autoplay
A aparut numarul 135
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Mercedes Benz SLR McLaren
15 Iunie 2007
Foto: Mercedes Benz
Mercedes Benz SLR McLaren - O aventura in aer liber pentru toate simturile
Mercedes Benz SLR McLaren
Mercedes Benz SLR McLaren
Mercedes Benz SLR McLaren

Mercedes-Benz SLR McLaren in forma unui roadster cu acoperis va avea in comun cu vehiculele din Formula 1 fibra de carbon din care este realizat, un material care va inzestra vehiculul cu un inalt grad de siguranta, dar si cu o rigiditate torsionala extrema, la acelasi nivel ca versiunea coupe. Acest lucru ii confera, impreuna cu sasiul de tipul celor folosite la curse, caracteristici de sofat iesite din comun. Viteza maxima a noii super masini de inalte

performante, care este propulsata de un motor cu compresor AMG V8 care livreaza 626 CP, este de 332 km/h, asadar la acelasi nivel inalt precum coupe-ul. Desi, gratie acoperisului sau pe deplin retractabil, Roadster-ul ofera o placere nediluata de a conduce in aer liber, in cea mai mare clasa de performanta, ocupantii sai nu renunta in nici un caz la confort, desi se bucura de masina in fiecare zi. Consecvent, noul Roadster deschide o noua dimensiune a rafinamentului pentru masinile supersport cu acoperis deschis.


Ca si versiunea coupe, Mercedes-Benz SLR McLaren Roadster reuneste din nou legenda modelelor de curse de succes SLR din anii '50 cu tehnologia inovativa a vehiculelor moderne de Formula 1 din echipa Vodafone-McLaren-Mercedes. Elemente stilistice tipice, cum ar fi virful in forma de sageata de la Formula 1 Silver Arrow, stabilesc o legatura vizuala cu masinile de curse. Legenda SLR a anilor '50 domneste stilistic in deschizaturile laterale distincte, tevile laterale din spatele rotilor fata si din portierele care se deschid larg.


Acoperisul este potrivit pentru viteze mari
Calitatile exceptionale ale Roadster-ului sint tributare topului pe deplin retractabil, care se imbina armonios in liniile curgatoare ale SLR McLaren. Materialul nou creat al acoperisului, disponibil in trei culori, nu numai ca garanteaza o potrivire completa pentru uzul cotidian si pentru toate conditiile meteo, dar inzestreaza supermasina cu unele caracteristici exceptionale la un roadster. De exemplu, la 332 km/h, viteza maxima este la cel mai inalt nivel la versiunea coupe. Conversatia este inca posibila la peste 200 km/h in calatoriile deschise in aer liber, gratie aeroacusticii favorabile.


Acoperisul se deschide si se inchide semi-automat in mai putin de 10 secunde, combinind astfel dorinta de confort cu caracterul purist al roadster-ului. Pentru a se deschide, acoperisul trebuie sa fie deblocat din cadrul parbrizului si sa fie scurt ridicat, dupa care se pliaza electric. Si cum o invelitoare de aluminiu este integrata in sectiunea frontala, acoperisul se inchide elegant atunci cind este retractat.


Aerodinamica sofisticata si un sasiu ca de curse
In tunelul aerodinamic, Roadster-ul a fost optimizat pentru viteze mari, fiind acordata o mare atentie manevrabilitatii, aeroacusticii si aerodinamicii. Pe linga aceasta, foloseste conceptul aerodinamic cunoscut deja de la versiunea coupe, care dispune de o frina de aer integrata in capacul de acces si un difuzor in bara de protectie spate pentru a oferi o forta de apasare sporita pe axul spate.


Masina cu doua locuri mai este echipata cu un sasiu ca de curse, care dispune de discuri de frina carbon-ceramice de mare performanta, fixind asadar standarde extrem de inalte. Motorul sau montat pe fata, in mijloc, ofera o distributie optima a greutatii. Cu 626 CP si un cuplu maxim de 780 Nm, motorul compresor AMG V8, care este cuplat cu o transmisie automatica AMG Speedshift R cu cinci viteze, accelereaza Roadster-ul de la 0 la 100 km/h in 3,8 secunde.
Siguranta unica si fitinguri exclusive


Un grad inalt de siguranta este asigurat printr-o serie de elemente unice impotriva accidentelor din fibra de carbon, stilpii in forma de "A" ranforsati cu otel si doua bare anti-rostogolire. Specificatiile generoase mai prevad airbag-uri adaptabile, airbag-uri laterale si pentru genunchi, dar si tensionatoare ale centurilor de siguranta si un sistem de monitorizare a presiunii din cauciucuri.


Echiparea standard exclusiva include si scaunele din fibra de carbon tip galeata tapisate cu piele semi-anilina, care pot fi adaptate individual pentru sofer si pasagerul din fata prin pernute de marimi diferite, aer conditionat dual-zone automatic, un sistem de sunet premium BOSE, un volan sport multifunctional cu placute de schimbare a vitezei si sistem de navigare cu radio si CD player.


Noul Mercedes-Benz SLR Roadster, ca si coupe-ul, este produs la fabrica McLaren Formula 1 din Woking (Anglia), conform criteriilor stringente de calitate ale Mercedes-Benz si va fi disponibil din septembrie 2007.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite