Celulele de baterii utilizate de Ford Mustang Mach-E vor fi produse în Polonia

Compania americană Ford este convinsă că fiecare unitate a SUV-ului cu propulsie electrică Mustang Mach-E va fi profitabilă. La baza acestei afirmații stă faptul că noul automobil va folosi aceleași celule de baterii ca versiunea electrică a modelului Transit, astfel că linia de producție va funcționa la capacitate maximă.

Strategia este una esențială pentru menținerea costurilor de fabricare a bateriilor la un nivel acceptabil, potrivit declarației date de Lisa Drake, șefa departamentului global de achiziții al firmei Ford, cu ocazia unui interviu acordat recent publicației Automotive News Europe.

Celulele de baterii pentru modelele Mustang Mach-E și Transit vor fi produse de LG, în cadrul uzinei sale din Polonia, pe o linie dedicată în exclusivitate companiei americane. Această linie va funcționa fără oprire în fiecare zi, în toate cele șapte zile ale săptămânii.

„Dacă umpli o linie de producție la capacitate maximă, reușești să obții cel mai mic preț. Nu îți dorești pauze”, a subliniat Lisa Drake.

Fiecare produs este dezvoltat de Ford în mod independent, iar la final se analizează posibilitatea de a împărți unele componente cu alte mașini din gamă. Bateriile sunt cele mai scumpe elemente din structura unui vehicul electric, motiv pentru care a fost căutată o modalitate de a micșora aceste costuri. Arhitectura creată de Ford pentru Mustang Mach-E îi permite să împartă celulele de baterii cu un produs dintr-un segment complet diferit și astfel s-a ajuns la versiunea electrică a utilitarei Transit.

Asamblarea SUV-ului Ford Mustang Mach-E va fi demarată în acest an, în incinta uzinei din Cuautitlan, Mexic. Prețul noului model ar urma să pornească de la aproximativ 47.000 de euro, pe piața din Germania. De cealaltă parte, varianta electrică a vehiculului Transit este așteptată să ajungă pe piață în 2021.

Comments are closed.