Avanpremiera Geneva 2010

Galerie foto

Toyota vine cu versiunea restilizată a lui Auris
Urmând să debuteze pe piaţă în primăvară, noul Auris va fi prezentat oficial în luna martie, la Salonul Auto de la Geneva. Cu o reputaţie solidă pentru spaţiu interior, confort, practicitate şi fiabilitate, Auris 2010 combină îmbunătăţirile stilistice, calitatea şi ergonomia interiorului cu o gamă de motoare eficiente şi responsabile faţă de mediu, oferind o experienţă rafinată a condusului.

Gama de motorizări a Toyota Auris 2010 cuprinde trei propulsoare pe benzină şi trei propulsoare Diesel, demonstrând beneficiile aduse de Toyota Optimal Drive în materie de performanţă şi economie. Întregită de Auris HSD Hybrid, această varietate de modele va oferi clienţilor cea mai cuprinzătoare gamă de propulsoare din segmentul C.

Suzuki Kizashi, Grand Vitara şi Swift plug-in
Suzuki va prezenta versiunea plug-in hybrid a lui Swift pentru prima dată în Europa în martie. Vehiculul subcompact combină un motor electric cu o baterie litiu-ion de 54 kW. Acestea lucrează împreună cu un propulsor pe benzină în trei cilindri care reîncarcă bateria. Soluţia acestui tren de rulare este similară celei folosite de Opel Ampera şi Chevrolet Volt. Swift hybrid poate parcurge până la 20 km doar în regim electric.

Constructorul japonez va prezenta de asemenea şi Kizashi, care în limba engleză se traduce „urmează ceva măreţ”. Suzuki speră cu siguranţă ca maşina să confirme numele, fiind primul său model în clasa medie, dominată în Europa de Volkswagen Passat, Opel Insignia şi Ford Mondeo. Kizashi va debuta în Europa în acest an cu un motor de 2,4 litri în 4 cilindri cu 178 CP, cuplat la o transmisie CVT. Sedanul produce 191 g CO2/ km şi consumă 8,3 litri de combustibil la suta de kilometri. Kizashi va oferi tracţiune integrală în dotarea standard şi padele de schimbare a vitezelor pe volan. Completând lista debuturilor Suzuki la Geneva, va fi o nouă versiune Grand Vitara. Suzuki afirmă că modelul updatat are un look mai stilat şi manevrabilitate superioară în mediul urban.

Formarea diviziei de performanţă R
BMW are M. Mercedes are AMG. Audi are Quattro. Acum Volkswagen va lansa brandul R, ca divizie de performanţă separată. Anunţul oficial este aşteptat la Geneva. Apoi, ne putem aştepta la noi modele din partea noului R GmbH. Până acum, avem Golf R, Scirocco R, iar zvonurile sugerează posibilitatea unui Jetta R. O eventuală formare a diviziei R GmbH ar aduce pe piaţă produse şi mai interesante.

Sportage, noul dinamism vizual Kia
Noul crossover Kia Sportage va reprezenta un pas important in design, atunci când va fi prezentat la Geneva. Întruchipând noul dinamism vizual al Kia, noul look al modelului Sportage este proaspăt, îndrăzneţ, atletic şi sportiv, îmbinând cu succes principalele caracteristici ale unui SUV – poziţia de condus înaltă, sentimentul crescut al siguranţei şi garda la sol mare – şi împachetându-le într-un design modern şi urban, atrăgător. Mai lung, mai scund şi mai lat decât generaţia anterioară, noul Sportage oferă mai mult spaţiu pentru pasageri şi bagaje şi o experienţă unică a condusului, datorită unui ampatament mai mare. Noul crossover Sportage va fi comercializat în Europa începând cu sfârşitul acestui an, beneficiind de o gamă largă de motorizări atât pe benzină, cât şi Diesel.

5 şi 6 de la Mazda
Versiunea face-lift a Mazda6 integrează noua grilă frontală a gamei, alături de faruri frontale şi posterioare redesenate, pentru a accentua sportivitatea şi identitatea premium. Pentru noul model vor fi disponibile şase motorizări, incluzând noul propulsor de 2.0 litri DISI (injecţie directă pe benzină), care este mai economic şi produce mai puţine emisii decât motorul clasic de 2.0 litri, pe care îl înlocuieşte.

Transmisia automată în cinci trepte a fost adaptată special pentru noul motor pe benzină, oferind o combinaţie optimă între accelerare şi consumul de combustibil. Versiunile îmbunătăţite ale motoarelor Mazda MZR 1.8 şi 2.5 litri completează linia pe benzină, în timp ce motorizarea Mazda MZR-CD 2.2 litri, turboDiesel este disponibilă în trei trepte de putere, de la 129 CP la 180 CP. Mazda6 face-lift va fi disponibilă pe piaţa din Europa din această primăvară.

Japonezii de la Mazda dezvăluie şi noul Mazda5 echipat cu motor de 2 litri pe benzină. Potrivit managerului de program Mazda5, Hideki Matsuoka, a cincea versiune a gamei beneficiază de un nou C-MAV (Compact Multi Activity Vehicle) care va îmbina performanţele de mediu cu un design elegant. Noul model are uşile din spate glisante şi sistemul Karakuri pentru cele şapte locuri, dar şi ideea de design „Nagare Flow”, foarte practică şi care contribuie la eficienţa consumului datorită coeficientului de rezistenţă la înaintare scăzut, a unei portanţe optime şi caracteristicilor aerodinamice.

Mazda5 este echipată cu noul motor de 2.0 litri DISI pe benzină, cu sistemul i-STOP şi cu o cutie manuală în şase trepte, etajată specific acestei versiuni. Motorul cu injecţie directă oferă o performanţă liniară şi fluidă, fiind totodată unul dintre cele mai economice şi curate C-MAV de pe piaţă. Astfel, se obţine reducerea cu aproximativ 15 la sută a emisiilor de CO2, comparativ cu motorul clasic de 2.0 litri pe care îl înlocuieşte. Gama de motorizări include şi un motor pe benzină de 1.8 litri echipat cu o cutie manuală cu şase trepte. Noua Mazda5 va fi disponibilă spre vânzare în Europa din toamnă.
 
Ferrari va prezenta 599 Hybrid
Vestea unui hibrid de la Ferrari nu este nimic nou, dar acum se pare că avem o dată clară când constructorul italian de supercaruri plănuieşte să prezinte noul vehicul într-un cadru oficial. Potrivit lui Luca di Montezemolo, CEO Ferrari, debutul oficial va avea loc la Geneva. Anunţul a fost făcut în timpul prezentării monopostului de Formula 1 F10, ceea ce pare destul de logic având în vedere că în timpul sezonului 2009 de Formula 1 Ferrari a început să folosească Kinetic Energy Recovery System – un fel de tehnologie hibridă care stochează energia rezultată prin frânare. Nu putem spune cu siguranţă ce fel de setup hibrid va avea 599, dar ceva similar KERS pare a fi o posibilitate.

Premieră Carlsson C25
Carlsson va aduce o ediţie limitată, cu 753 cai-putere la Geneva. Numai 25 de unităţi ale hypercar-ului Carlsson C25 vor fi construite, după debutul în luna martie. Având la bază un Mercedes SL 600, maşina dispune de un propulsor V12 de 6 litri bi-turbo, care produce 1.500 Nm între 0 şi 100 km/h. Totuşi, o dată ce ai trecut de 100 km/h, maşina va oferi 1.320 Nm.

Viteza maximă este 325 km/h. CEO Carlsson, Markus Schuster, a dorit ca compania sa să construiască o maşină care să fie sigură atât pe drum, cât şi pe circuit. „De aceea, în mod deliberat am dorit să dezvoltăm o maşină care este pe de o parte exclusivistă şi pe de altă parte poate fi folosită pentru drumul zilnic până la birou”, a afirmat Schuster. „Toate aspectele legate de siguranţă, precum protecţia pietonilor, siguranţa pasagerilor, ESP, ABS, sistemul de airbag-uri sunt identice vehiculelor de volum şi la cele mai înalte standarde”.

Inginerii au instalat o suspensie adaptivă şi variabilă C-Tronic pentru a face maşina mai agilă în curbe, dar mai confortabilă în linie dreaptă. În total, cele patru jante de 20 inch cântăresc mai puţin de 45 kg. În faţă sunt utilizate frâne cu discuri cu diametrul de 405 mm, iar în spate, 380 mm.

La interior, compania a utilizat o combinaţie de piele de bivol, fibră de carbon şi velur într-o varietate de culori.

Comments are closed.