autoplay
A aparut numarul 138
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Honda CR-V
15 Septembrie 2006
Foto: Honda
Honda CR-V - Pas apasat in segmentul premium
Honda CR-V
Honda CR-V

Honda Motor Europe Ltd. a lansat a treia generatie a modelului CR V pentru Europa, succesorul unei game care a atins vinzari de aproape 2,5 milioane de unitati in ultimii 11 ani. Ultimul CR V continua sa ofere practicalitatea unui SUV, dar pe linga aceasta si calitati dinamice si stilistice imbunatatite, confort sporit si un interior mai luxos, ceea ce reflecta cerintele crescinde ale clientilor pentru calitate si produse premium pe piata SUV urilor.

Nivelele generoase de echipare fac echipa cu tehnologia de ultima generatie, inclusiv doua sisteme unice in segmentul ei: Adaptive Cruise Control (ACC), functia de control prin radar care mentine o distanta setata fata de vehiculul din fata si Collision Mitigation Brake System (CMBS), care initiaza o serie de avertismente soferului daca distanta vehiculului din fata scade sub un nivel acceptabil inainte de a aplica o frinare puternica si a retracta centurile de siguranta din fata daca situatia devine critica. Ambele sisteme sint optionale in functie de gradul de echipare.


Stylingul mai sportiv este caracterizat de un profil al geamurilor ascutit ca la coupe uri, reflectind dinamica imbunatatita a vehiculului. Stylingul frontal este de asemenea mult mai indraznet, cu o capota proeminenta, o grila dubla distinctiva, flancata de faruri stil proiector si o bara de protectie mare. Proportii musculare mai mici, un ecartament mare si roti standard de 17 inch sporesc "scrisorile de recomandare" de SUV ale CR V ului. La spate, panoul de sticla rotunjit care se deschide vertical precum si panoul inferior "sculptat" adauga o nota distinctiva. Roata de rezerva este situata sub podeaua portbagajului. Un binemeritat compliment este dedicat sigurantei pasive si anume sistemului de airbag-uri SRS frontale in doua etape, airbag urilor laterale pentru scaunele din fata, airbag-uri cortina pe toata lungimea compartimentului pasageri si senzori petru centura de siguranta atit pentru fata, cit si pentru spate, toate acestea aflindu se in dotarea standard, pe linga tetierele active in majoritatea echiparilor.


Noul CR V incorporeaza de asemenea sistemul Trailer Stability Assist (TSA   asistarea stabilitatii remorcii) care impreuna cu Vehicle Stability Assist (VSA   asistarea stabilitatii vehiculului) asigura o tractiune sigura continuu monitorizata si corectata. In plus, sarcina de tractiune pentru modelele pe benzina cu cutie manuala creste de la 1.500 la 1.600 kg, iar la modelele Diesel de la 1.500 la un foarte competitiv 2.000 kg.
Active Front Lighting (AFS   iluminarea activa frontala) este un sistem care ajuta la sporirea vizibilitatii soferului pe timp de noapte prin faptul ca intoarce luminile farurilor dupa directia de mers a vehiculului. Este pentru prima data prezent pe modelele CR V.


In comun cu alte modele Honda recente, CR V beneficiaza de Advanced Compatibility Engineering (ACE), o tehnologie pentru caroserie cu proprietati excelente in caz de accident. O structura poligonala a partii frontale reduce potentialul nealinierii vehicul vehicul precum si cai superioare si inferioare de absorbtie a energiei ce optimizeaza distributia energiei de impact. Rigle de otel alcatuiesc caroseria monococ in proportie de 58 la suta. Honda anticipeaza 5 stele la testele Euro NCAP pentru protectia pasagerilor, 4 stele pentru protectia copiilor si 3 stele pentru pietoni.


Spatiul interior ramine generos si dimensiunile sint in general aceleasi ca si ale generatiei anterioare, desi spatiul de incarcare este extins in spate, luind locul lasat vacant de fosta pozitie de amplasare a rotii de rezerva. Pasagerii se bucura de aceeasi pozitie "de comanda", in timp ce accesul a fost imbunatatit prin usile mai mari, ce se deschid mai mult si praguri mai joase.


Noul interior premium are elemente decorative metalice aplicate pe bord si usi in contrast cu elementele ce au textura moale. Scaunele din fata sint mai mari si mai confortabile, iar volanul este reglabil atit pe inaltime, cit si ca unghi de inclinare. Relocarea schimbatorului de viteze in partea de jos a consolei centrale il aduce mai aproape de volan si a lasat mai mult loc pentru picioare.
Disponibilitatea (in functie de echipare) a unui scaun reglabil electric pe 8 directii, tapiserie din piele, roti de aliaj de 18 inch, senzori de parcare fata si camera video pentru mersul inapoi sint indicatii ale raspunsului CR V ului pentru un segment de piata cu cerinte crescinde.
Ca si Civic, CR V ofera optiunea tavanului de sticla Panorama, care se intinde de la parbriz la un punct deasupra scaunelor din spate pentru a oferi o cabina si mai usoara. Daca se doreste, aceasta poate fi inchisa de doua dispozitive electrice, imbracate in acelasi material ca si cupola masinii.


Puterea este livrata de un motor de 2.0 litri pe benzina sau de unul Diesel de 2.2 litri. Diesel ul avansat al Honda de 140 CP de 2,2 litri i CTDi ramine neschimbat, dar cu noua eficienta aerodinamica a CR V ului imbunatatita cu 12 procente, economia de combustibil este si mai mare.
Motorul pe benzina are o alta inovatie: intirzie inchiderea valvelor de admisie combinata cu o deschidere mare a supapei de reglaj in timpul conditiilor de sofat cu incarcare minima, pentru a reduce pierderile de pompare si a spori economia de combustibil.


Modelele cu motoare pe benzina sint de asemenea echipate cu transmisii nou noute: fie una manuala cu sase viteze, fie una automata cu cinci viteze optionala. Cifrele privind puterea si cuplul maxim sint: 150 CP la un usor 6.200 rpm si de 190 Nm la 4.200 rpm, iar eficienta mai mare a motorului se datoreaza aerodinamicii caroseriei imbunatatita si datorita economiei de combustibil facute de cutia de viteza noua. Performanta este si ea sporita, cu un timp de la 0 la 100 km/h care a scazut de la 10,8 la 10,2 secunde (manuala) si de la 13,1 la 12,2 secunde (la cea automatica).


Sistemul Real Time 4WD combina un sistem nezgomotos, eficient din punct de vedere al combustibilului, cu sistem dublu de pompare, pentru a spori semnificativ capacitatea de a simti cind masina patineaza   totul intr o caroserie compacta si usoara. Sistemul transfera puterea   cu 20 la suta mai mult cuplu comparative cu unitatea actuala   la rotile din spate prompt si imbunatateste semnificativ stabilitatea la start si la curbe pe drumurile acoperite de zapada si pe alte suprafete alunecoase.


Noile caracteristici de manevrabilitate ale CR V sint acum mai aproape de o masina adevarata. Schimbari-cheie includ un centru de gravitate coborit cu 35 mm, un ecartament mai lat cu 30 mm, roti mai mari de 17 inch, impreuna cu un numar de schimbari la directie si geometria suspensiei. Un raspuns intarit la inputul soferului, o stabilitate mai directionala si agilitate de jur imprejur sint rezultatele imediate.
Noul CR V va primi botezul oficial international la Paris, intre 30 septembrie si 15 octombrie, iar vinzarile vor incepe in ianuarie 2007.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite