autoplay
A aparut numarul 135
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Nissan Qashqai - Agil si totusi robust, elegant si practic in acelasi timp
15 Septembrie 2006
Foto: Nissan
Nissan Qashqai - Agil si totusi robust, elegant si practic in acelasi timp
Noul model al Nissan, QASHQAI, este catalizatorul schimbarii. Un vehicul total nou intr un sector total nou pe piata masinilor, QASHQAI combina eleganta, agilitatea si liniile fluide intr un pachet foarte diferit. QASHQAI are aceleasi dimensiuni ca si Ford Focus si totusi este mai mic decit un SUV compact tipic si promite un confort al sofatului si distractie, cu abilitatea si caracterul practic al celui din urma
Nissan Qashqai - Agil si totusi robust, elegant si practic in acelasi timp
Nissan Qashqai - Agil si totusi robust, elegant si practic in acelasi timp
Nissan Qashqai - Agil si totusi robust, elegant si practic in acelasi timp
Nissan Qashqai - Agil si totusi robust, elegant si practic in acelasi timp

Un styling distinctiv
Stylingul sau distinctiv reprezinta un mariaj dintre liniile fluide ale unei masini de pasageri cu puterea unui 4x4 pentru a crea ceva proaspat si diferit in noua piata de masini.
Denumit dupa un trib nomad care traieste in desert linga muntii Zagros in sud vestul Iranului, QASHQAI (pronuntat Kash Kai) ar trebui sa fie vazut ca un "nomad urban", a spus directorul de design de la Nissan Design Europe, Stephane Schwarz. "Este o masina plina de contraste pentru o lume contrastanta", spune el. "Este dura si compacta pentru oras, dar alunecoasa si agila pentru calatoriile din afara orasului. Reflecta personalitatile noastre, imaginatia noastra".


Desi conceptul initial de design a inceput in Japonia, mare parte a designului QASHQAI si munca de dezvoltare a fost preluata in Europa, in special de Nissan Design Europe in Londra si Centrul Tehnic al Nissan pentru Europa    Nissan Technical Centre Europe (NTCE) din Cranfield, tot in Marea Britanie. Va fi construit la Sunderland, in uzina premiata a Nissan, in nord estul Angliei. Productia la capacitate maxima va incepe spre sfirsitul anului 2006, iar vinzarile vor debuta la inceputul lui 2007.


Exteriorul dinamic al lui QASHQAI face pereche cu un interior asimetric, oferind un mediu focusat al cockpit-ului pentru sofer si spatiu de relaxare pentru ocupanti. Pozitia inalta a scaunelor confera un sentiment de normalitate si siguranta regasit de obicei intr un SUV, si totusi QASHQAI este un performer mai dinamic cu capacitatile de acceleratie si de manevrabilitate ale unui hatchback.


Patru motoare
QASHQAI ofera o posibilitate de tractiune pe fata si tractiune integrala si nu mai putin de patru motoare, doua Diesel si doua pe benzina. Gama de motorizare incepe cu o unitate de 1.6 litri de 115 CP pe benzina si una 1.5 dCi Diesel, care dezvolta 106 CP. O pereche de motoare pe benzina si Diesel de 2.0 litri dezvolta 140, respectiv 150 CP. Transmisii manuale cu cinci si sase viteze, una automatica cu sase viteze si o cutie avansata CVT, sint disponibile.
Interiorul conceput cu atentie este ticsit cu solutii inteligente de stocare, pentru o functionalitate maxima si flexibilitate, in timp ce -  asa cum era de asteptat de la Nissan -  doar caracteristici care fac diferenta, mai degraba decit tehnologia de dragul tehnologiei, pot fi gasite fie in standard, fie in lista de optiuni. Acestea includ un tavan mare de sticla panoramic, faruri si stergatoare automatice, navigare prin satelit, camera reversibila si conectivitate Bluetooth pentru telefoane mobile.


Sistemul Nissan controlat electronic ALL MODE 4x4, foarte laudat si incercat pentru prima data la X TRAIL, este disponibil la versiunile de 2.0 litri. In ciuda faptului ca are o inaltime a ampatamentului mai mare decit un hatchback obisnuit, totusi, tractiunea integrala a lui QASHQAI este acolo pentru a livra un sofat mai sigur si control suplimentar in toate conditiile vremii.


Siguranta si securitate
Siguranta este un punct forte al vehiculului. O caroserie rigida care ofera o siguranta pasiva maxima este imbinata fericit cu o superabundenta de caracteristici de siguranta activa, inclusiv ultima generatie de ESP, care include controlul frinarii si controlul cuplului motorului. Sistemul de frinare este la fel de avansat si beneficiaza de sistemul compensatoriu de amortizare hidraulic pentru a avea cea mai buna putere de oprire din toate timpurile.
Cine va cumpara QASHQAI? In acelasi fel cum masina nu se conformeaza normelor, asa sint si clientii care tind a fi individualisti cu programul lor zilnic. Acestia vor fi si cu un apetit inflacarat pentru viata. Acestia nu sint printre cei care stau deoparte si privesc la spectacolul vietii.


"QASHQAI este indraznet, imaginativ si emotionant. |i este foarte diferit de orice alta masina care este actualmente pe piata. Cu QASHQAI, Nissan este determinat sa schimbe conventiile", a spus Carlos Tavares, vicepresedinte executiv pe probleme de planning de productie si strategie corporatista al Nissan Motor Co Ltd.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite