autoplay
A aparut numarul 136
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Dacia Sandero
15 Aprilie 2008
Foto: Dacia
Dacia Sandero - O schimbare la fata binevenita
Dacia Sandero
Dacia Sandero
Dacia Sandero
Dacia Sandero

Dupa Logan, Logan MCV, Logan Van si Logan Pick Up, Dacia continua sa si extinda gama de modele cu Sandero, un bicorp cu 5 portiere si dimensiuni generoase, dar mai presus de toate cu un design in ton cu sloganul marcii -  "Pe drumul cel bun".
Fabricat la Mioveni, modelul Sandero are toate calitatile fundamentale ale vehiculelor din gama Dacia: interior spatios, capacitate mare de incarcare si robustete. Noul model ofera un imbatabil raport pret/prestatii: pozitionat, in termeni de pret, in segmentul clasei mici, Sandero ofera acelasi spatiu interior ca masinile din categoria superioara, a berlinelor compacte. De asemenea, Dacia Sandero se distinge si prin costurile de intretinere si reparatii foarte reduse.

Gata cu apelativul "caramida"
Dacia Sandero se afirma ca un model bicorp modern, ale carui contururi seducatoare evoca dinamism si robustete si sparg tiparul relativ monoton al ultimilor 4 ani. Noul model nu mai poate fi caracterizat prin apelativul "caramida" sau asemanari cu butucanoase masini scandinave din anii '80.

Partea frontala se remarca prin blocurile optice expresive, iar conturul in forma de "val intors", care domina flancurile caroseriei, contribuie la imaginea robusta a vehiculului. Stilul adoptat de partea din spate consolideaza impresia de vehicul spatios si puternic. La interior, plansa de bord moderna si functionala a fost proiectata cu accent pe ergonomie: toate comenzile se afla la indemina, iar informatiile sint usor lizibile. Desenul bordului este diferit, in functie de versiune, datorita jocului de nuante si al tratamentului diferit al unor suprafete. Astfel, versiunile superioare de echipare se diferentiaza prin trei variante de tratament al plansei de bord, carora le corespund patru variante de tapiterie. In functie de versiune, scaunul soferului poate fi reglat atit pe inaltime, cit si in zona lombara. Ca un element suplimentar de confort, Dacia Sandero dispune, in functie de nivelul de echipare, de volan reglabil pe inaltime. Fiind vorba despre un model cu distributie globala, asigurarea confortului termic a fost un obiectiv important in faza de proiectare. De aceea, traseul conductelor de ventilatie a fost astfel conceput incit nivelul de temperatura dorit sa fie atins cit mai rapid in fazele de demaraj, mai ales in conditii extreme de caldura sau frig.

Traditionala capacitate record de incarcare se mentine intre atuurile noului model: cei 320 de litri ai portbagajului reprezinta o valoare imbatabila pentru un vehicul de asemenea dimensiuni si disponibil la un asemenea nivel de pret. Ca element practic suplimentar, unele versiuni vor dispune de bancheta rabatabila in proportia 1/3 2/3. In cazul in care bancheta este complet rabatata, capacitatea de incarcare maxima ajunge la 1.200 de litri.

Mecanica veche, cu un suflu nou
Dacia Sandero preia motorizarile pe benzina (1.4 l si 1.6 l) si Diesel (1.5 dCi) care si au dovedit deja eficienta pe numeroase vehicule din familia Renault si care au contribuit, in egala masura, la succesul gamei Dacia. Cele doua motoare pe benzina corespund perfect criteriilor de cost, robustete si intretinere usoara, caracteristice marcii Dacia, si se disting prin cuplul important chiar de la turatii joase, disponibil pe o plaja larga de utilizare. Nu in ultimul rind, cele doua motoare se remarca prin consumul redus de combustibil. Cunoscutul 1.5 dCi este o adevarata referinta pentru motorizarile diesel, fiind disponibil in cele doua trepte de putere oferite si sub capotele modelelor Logan. Dotat cu un sistem de injectie directa common-rail de a doua generatie, 1.5 dCi ofera prestatii excelente in conditiile unui nivel de consum foarte mic si cu emisii poluante reduse.


Desi sub capota nu sint schimbari majore, Sandero promite o tinuta de drum mai buna, datorita modificarilor la trenul de rulare. Utilizind platforma B0 (platforma Logan, provenita din platforma B a aliantei Renault Nissan), Sandero preia puntea fata de tip pseudo MacPherson cu brat triunghiular si cea spate in forma de H cu profil deformabil si epura programata. Arcurile elicoidale si amortizoarele verticale au insa curse marite, iar dimensionarea articulatiilor bratului inferior si ale puntii spate favorizeaza precizia conducerii in cazul schimbarilor bruste de directie.


Majoritatea versiunilor beneficiaza de un sistem de directie asistata, sigur si precis. Pentru reducerea costurilor, versiunile de la baza gamei sint echipate cu directie manuala, insa raportul de demultiplicare a fost modificat, pentru reducerea efortului depus la rotirea volanului.


Ca si celelalte modele din gama Dacia, Sandero are o garda la sol inalta (155 mm) si un solid scut de protectie, ceea ce ii permite sa infrunte toate tipurile de sosele si ii confera o reala polivalenta.


Fara sacrificii la capitolul siguranta
Sandero beneficiaza de experienta recunoscuta a grupului Renault in ceea ce priveste siguranta, capitol la care nu s au facut economii, ci dimpotriva, investitii considerabile in reproiectarea unor sisteme. De exemplu, sistemul de frinare a facut obiectul unei atentii deosebite, fiind posibila inclusiv echiparea cu sistemul ABS Bosch 8.1 de ultima generatie.

Acesta dispune de un repartitor electronic al fortei de frinare (EBV) si, in premiera pentru gama Dacia, de asistenta la frinarea de urgenta (AFU). In ceea ce priveste siguranta pasiva, plusurile sint date de utilizarea unor materiale noi si reproiectarea unor elemente interioare. Astfel, caroseria este realizata din otel cu limite extinse de elasticitate, care asigura o mai buna rezistenta a habitaclului, limitind deformarile acestuia in caz de impact frontal.

Armatura volanului, din magneziu, precum si coloana de directie retractabila, contribuie la repartizarea energiei cinetice degajate in caz de impact. Acelasi lucru este valabil si pentru plansa de bord din polipropilena, cu structura de tip fagure, care diminueaza consecintele unui potential impact asupra genunchilor. In plus, forma partii inferioare a bordului urmeaza linia picioarelor pentru a reduce efectele negative in cazul unui impact frontal puternic. In functie de nivelul de echipare, Dacia Sandero poate fi prevazuta cu pina la 4 airbag-uri.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite