autoplay
A aparut numarul 135
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Honda Civic Type R - Nu se conduce, se simte!
15 Mai 2007
Foto: Honda
Honda Civic Type R - Nu se conduce, se simte!
Honda Civic Type R - Nu se conduce, se simte!
Honda Civic Type R - Nu se conduce, se simte!

Nascut din noul design al modelului Civic, Type R a preluat o linie radicala pe care a impins-o la limita, devenind un automobil complet diferit, de sine statator. Cu grila sa frontala joasa, liniile agresive si aripile extinse spre exterior, Type R vorbeste destul de clar despre abilitatile sale la drum. Designul spune foarte mult despre performantele sale. Folosind triunghiuri -– cea mai plina de forta figura geometrica pe care o cunoaste umanitatea -– s-a creat o imagine revolutionara pentru Type R. Rezultatul este o combinatie aparte de stil si forta, performanta si putere.


In sporturile cu motor, o fractiune de secunda poate face diferenta dintre locul intii si cel de-al doilea pe podium. De aceea este important ca toate informatiile si instrumentele de care are nevoie pilotul sa fie perfect pozitionate in jurul sau. Dezvoltarea acestei idei pentru gama Civic a condus la crearea bordului Dual Zone. Intreaga zona destinata soferului este astfel conceputa incit sa puteti absorbi toate informatiile de care aveti nevoie fara a va lua privirea de la drum. Astfel, sinteti conectat atit la automobil, cit si la drum, putind lua decizii mai rapid, mai sigur si mai eficient.


Pentru cei de la Honda, pista de curse este locul unde ideile pot fi impinse la limita -– locul unde se poate pune la incercare imaginatia, la fel ca si motoarele. Asadar, faceti cunostinta cu motorul 2.0 i-VTEC, direct inspirat din motoarele de succes din Formula Unu. Este un mecanism exploziv, care aminteste de motorul de F1 la 8.000 rpm, cind ofera cu usurinta maximum de putere. Lipsa turbocompresorului inseamna raspuns linear al acceleratiei pe toata plaja de turatie. Datorita indicatorului i-VTEC de la bord stiti cind intra in actiune sistemul i-VTEC -– la 5.200 rpm -– mai devreme decit la modelele anterioare Type R, ceea ce permite performante mai bune la turatii mai mici. Cele doua axe cu came ajuta motorul sa "respire" mai usor si permite obtinerea nivelului maxim de putere de la motor.


Cum i s-ar putea cere unui pilot sa dea tot ce are mai bun cind nu are deplina incredere in siguranta pe care i-o ofera masina? Securitatea este o caracteristica Honda, de aceea si-a construit propriul centru de testare la Tochigi, cel mai mare si mai avansat centru de crash-test acoperit din lume. Caracteristici de care abia veti sti si sinceri sa fim nici nu vrem sa le vedeti in actiune. Dar stiind ca sint acolo si cunoscind cum lucreaza va veti bucura odata in plus de experienta condusului. Printre caracteristicile de siguranta enumeram airbag-uri frontale, laterale si cortina, ancorare ISOFix, distributie electronica a frinarii (EBD), sistem antiblocare a frinelor (ABS), stabilitate asistata (VSA) sau asistenta la frinare (BA).

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite