autoplay
A aparut numarul 134
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Opel Insignia
15 Mai 2008
Foto: Opel
Opel Insignia - Un nou limbaj de design pentru o noua era
Opel Insignia
Opel Insignia
Opel Insignia

Opel Insignia
Un nou nume, un nou autovehicul, o noua ambitie. Cu designul sau de ultima generatie si tehnologia sofisticata, Insignia face un salt cuantic pentru reintinerirea marcii si crearea ocaziei perfecte de a descoperi modelele Opel. Stilul noului model cu cinci locuri si 4,83 metri exprima cu claritate strategia Opel de a transforma tehnologia avansata si designul atragator in elemente tangibile.


Insignia se mindreste cu o silueta gratioasa si puternica si o linie a plafonului caracteristica unui coupe. Forma caroseriei este accentuata de grila radiatorului cu aspect distinctiv si de noul design al siglei Opel. Inconfundabilele elemente de design includ blocurile optice frontale si posterioare in forma de aripa si un profil lateral al caroseriei imitind o "lama" care incepe chiar din spatele rotii din fata si continua pe toata partea laterala a caroseriei. Ambele detalii confera modelului o alura puternica dar gratioasa.


Conformindu se exteriorului, formele si suprafetele din interior, care promit o mobilitate incitanta, sint fabricate din materiale de inalta calitate. Plansa de bord incadreaza panoul de instrumente, pina la portiere, intr un mod foarte sofisticat, imbratisind habitaclul. Aceasta tema a "aripii" va avea ecou in toate modele Opel. Lumina ambianta de culoare rosie, care se va pastra si la alte viitoare modele Opel, confera o aura vibranta de caldura si lux. S a pus un mare accent si pe amplasarea scaunelor, care respecta cele mai inalte standarde de ergonomie, confort si siguranta.


Rolul de pionier al marcii Opel si experienta unica in tehnologia sistemelor de iluminare continua la Insignia cu ultima generatie de faruri adaptive AFL: noua setari diferite pentru fascicule, care se regleaza automat pentru a se adapta la diverse situatii de conducere, sporesc concomitent siguranta si placerea de a conduce. Alt element nou al sistemului AFL sint lampile de zi de tip LED, care consuma mult mai putina energie decit sistemul conventional cu lampi cu halogen, diminuind astfel emisiile de bioxid de carbon de la 6 g/km la aproape zero.


Insignia a fost conceputa de la inceput in doua variante, cu tractiune fata si tractiune integrala. Distributia cuplului proactiva si instantanee a sistemului "Adaptive "4X4" nu doar asigura tractiunea optima, ci imbunatateste stabilitatea conducerii si performantele manevrabilitatii dinamice. In cazul modelului Insignia cu tractiune integrala, sasiul FlexRide mecatronic, cu tehnologia adaptabila de stabilitate, ajuta automobilul sa se adapteze la conditiile de drum si ii confera soferului libertatea de a selecta setarile care se potrivesc dispozitiei sale. Sistemul FlexRide este disponibil si pentru versiunea cu tractiune fata.


Modelul Insignia va fi lansat cu o gama de sapte variante de motorizare. Toate respecta standardele Euro5 in privinta emisiilor de gaze si au transmisie manuala sau automata, cu sase trepte de viteza. Cele patru tipuri de motoare pe benzina variaza intre versiunea cu patru cilindri, 115 CP si modelul V6, cu 260 CP. Cele trei noi motoare Diesel cu injectie directa au o capacitate cilindrica de 2,0 litri si o putere cuprinsa intre 110 si 160 CP. Ulterior, gama motoarelor Insignia va fi imbogatita cu o versiune EcoFLEX, care va avea avantajul unor emisii de bioxid de carbon foarte reduse, alaturi de alte variante mult mai puternice.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite