BMW anunță lansarea noului model plug-in hybrid 330e Sedan

Constructorul auto german BMW precizează că o combinaţie de dinamică superioară şi eficienţă exemplară defineşte caracterul noului vehicul Seria 3 Sedan. Acum, adăugarea unui sistem plug-in hybrid la portofoliul de soluţii de propulsie aduce o abordare suplimentară, orientată spre viitor a calităţilor principale ale noului sedan sport. Cea mai nouă generaţie a tehnologiei BMW eDrive este combinată cu un motor pe benzină, cu patru cilindri, pentru a îmbunătăţi semnificativ calităţile sportive ale noului BMW 330e Sedan (a cărui lansare pe piaţa mondială are loc astăzi) şi furnizează o experienţă a condusului electric şi mai intensă. Cu ocazia debutului la un model BMW, XtraBoost – disponibil standard – creşte puterea sistemului plug-in hybrid la un maxim de 215 kW/292 CP. Reacţiile foarte rapide ale sistemului de propulsie evidenţiază caracteristicile de condus ale noului BMW 330e Sedan. În plus, autonomia sa electrică este mai mare cu peste 50% faţă de a predecesorului; 66 de kilometri* pot fi parcurşi cu emisii locale zero. Consumul de combustibil şi emisiile au scăzut cu peste 15% faţă de nivelurile modelului anterior – la 1,9-1,6 litri/100 km* şi 43-37 g/km*.

La noul BMW 330e Sedan, interacţiunea controlată inteligent între motorul electric şi cel termic atinge un nou nivel. Electrificarea trenului de rulare contribuie mai mult ca niciodată nu doar la eficienţa crescută, ci şi la o formă distinctivă de plăcere a condusului. Sistemul plug-in hybrid reuneşte calităţile unui motor pe benzină, de 2,0 litri şi cu patru cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo şi putere de 135 kW/184 Cp cu talentele unui motor electric, care generează o vârf de putere de 83 kW/113 CP. Împreună, cele două surse de propulsie produc un cuplu maxim al sistemului de 420 Nm.

Premieră la noul BMW 330e Sedan: XtraBoost pentru performanţe dinamice maxime

O funcţie complet nouă – şi inclusă standard la noul BMW 330e Sedan – este XtraBoost, care dezvăluie automobilul în forma sa cea mai dinamică. Conducătorul poate acţiona rapid XtraBoost prin activarea modului SPORT cu ajutorul comutatorului Driving Experience Control. O apăsare energică a acceleraţiei eliberează un plus de 30 kW/40 CP peste puterea combinată de 185 kW/252 CP generată deja de combinaţia dintre motorul termic şi cel electric - iar XtraBoost se menţine pentru până la 10 secunde. Rezultatul este caracterul specific al trenului de rulare al BMW Seria 3 Sedan, care include (în premieră la un model hibrid de la BMW) o reacţie foarte sportivă, dar şi precisă a acceleraţiei, dar şi un program de schimbare specific pentru transmisia Steptronic cu opt trepte, inclusiv downshift de frânare a motorului.

XtraBoost, cu impact instant, oferă o experienţă a acceleraţiei semnificativ mai intensă decât cea pe care o poate oferi un automobil cu propulsie convenţională de putere comparabilă. De exemplu, când conducătorul apasă brusc pedala de la 20 km/h, noul BMW 330e Sedan accelerează în mai puţin de o secundă cu aproape de două ori vigoarea unui automobil propulsat doar de un motor termic. În doar trei secunde, se realizează un avans de o lungime de maşină. XtraBoost poate fi accesat şi cu bateria de înaltă tensiune la o încărcare minimă, precum şi la kickdown şi cu maneta schimbătorului în poziţia M sau S.

Noul BMW 330e Sedan sprintează de la 0 la 100 km/h în 5,9 secunde spre o viteză maximă de 230 km/h. Experienţa de condus este acompaniată de o notă a sistemului de propulsie specifică modelului şi plină de emoţie, care se regăseşte şi la interior. Astfel, noul BMW 330e Sedan îşi prezintă cu vivacitate latura sportivă şi dinamică, combinată cu calităţile dovedite ale unui automobil plug-in hybrid.

Condus pur electric la viteze de până la 140 km/h

În modul de condus HYBRID, noul BMW 330e Sedan poate atinge viteze de până la 110 km/h cu propulsie exclusiv electrică – o creştere de 30 km/h faţă de predecesor. Iar modul ELECTRIC deschide uşa pentru condus fără emisii locale până la 140 km/h – anterior până la 120 km/h. Dotările standard specifice hibrizilor ale noului BMW 330e Sedan includ protecţie acustică pentru pietoni. Când se conduce doar cu energie electrică, un sistem de difuzoare exterioare generează o acustică inconfundabilă creată special pentru modelele BMW electrificate. La viteze reduse, nota personalizată a sistemului de propulsie exudă prezenţă sonoră, fără a afecta confortul acustic al celor de la bord.

Motorul electric al noului BMW 330e Sedan este integrat în transmisia Steptronic cu opt trepte, economisind astfel spaţiu. Designul inteligent permite versiunii specifice hibrizilor a transmisiei să fie mai lungă cu doar 15 milimetri faţă de variantele cu propulsie convenţională ale noului BMW Seria 3 Sedan. Obţinerea puterii prin intermediul generării energiei la frânare, unde motorul electric joacă rolul unui generator, este foarte eficientă. Energia electrică transmisă bateriei de înaltă tensiune fie în acest mod, fie prin alimentare de la reţeaua electrică alimentează circuitul 12V de la bord. Astfel, surplusul oferit de generatorul acţionat de motorul termic este folosit în funcţie de cerinţe şi contribuie la îmbunătăţirea eficienţei generale a sistemului.

Autonomie şi eficienţa ridicate aduc beneficii fiscale

Cu o capacitate energetică brută de 12,0 kWh, bateria litiu-ion de înaltă tensiune a noului BMW 330e Sedan permite o creştere a autonomiei electrice de peste 50% faţă de modelul anterior – la 59-66 kilometri*. În acelaşi timp, a doua generaţie a sedanului sport plug-in hybrid reduce consumul de combustibil şi emisiile cu peste 15% la 1,9-1,6 litri/100 km* şi 43-37 g/km*. Consumul mixt de energie electrică al noului BMW 330e Sedan este 15,4-14,8 kWh/100 km*. Prin emisiile CO2 reduse şi autonomia electrică crescută, noul BMW 330e Sedan îndeplineşte toate cerinţele pentru impozit redus pe maşină de companie în Germania, unde doar jumătate din preţul de listă brut este luat ca bază în determinarea beneficiului de natură pentru utilizare privată.

Acumulatorul de înaltă tensiune al noului BMW 330e Sedan este montat sub scaunele din spate, în timp ce rezervorul de benzină este deasupra punţii spate. Aceasta înseamnă că abilităţile cargo ale modelului plug-in hybrid sunt foarte puţin reduse, iar capacitatea de încărcare de 375 de litri poate fi extinsă la nevoie datorită divizării/rabatării spătarului banchetei în raport 40:20:40.

Clienţii care optează pentru modelul plug-in hybrid pot alege întreaga listă de opţiuni disponibilă pentru noul BMW Seria 3 Sedan. Noul BMW 330e Sedan este oferit şi în variante Advantage, Sport Line, Luxury Line sau M Sport ca alternativă la specificaţia de bază. Şi poate fi comandat cu dotări care includ suspensia M adaptivă cu direcţie sport variabilă şi frâne M Sport. Din noiembrie 2019, noul BMW 330e Sedan va fi disponibil şi cu sistem de tractare, cu pivotare electrică a cârligului. Sarcina maximă de tractare pentru modelul plug-in hybrid este 750 de kilograme.

Încălzire şi aer condiţionat auxiliare ca echipare standard

Selecţia completă de sisteme inovatoare de asistare a condusului, ce optimizează siguranţa şi confortul – de la Driving Assistant Professional cu asistent de control al direcţiei şi al benzii până la Parking Assistant ce include asistent de marşarier – este disponibilă. Specificaţia standard pentru noul BMW 330e Sedan include precondiţionare a interiorului cu încălzire sau aer condiţionat. Energia stocată în bateria de înaltă tensiune este utilizată pentru alimentarea încălzirii auxiliare. La temperaturi exterioare scăzute, interiorul poate fi încălzit simplu şi uşor înainte de a urca la bord, chiar şi atunci când încărcarea bateriei este redusă. Această funcţie de precondiţionare a interiorului permite şi răcirea interiorului când temperaturile ambientale sunt mai mari.

Odată cu lansarea noului BMW 330e Sedan, noi servicii digitale vor fi prezentate şi vor face încărcarea bateriei în timpul călătoriei mai uşoară şi mai atractivă. Prin selectarea unei staţii de încărcare publice, sistemul de navigaţie va oferi recomandări privind hotelurile, restaurantele, cafenelele şi obiectivele sau centrele culturale din apropiere. De asemenea, va fi posibil să verificaţi unde sunt staţii de încărcare prin intermediul sistemului de afişare şi control. Conducătorul poate şi să verifice disponibilitatea prevăzută a punctelor de încărcare publice la momentul sosiri. În plus, va fi posibilă rezervarea punctelor de încărcare pentru o perioadă de timp limitată, în cazul în care această facilitate este oferită de operatorul infrastructurii de încărcare în cauză.

Tehnologia de propulsie prezentată la modelul plug-in hybrid al noului sedan sport va fi disponibilă şi la noul BMW 330e Touring cu începere din vara 2020. Va fi pentru prima dată când clienţii care comandă un model BMW Touring pot alege un sistem de propulsie plug-in hybrid. Noua ofertă face ca BMW să-şi continue ofensiva de modele cu sistem de propulsie electrificat.

Modelele BMW plug-in hybrid oferă o serie de beneficii pentru utilizare cotidiană

  • Sistemele BMW de propulsie plug-in hybrid oferă deja utilizatorilor o serie de beneficii suplimentare faţă de soluţiile tradiţionale:
  • Economii financiare: condusul electric în zonele urbane este mai ieftin decât prin utilizarea motoarelor pe benzină sau diesel dacă automobilul plug-in hybrid este încărcate acasă sau la muncă la costuri reduse.
  • Interior mereu la temperatura potrivită, încă dinainte de a urca la bord: încălzirea şi aerul condiţionat auxiliare sunt disponibile standard.
  • Frânatul este benefic: bateria este încărcată în timpul frânării. La automobilele convenţionale, frânarea generează doar căldură şi praf de frână.
  • Cel mai bun din ambele universuri: modelele plug-in hybrid oferă plăcerea condusului electric în zonele urbane şi plăcerea condusului specifică BMW pe distanţe lungi.
  • Deschide drumul spre viitor: pentru că un plug-in hybrid poate rula fără emisii, este eligibil pentru a intra în multe zone cu emisii reduse, se bucură de privilegii de parcare suplimentare şi economiseşte la impozitare.
  • Calitate mai bună a vieţii în oraşe: prin condusul electric, utilizatorii pot contribui activ la reducerea emisiilor şi a zgomotului de trafic din oraşe.

Pregătit pentru viitor: BMW eDrive Zones asigură condus fără emisii în zonele de emisii reduse

Noul BMW 330e Sedan este pregătit să profite de avantajele zonelor cu emisii reduse concepute de oraşe exclusiv pentru condus cu emisii zero. Cu noua funcţie BMW eDrive Zones (care va face parte din echiparea standard a modelelor BMW plug-in hybrid din 2020 şi poate fi montată în postvânzare), tehnologia de restricţionare zonală va face posibilă detectarea automată a zonelor cu emisii reduse. La intrarea în aceste zone, automobilul trece automat în mod de condus pur electric, moment din care se comportă precum un automobil electric şi astfel se poate bucura de drepturi de acces egale (supus regulamentelor locale). Noua funcţie asigură că potenţialul automobilelor plug-in hybrid este utilizat pentru un efect şi mai mare. Creşterea proporţiei de călătorii în regim electric joacă un rol în optimizarea eficienţei, dar contribuie şi la reducerea costurilor de operare pentru clienţi. Aceasta se aplică pentru condus în zonele urbane, în special, unde sistemele de propulsie electrice oferă un nivel mai mare de eficienţă la board decât un motor pe benzină sau diesel.

Noul BMW 330e Sedan are o amprentă de carbon mai mică

„Adevăratul” impact de mediu al automobilelor plug-in hybrid a fost discutat ocazional, în special pe pieţele unde proporţia de energie verde utilizată de reţeaua publică de energie rămâne mică. BMW Group a efectuat o certificare CO2 pe întregul ciclu pentru noul BMW 330e Sedan – de la procurarea materiilor prime, lanţul de furnizori, producţie şi faza de utilizare, până la reciclare.

Acesta a dezvăluit că amprenta de carbon a noului BMW 330e Sedan este cu 20% mai mică decât cea a noului BMW 330i Sedan când se utilizează o putere europeană medie în faza de utilizare. Când automobilul se alimentează cu energie verde, amprenta sa de carbon este redusă cu până la 60%.

* Consumul de combustibil, emisiile CO2, consumul de energie şi autonomia au fost calculate pe baza noului ciclu de testare WLTP şi au fost adaptate la valori echivalente NEDC pentru a asigura comparaţia între automobile. Acestea pot varia în funcţie de dimensiunea anvelopelor alese. La aceste automobile, valorile CO2 pot diferi de cele publicate aici (în funcţie de legislaţia naţională) pentru evaluarea impozitelor şi a altor taxe legate de vehicul care sunt bazate (şi) pe emisii CO2.

Comments are closed.