Calificativ maxim obținut de Range Rover Evoque la testele Euro NCAP

După ce în luna februarie au pus la grele încercări trei SUV-uri de clasă mare, experții organizației Euro NCAP au testat de această dată două SUV-uri de dimensiuni mai mici: noul Citroën C5 Aircross și noua generație Range Rover Evoque.

C5 Aircross este cel mai nou membru al familiei de SUV-uri compacte Aircross a companiei franceze Citroën și are rolul de a înlocui modelul C4 Aircross, a cărui producție a fost oprită în anul 2017. Noul C5 Aircross oferă multe echipamente de siguranță în pachetul standard, inclusiv camera video retrovizoare, astfel că a primit un calificativ de 4 stele în urma testelor efectuate de Euro NCAP. Scorul a urcat la 5 stele după verificarea automobilului cu pachetul opțional Safety+, care aduce în plus un senzor radar pentru a îmbunătăți performanțele funcțiilor AEB City, AEB Inter-Urban și AEB Pedestrian, alături de o tehnologie de detectare a bicicliștilor.

Specialiștii Euro NCAP au testat și cea de-a doua generație a modelului Range Rover Evoque, despre care se știe că beneficiază de numeroase tehnologii avansate, printre care se află și capota activă. În urma verificărilor dure, mult apreciatul SUV britanic a obținut calificativul maxim de 5 stele și a fost recompensat cu un scor de 93% la capitolul protecției asigurate ocupanților adulți, 87% pentru protecția oferită pasagerilor copii, 72% pentru protecția garantată pietonilor și bicicliștilor, respectiv 73% pentru sistemele de siguranță incluse în echiparea standard.

„Aceste rezultate arată că producătorii de mașini sunt dornici și capabili să obțină scoruri ridicate în materie de siguranță. Este încurajator să vedem implementarea la scară largă și îmbunătățirea continuă a tehnologiilor avansate, precum AEB și funcția de menținere a benzii de rulare. Este o veste bună că unele tehnologii de bază pentru asistența șoferului vor deveni obligatorii începând din 2022, iar cei mai mulți dintre producătorii auto respectă deja aceste standarde”, a declarat Michiel van Ratingen, secretar general al organizației Euro NCAP.

Atât Citroën C5 Aircross, cât și Range Rover Evoque au fost testate ca modele diesel deoarece se așteaptă ca aceste versiuni să acumuleze cele mai ridicate volume de vânzări.

Comments are closed.