BRABUS ROCKET atinge 366 km/h!

Galerie foto

BRABUS construieste de citiva ani incoace cele mai rapide sedanuri legale care se pot intilni pe strazi. Aceasta "traditie" a inceput in 1996 cu un BRABUS E V12 de 330 km/h si a ajuns la nivelul urmator in 2003 sub infatisarea unui E V12 Biturbo, cu 350,2 km/h.
In 2006, BRABUS ROCKET, construit intr o serie mica si bazat pe seria CLS de la Mercedes-Benz, a imbunatatit recordul mondial la 362,4 km/h. Dar echipa BRABUS R&D n ar fi alcatuita din ingineri de top daca s ar multumi cu un asemenea rezultat. De aceea, la mijlocul lunii octombrie 2006, acestia au sters o inca o data la pista circulara de mare viteza de la Nardo, in sudul Italiei, cunoscuta in toata lumea. Sub privirea patrunzatoare a Agentiei Germane de Inspectie Tehnica, automobilul ultra performant de 348.000 de euro a imbunatatit recordul mondial pentru sedanurile legale de strada, la 365,7 km/h.
BRABUS ROCKET este propulsat de un motor twin turbo BRABUS SV12 S, montat intre limitele strimte ale locului motorului cu o precizie aproape chirurgicala. Motorul este bazat pe ultima serie 600 de motoare cu 12 cilindri si a fost creat de BRABUS avind in minte combinarea puterii maxime cu o netezime de functionare extrem de fina, dar si care sa respecte la maxim mediul inconjurator.

Un arbore cotit special, cilindri de calibru mai mare si pistoanele forjate mai mari sporesc capacitatea de la 5,5 la 6,3 litri. Fluxul de aer atit la orificiile de admisie, cit si la cele de evacuare este optimizat si au fost instalati arbori cu came sport.
Perifericele motorului au trecut si ele prin modificari numeroase: turboalimentatoare mai mari, un sistem intercooling mai eficient si un sistem de esapare de inalta performanta din otel inoxidabil cu patru tevi de esapament si catalizatori din metal sint toate parti ale conceptului BRABUS ROCKET. Partea de electronica a motorului orchestreaza interactiunea perfecta a tuturor noilor componente si contribuie nu numai la obtinerea eficientei maxime, dar si la indeplinirea ultimelor reglementari privind emisiile de noxe EURO IV.

Motorul BRABUS SV12 S Biturbo, disponibil si pentru toate modelele actuale Mercedes Benz 600 si 65 de modele cu motoare twin turbo V12, produc un output de putere maxima de 730 CP la 5.100 rpm. Cuplul maxim este de 1.320 Nm, dar este limitat electronic la 1.100 Nm, disponibil de la 2.100 rpm.
Viteza maxima de 365,7 km/h, limitata electronic pentru strada la 350 km/h, nu este singurul atribut care ridica BRABUS ROCKET in virful topului din segmentul ei. Masina cu patru locuri se afla de asemenea si printre cele mai rapide masini de accelerare din lume: 0 100 km/h in 4,0 secunde, 0 200 km/h in 10,5 secunde, 0 300 km/h in 29,5 secunde sint cifre la fel de unice precum este automobilul BRABUS insusi.

Puterea este transferata rotilor din spate printr o transmisie automatica modificata cu cinci viteze si diferentialul BRABUS. Motorul BRABUS ROCKET si toate componentele care creeaza putere si o transmit rotilor sint operate cu lubrifianti de inalta performanta de la partenerul Aral. Pentru a mentine potentialul enorm de performanta al celui mai rapid sedan din lume la cote de siguranta, aerodinamica, suspensiile si frinele autovehiculului au fost modificate semnificativ.
Ca toate componentele de caroserie BRABUS pentru modelele CLS, spoilerul fata al BRABUS ROCKET a beneficiat de ultimele accente aerodinamice in tunelul aerodinamic. Dispozitivele mari pentru aer asigura un flux de aer rece pentru toate radiatoarele. Mai important, reduce gradul de ridicare al puntii fata.

Echivalentul aerodinamic pe spate este eleronul spate BRABUS pentru capacul portbagajului si fisia spate BRABUS cu un difuzor integrat. Acestea sporesc forta de apasare verticala si creeaza astfel un echilibru aerodinamic perfect.
Pragurile BRABUS calmeaza fluxul de aer din partile laterale. Ca o caracteristica optionala, pragurile si fisia din spate sint echipate cu lumini integrate cu leduri. Activate prin deschiderea unei portiere sau a portbagajului, cinci lumini cu leduri pe de fiecare parte laterala si in spatele vehiculului ilumineaza solul, alaturi si in spatele masinii.
Pentru a face suspensiile si mai agile si sigure, inginerii de suspensii de la BRABUS si soferii de teste in cooperare cu Bilstein au creat o suspensie laminata calibrata la comanda si ajustabila pe inaltime pentru ROCKET.
Puterea de oprire maxima este o alta caracteristica de siguranta oferita de BRABUS ROCKET. Sistemul de frinare de inalta performanta dispune de discuri de frina ventilate din ceramica de marimea 375x36 mm pe osia fata si de 355x28 mm pe spate.
Forma uriasa a componentelor frinei si performantele enorme ale vehiculului au necesitat folosirea unor jante din aliaj usor BRABUS Monoblock VI sau S cu diametrul de 19 inch. BRABUS ROCKET are roti de 8.5Jx19 pe fata cu cauciucuri 255/35 ZR 19 si 10Jx19 cu 285/30 ZR 19 pe spate.

BRABUS ROCKET indeplineste de asemenea si asteptarile celor mai pretentiosi clienti cind vine vorba de interior. Cockpit-ul este tapitat cu piele BRABUS Mastik si Alcantara, o piele moale, care i permite sa respire. Aplicatii veritabile din fibra de carbon sint parte a interiorului sport BRABUS, cum este volanul sport BRABUS, configurat ergonomic, si vitezometrul care arata 400 km/h.
Pentru impatimitii de viteza, BRABUS vinde si tricouri polo, cu inscriptia "Special High Speed Testing Edition". Tricoul de calitate costa 75 de euro si este disponibil la magazinul online al www.brabus.com.

Comments are closed.