autoplay
A aparut numarul 135
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Toyota Auris
15 Mai 2007
Foto: Toyota
Toyota Auris - UN NOU NUME PENTRU O NOUA ERA
Auris este noul hatchback de la Toyota care fixeaza noi standarde pentru segmentul european al clasei C. Cu stilul distinct, calitatea superioara si performantele excelente la condus, Auris ofera clientilor o masina care le va oferi satisfactii emotionale dar si practice, fiind foarte usor de intretinut. Auris se bazeaza pe o platforma nou dezvoltata si este disponibil cu cinci usi si mai multe motorizari si transmisii, inclusiv o motorizare noua, motorul pe benzina de 1.6 litri Dual VVT-i, precum si transmisia MultiMode
Toyota Auris
Toyota Auris
Toyota Auris
Toyota Auris

Creat in Europa, pentru Europa
Auris marcheaza o noua abordare a designului: in interior s-a lucrat pentru a maximiza spatiul si confortul pasagerilor; un interior indraznet, inovativ cu o consola centrala care exprima clar caracterul sportiv al masinii. Masina a fost creata in jurul soferului pentru ca acesta sa experimenteze la maxim placerea de a conduce. Inginerul-sef Yoshihiko Kanamori explica: "Cuvintele nu pot exprima conceptul placerii de a conduce. Cea mai buna metoda de a intelege placerea de a conduce este de a te urca la volan si a face un drive test".


Auris a fost creat la centrul de design ED2 Toyota din sudul Frantei. Forma sa dinamica reflecta gustul, stilul si sofisticarea europenilor si sparge barierele designului segmentului hatchback din clasa C. Are o forma originala si distincta: "scurta si inalta". Scurta pentru ca mentine lungimea tipica segmentului din care face parte; inalta pentru a maximiza spatiul si confortul pasagerilor.


Partea frontala este proeminenta, centrata pe simbolul Toyota. Grafica grilei radiatorului marcheaza apartenenta la familia Toyota. Bara frontala este usor unghiulara pentru a acoperi partea frontala pina la arcul proeminent al rotii -– aproape ca sugereaza o masina fara colturi. Acest efect este mentinut si de lampile frontale care merg usor spre aripa. Detaliile de la nivelul designului lampilor fata, precum si structura in doua trepte a grilei radiatorului creeaza puncte care sporesc design-ul indraznet. Imaginea sportiva este accentuata prin adoptarea unui profil redus al usii si prin prezenta rotilor standard de 16'', cu spite largi si arcuri stelate.

Vederea din spate accentueaza caracterul sportiv prin latime si centrul de greutate scazut. Din nou, bara spate si combinatia de lampi din jur reduc orice impresie de design cu colturi si rezoneaza cu partea frontala. Detaliile lampii spate imbunatatesc performantele aerodinamice si contribuie la vizibilitate. Lampile sint dispuse vertical, ceea ce creeaza o unitate intre partea frontala si cea din spate.


Efectul de sportivitate mai este obtinut si prin suprafata de rulare mare si accentuat prin aducerea bazei stilpului A mai in fata. Intr-adevar, echilibrul avansat al arhitecturii cabinei creaza dinamism si agilitate, designerii numesc aceasta "dezechilibru perfect".
Abordarea "de la interior la exterior" , cu masina "construita" in jurul soferului si a pasagerilor formeaza un spatiu interior maxim. Stilul cu elemente de design unice, cum ar fi consola centrala inaltata, creeaza un mediu indraznet si distinct.


In acelasi timp Auris este practic -– cu un spatiu de transport excelent si cu sistemul Toyota "Easy-Flat" (adaptat de la Corolla Verso) care permite plierea scaunelor spate dintr-o singura miscare pentru a crea un spatiu mai mare de transport.
Impresia de cockpit este accentuata prin pozitionarea manetei frinei de mina, care este integrata in consola centrala si, ca si schimbatorul scurt de viteze, este usor accesibila. Curbele consolei centrale curg natural catre panoul de bord. Finisajele argintii si materialele textile moi adauga inca un punct calitatii.


Scaunele fata si spate pentru pasageri au o inaltime excelenta in zona capului si a umerilor datorita designului inalt. Distanta de cuplare dintre scaunele fata si spate a fost marita la 910 mm si astfel s-a obtinut un spatiu excelent pentru picioare, in timp ce pozitia de condus a fost impinsa mai in spate pentru a crea un mediu mai echilibrat de sofat.
Un spatiu amplu este disponibil pentru pasagerii din spate deoarece puntea spate a fost remodelata pentru a forma un design scazut, plat. Scaunele spate, care se pot rabata fractionat 60:40 se pliaza cu ajutorul sistemului Toyota Easy-Flat.


