilea. Accesul la aceste locuri este de altfel foarte usor. Intrarea se face pe oricare din portierele laterale din spate, dupa care scaunul de pe rindul al doilea este basculat cu ajutorul unei clapete situate in partea superioara a spatarului. Tetiera este escamotabila pentru a facilita manevra.

Un spatiu de incarcare fara egal
Spatiul disponibil pentru transportul bagajelor sau diverselor obiecte atinge si el valori record. In configuratia cu 5 locuri, volumul util este de 700 litri. In cazul in care in vehicul iau loc numai doua persoane, fapt posibil datorita modularitatii remarcabile a interiorului, Logan MCV dispune de un volum util de 2.350 litri. Chiar si in situatia in care la bord se afla 7 persoane, portbagajul ofera inca un spatiu pentru bagaje de aproape 200 litri. Cu toate acestea, nu este necesara utilizarea portbagajului pentru a depozita obiectele mici.

Habitaclul dispune de numeroase spatii de depozitare cu o capacitate totala de pina la 54 de litri. Indiferent unde s ar afla in interior, ocupantul masinii are la indemina un astfel de spatiu, fie ca este vorba despre amplasamentele dispuse la baza consolei centrale sau in cele patru portiere, de "buzunarele" situate pe spatarul scaunelor fata sau de nisele adaptate pentru depozitarea sticlelor PET de 1,5 litri situate la indemina pasagerilor de pe rindul al treilea. In functie de versiune, ocupantii locurilor din spate pot profita de asemenea de un vast spatiu de depozitare situat in plafon. Portierele care asigura accesul la portbagaj nu au fost nici ele uitate, ele integrind un "buzunar" de 2,15 litri si o plasa de retinere pe fata lor interioara.

Logan MCV confirma faptul ca aprecierile de care s a bucurat modelul Logan inca de la lansare sint pe deplin justificate. Noua varianta procura o stare de confort si de buna dispozitie la bord inexistenta pina acum la vehiculele din categoria de preturi din care face parte.

Modularitate si polivalenta in utilizare
Datorita spatiului interior generos, Logan MCV ofera toate argumentele de confort pentru calatoriile lungi cu familia. In acelasi timp, posibilitatile de amenajare a interiorului permit vehiculului sa se adapteze la utilizari multiple in exploatarea cotidiana. In cazul versiunii cu 7 locuri, bancheta celui de al treilea rind poate fi pliata (in proportie de 1/2 1/2). Ansamblul banchetei (sezut plus spatar) poate fi rabatat in intregime si sustinut de bancheta celui de al doilea rind de scaune. Odata asezata in aceasta pozitie, bancheta celui de al treilea rind poate fi extrasa, daca se doreste, cu ajutorul unor minere ergonomice. Aceasta manevra este facilitata de greutatea redusa a banchetei (doar 16,7 kg). La fel de modulabila este si bancheta de pe rindul al doilea. Aceasta poate fi pliata in proportie de 1/3 2/3, pe toate versiunile, si chiar rabatata in pozitia sprijinita de locurile din fata, pentru a oferi o capacitate de incarcare maxima.

Incarcarea obiectelor voluminoase, a bagajelor sau a plaselor cu cumparaturi este facilitata si de solutia care a fost adoptata pentru deschiderea portierelor din spate. Faptul ca cele doua portiere sint asimetrice 1/3 2/3 permite ca, in functie de nevoie, sa nu se deschida decit una dintre ele. In plus, ambele portiere au trei grade de deschidere, la 40, 90 si 180 grade. Deschiderea in unghi de 40 grade permite incarcarea intr un spatiu restrins, cum ar fi un garaj sau cind un alt vehicul este stationat chiar in spatele Logan MCV.

Acest unghi garanteaza totodata o anumita discretie fata de continutul portbagajului. Unghiul de deschidere la 180 grade se dovedeste in schimb foarte util atunci cind este vorba de incarcarea unor obiecte grele, lungi sau voluminoase. Indiferent de unghiul de deschidere, portierele spate ale Logan MCV sint usor de manipulat datorita greutatii lor reduse. De fapt, tocmai acest argument al greutatii a condus echipa de proiectanti care a conceput Logan MCV sa aleaga solutia portierelor laterale asimetrice in locul unui hayon clasic.

Pe anumite piete, unde vehiculele de familie sint utilizate frecvent si in cadru profesional, solutia portierelor asimetrice din spate si marea modularitate a interiorului fac din Logan MCV o masina polivalenta ideala. Barele de pavilion longitudinale vin sa completeze aceasta polivalenta, aducind si o nota suplimentara de atractivitate designului Logan MCV. Ele pot suporta o incarcatura de pina la 100 kg (fata de 80 kg cit este standardul european).
Modularitatea Logan MCV poate fi marita si mai mult datorita unei largi game de accesorii disponibile inca din momentul lansarii (atelaj, port ski, bare de pavilion transversale...).

Un vehicul nou in gama Dacia
Logan MCV este primul din cele cinci modele care vor fi dezvoltate plecind de la berlina Logan in cadrul programului Contract Renault 2009. Totodata, acest model reafirma ambitiile de expansiune internationala a grupului Renault. Logan MCV va fi produs la Pitesti, in uzina unde a inceput aventura Logan. Capacitatea de productie a Logan MCV este estimata la 360 vehicule/zi. Pentru a asigura fabricarea Logan MCV la Pitesti au fost facute investitii industriale in valoare de 110 milioane de euro, "tichetul de intrare" total al vehiculului ridicindu se la 154 milioane de euro. Aceste bugete au fost mentinute sub control datorita aplicarii sistematice -  si naturale atunci cind este vorba despre Logan -  a unor principii precum "carry over" (reutilizarea unor solutii tehnice de la un proiect la altul) si "design to cost" (preponderenta notiunii de cost in toate optiunile de ordin tehnic si conceptual). Cele doua principii au fost, de a lungul derularii intregului proiect, subordonate unei obsesii majore: calitatea.

Logan MCV va fi comercializat in Rom^nia din octombrie 2006, iar apoi, in lunile urmatoare, in restul Europei, de la Spania la Turcia, si pe unele piete din Africa si din America latina. Pe piata rom^neasca, Logan MCV va constitui un factor puternic de fidelizare a clientelei Dacia care reprezinta deja aproape jumatate din piata. Pe celelalte piete europene, el va permite, asemenea berlinei, cucerirea unei clientele rationale, pragmatice si sensibila la argumentul pret, dar va putea interesa si clienti pentru care nivelul inalt de functionalitate si polivalenta sint atribute care conteaza. Din acest punct de vedere, Logan MCV reprezinta o oferta perfect complementara variantei berlina si confera Dacia statutul plenar al unei marci care dispune de mai multe modele in gama.

Comments are closed.