BMW X6 – Un tandem redutabil: X6 si pilotul Claudiu David

Galerie foto

Reinterpreteaza caracterul modelelor X
Prin designul sau, noul BMW X6 combina eleganta sportiva a unui BMW Coupe de mari dimensiuni cu prezenta puternica a unui model BMW din seria X. Caracteristicile unice de condus de care dispune BMW X6 vin din combinatia inovatoare a dinamicii pe drum, atit de specifica pentru BMW, cu suprematia absoluta pe orice tip de suprafata. Astfel, acesta este un coupe unic si, in acelasi timp, un model BMW X foarte special.

Liniile modelului BMW X6 sint ale unui BMW coupe de mari dimensiuni. Sint definite de tranzitia cursiva a liniei elegante, dar ascutita a acoperisului spre sectiunea spate. Intarit de garda la sol, de pasajele evazate ale rotilor care frapeaza, de cele patru usi si de hayon-ul larg, precum si de talia inalta, masina este o reminiscenta a celorlalte modele BMW X.

BMW X6 este un membru inconfundabil al gamei BMW X. Automobilul detine un mare numar de calitati care se regasesc si la X5. Dar, in acelasi timp, reinterpreteaza caracterul modelelor BMW X: cu un accent clar pe dinamica, exprimat si in design. BMW X6 combina suprematia, pozitia scaunelor si versatilitatea unui Sports Activity Vehicle cu eleganta si calitatile sportive ale unui coupe BMW. Rezultatul acestei combinatii este o categorie complet noua in domeniul auto: Sports Activity Coupe. BMW X6 reprezinta o dezvoltare fireasca a gamei de modele BMW X. Conceptul inovator al masinii realizeaza performante dinamice care sint caracteristice BMW intr un mod fara precedent.

Sistem unic in lume
Dorinta in dezvoltarea BMW X6 a fost de a permite o experienta a condusului determinata de caracterul sportiv, care va fi neegalat in rindul mediului competitiv al modelelor X. Primul Sports Activity Coupe din lume este echipat cu solutii inovatoare in domeniul tehnologic al transmisiei si al sasiului, care vor permite ca performantele unui model BMW X sa atinga noi dimensiuni. Deosebit de important este Dynamic Performance Control -  sistem unic in lume -  si noul motor cu opt cilindri, cu Twin Turbo si High Precision Injection, disponibile in premiera la BMW X6.
Sa vedem daca toate acestea sint sustinute de insusi BMW X6, la un prim test, destul de scurt, dar totusi suficient pentru a ne forma primele impresii.

Sa trecem la treaba!
La doua zile dupa lansare, Trado Motors, dealer BMW, si-a chemat potentialii clienti si le-a pus la dispozitie un tandem redutabil: X6 si Claudiu David, cunoscutul pilot de raliuri. Dar pina sa-si intre in drepturi cei care ori au de gind sa-si cumpere masina, ori doar au vrut sa vada primul SAC din lume, am avut ocazia pentru citeva zeci de minute, nu asa multe cum as fi vrut, sa vedem de ce-i in stare BMW X6.

Il stiti pe Claudiu David de la testul cu BMW M3. V-am povestit atunci ca nu-i placuse deloc cum condusesem la inceput, dar aveam masina pe mina mai putin de jumatate de ora si trebuia sa-mi fac o idee despre ea. La finalul testului, insa, dupa ce am mers pe placul sau, mi-a zis ca am fi putut lucra si la viteza, dar ca nu mai era timp. De ce m-am temut, de aia n-am scapat... Chiar nu sinteti curiosi sa vedeti cum au decurs ostilitatile legate de X6?

Primul a urcat Claudiu la volan, exact cum s-a intimplat cu M3, si am mers pe traseul stabilit de organizatorii evenimentului. Imbracat intr-un combinezon impecabil, n-a avut rabdare sa conduca mult in modul automat al cutiei si a trecut pe manual. A activat repejor si butonul SPORT si ar mai fi setat masina pentru a-i stoarce si ultimul strop de energie, dar totusi X6 nu-i chiar un M3. Or fi avind ele multe in comun, insa totusi apartin unor clase diferite. Nu ajunsesem inca la jumatatea traseului ca mi-a si spus: "Sa stii ca-mi place masina.

Este compacta. Si sta bine pe sosea". Mi-a aratat cit de bine sta si i-a testat indelung frinarea. Apasarile violente pe pedala nu au perturbat deloc traiectoria impusa, iar asta chiar si in conditiile in care asfaltul nu era perfect uscat dupa ploaia cazuta cu putine ore in urma. "Ce drum e asta?", m-a intrebat cind de fapt ar fi trebuit sa intoarcem. Aflind ca e unul pe placul sau -- mai putin circulat de obicei, ingust si cu destule denivelari -- a si inceput urcusul. Am intilnit mai multe masini decit ma asteptam si le-a depasit cu nonsalanta. A inceput sa conduca cit de cit apropiat de ce face probabil in timpul curselor. Incerca sa obtina maximum de viteza pe fiecare portiune a traseului si cam asa conduce si in Campionatul de Raliuri al Romaniei. Numai ca masina pe care o are la dispozitie nu tine pasul cu el, iar situatia din clasament este umbrita de abandonuri.

Dar X6 il determina sa tot repete la citeva minute: "Imi place masina asta". Tot incerca sa scoata o frina de motor consistenta, dar citeva incercari succesive l-au facut sa renunte: "Padelele sint puse mai mult de fun, pentru ca nu ma lasa, de exemplu, din a patra, la turatie mare, sa cobor intr-a doua".

Cum spuneam mai sus, X6 nu-i chiar M3, dar cind am urcat eu la volan incercam sa conduc de parca as fi fost in M3. Va dati seama ca m-a temperat repede. "Mergi mai incet", mi-a spus. Eram pe modul automat si trecerile dintr-o viteza in alta se succedau cu repeziciune si doar un usor zvic iti dadea de stire ca motorul de 3 litri si 286 CP putea mult mai mult. Nici nu stii cind treci de suta. Ti se pare ca stai pe loc, dar, din parbriz, display-ul te anunta ca deja intri in contradictie cu radarul. La cit de bine sta masina pe drum ma asteptam ca suspensia sa fie mult mai ferma, dar este cit se poate de confortabila. Deloc deranjanta chiar.

Asta mai remarcasem eu si la Seria 3 si probabil ca BMW a lasat-o o idee mai moale pentru a se putea compara cu rivalii de-o viata. "Mai usor in virf de rampa, ca nu stii incotro e virajul". Avea dreptate Claudiu, numai ca eu stiam. "Mergi mai usor, ca daca face unul la stinga...", mi-a spus desi nu era nimeni mai aproape de un kilometru dornic de manevra amintita, iar sansele sa ma intilnesc cu Schumi chiar ca erau trecute dincolo de zero. E clar ca pilotul nu-i chiar cel mai agreabil tip atunci cind sta in dreapta, insa condusul preventiv pare sa fie litera de lege la Claudiu, asa cum ar trebui sa fie de altfel pentru toti soferii.

N-am rezistat nici eu prea mult pe modul automat si am trecut pe manual desi nu-s un fan al padelelor. Dar chiar ca-s puse totusi mai mult pentru impresia generala, ori poate pentru cei care vor incerca sa se lupte cu consumul. Nu prea cred sa existe multi astfel de doritori, insa degeaba vrei sa auzi motorul cum suna dupa 4.500-5.000 de ture. N-ai nici o sansa, pentru ca imediat se baga cutia si trece in viteza imediat superioara.
O fi X6 un coupe, dar inainte de toate este un 4x4, care, pe linga un confort si o tinuta pe drum drept exemplare, are pretentia si reuseste sa se inscrie in nota de sportivitate a modelelor BMW, cu mult prea suficient nerv pentru gabaritul sau.

Comments are closed.