Placerea de a conduce
Principalele motorizari Auris vor avea la baza doua propulsoare Diesel, incredibilul motor de 1.4 litri D-4D si motorul silentios de 2 litri D-4D.
Motorul de 1.4 D-4D dezvolta 90 CP la 3.800 rpm si un cuplu de 190 Nm intre 1.800–3.000 rpm. Cu aceste caracteristici D-4D 90 CP este ideal pentru oras, iar consumul scazut de carburant il face sa fie o alegere populara.


Motorul de 2.0 D-4D a fost dezvoltat din motorul usor de 2.2 litri si dezvolta 126 CP la 3.600 rpm. Cuplul maxim este de 300 Nm intre 1.800–2.400 rpm. La condus, motorul D-4D 126 este puternic si silentios, oferind un echilibru excelent intre performantele vivace si consumul de carburant.
Cu Auris este introdus un motor pe benzina nou, performant: 1.6 litri Dual VVT-i. Tehnologia VVT-i2 are ca rezultat o crestere a cuplului la vitezele mici si medii, precum si o putere crescuta si o viteza mai mare. Cuplul maxim este de 124 CP la 6.000 rpm in timp ce tehnologia VVT-i asigura un cuplu constant remarcabil pentru un motor pe benzina, cu un virf de 157 Nm la 5.200 rpm.


Noul motor este completat cu un motor de 1.4 litri VVT-i pe benzina cu o putere de 97 CP la 6.000 rpm, cu un cuplu de 130 Nm la 4.400 rpm. Motorul are un consum excelent de combustibil, este silentios si lin pentru condusul in oras.
Auris ofera o gama larga de cutii de viteze, noutatea fiind o cutie cu transmisie manuala cu sase viteze pentru motorul 2.0 D-4D. Un nou sistem MultiMode va fi disponibil pentru 1.4 D–4D si 1.6 Dual VVT-i.


Siguranta excelenta
Auris este o masina care va reusi sa cucereasca inima si mintea proprietarului sau. Atentia acordata calitatii si detaliilor finisajelor oricarei suprafete si a fiecarui dispozitiv de control este superioara. Auris este una dintre cele mai silentioase masini din segmentul C. Zgomotul motorului si zgomotele de drum sint reduse semnificativ prin intarirea caroseriei. Aerodinamica excelenta face din habitaclu un mediu linistit si relaxant.
Structura solida a caroseriei, dezvoltata conform principiului MICS (Minimum Intrusion Cabin System/sistem cabina cu intruziuni minime) contribuie de asemenea la siguranta pasiva. Administrarea energiei de impact distribuie orice energie de impact in exteriorul celulei pasagerului.


Auris este disponibil cu pina la 9 airbag-uri inclusiv un airbag pentru genunchii soferului (in functie de echipare). Sistemul ABS cu distributie electronica a fortei de frinare (Electronic Brake force Distribution -- EBD) si asistenta la frinare Brake Assist (BA) sint dotari standard. Sistemul de control al stabilitatii (Vehicle Stability Control -- VSC) si controlul tractiunii (TRC) sint disponibile in functie de nivelul de echipare.


Jentile si pneurile cu diametru mare nu numai ca se potrivesc tinutei sportive a lui Auris, dar permit si largirea spatiului pentru discurile de frina mai mari si mai eficiente. Pe fata sint disponibile discuri ventilate cu placute de frina rezistente la frecari pentru o senzatie excelenta in timpul frinarii si pentru o uzura minima. Frinele spate au discuri solide. Etrierele de aluminiu sint proiectate cu placute de frina integrate pentru o intretinere scazuta.
Auris a obtinut cinci stele la testele EuroNCAP datorita atentiei deosebite acordata reducerii accidentelor pietonilor prin redesenarea partii frontale.
Auris are un punctaj bun si in ceea ce priveste costurile pentru proprietar. Ratelele de asigurare sint cele mai bune, consumul de carburant excelent si intervalele de intretinere foarte competitive.


Auris este construit in Europa, accentuind angajamentul Toyota pentru baza de productie din Europa cu cele mai ridicate standarde sub marca "Made by Toyota". Noul hatchback este produs impreuna cu Avensis la TMUK in Marea Britanie si impreuna cu Corolla Verso la TMMT in Turcia.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite