autoplay
A aparut numarul 136
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Skoda Fabia
15 Mai 2007
Foto: Skoda
Skoda Fabia - ISI PERMITE SA FIE O MASINA CU STIL SI FARMEC
Skoda si-a dezvoltat si mai mult modelul cel mai bine vindut. A etalat un concept de siguranta cuprinzatoare si un spatiu in interior exceptional de larg. Cu aceste «forte» noi, noua Fabia ofera o valoare mai mare decit modelul predecesor
Skoda Fabia
Skoda Fabia
Skoda Fabia
Skoda Fabia
Skoda Fabia
Skoda Fabia

Fidela dimensiunilor care au consacrat-o, dar a crescut totusi in statura.
Noua Fabia se prezinta puternica, dinamica si sigura pe sine. Partea din fata este prietenoasa, dar nu jucausa. Grila radiatorului, vizibil mai mare si mai integrata ii da Fabiei acea nota tipica de brand Skoda.

Designul caroseriei este modern, insa nu prea sofisticat. Noua Fabia are o infatisare tinereasca, proaspata si se va adresa mai mult segmentului tinar decit predecesoarele sale, fara a-i dezamagi totusi pe proprietarii primei generatii de modele. Linii laterale mai pronuntate si lacasurile rotilor fac din Fabia o masina de recunoscut oriunde pe sosele, iar spatele, cu luminile sale in forma literei "C" nu te inseala asupra identitatii masinii, nici chiar noaptea. La fel ca predecesoarea sa, noua Fabia vine ca hatchback doar intr-un model cu cinci portiere. Fabia are un coeficient aerodinamic de 0.33, un rezultat impresionant pentru o masina din clasa mica.


Noua Fabia a crescut in marime si de aceea necesita putin mai mult spatiu in trafic decit modelul predecesor, creind un avantaj decisiv atunci cind este condusa in oras, la cautarea unui loc de parcare sau pur si simplu la manevrare. Cea mai mare crestere in dimensiunile Fabiei se regaseste in locul unde asta inseamna un plus de confort -– in inaltime.


O tratatie mai buna: este foarte spatioasa
Noua Fabia merge la linia de start cu citeva recorduri in materie de confort. Ofera ocupantilor din spate spatiu extrem de generos pentru picioare si pentru cap. Suplimentar, are un volum al portbajagului printre cel mai bune din clasa sa.

Designul interior al noii Fabia se prezinta foarte atractiv si functional. Instrumentele aranjate intr-o ordine logica, pozitia ergonomica a grupurilor de functii individuale, combinate cu materiale de inalta calitate le fac usor si placut de folosit. Toate suprafetele sint construite sau imbracate in materiale placute la atingere si placute ochiului, astfel ca oricine calatoreste in noua Fabia ar trebui sa se indragosteasca de sentimentul pe care il ofera aceasta masina. Gratie alegerii atente a materialelor de calitate, a maiestriei meseriasilor si a spatiului generos din interior, ocupantii noii Fabia se simt de parca ar fi intr-un vehicul dintr-o clasa superioara.


Panoul de instrumente in doua culori, compartimente de depozitare practice, designul atractiv al elementelor functionale, perfecte in forma, un standard inalt de echipare, printr-un interior partial din piele fac din Fabia o masina mai mult decit practica pentru uzul cotidian.
In consola centrala este disponibil acum, optional, sistemul de aer conditionat Climatronic localizat sub ventilatoarele generos dimensionate. Sub acesta se afla sistemul audio cu doua radiouri diferite cu CD playere -– Beat si Dance -– disponibile optional. Tot optional pentru Fabia mai este si sistemul de navigare. Instructiuni audio sint aratate si pe un display Maxi-Dot. Schimbatorul de 6 CD-uri, optional, este instalat sub torpedou, in partea de jos a bordului, si asigura un acces rapid dar si o schimbare imediata.


Exista numeroase zone de depozitare in noua Fabia. Un spatiu de depozitare pentru sofer in stinga, sub volan, face parte din echipamentul standard, mai exista si suporturi pentru sticle de pina la 1,5 litri in portiere. Mai exista compartimente de depozitare mai mici, integrate in bord si consola centrala, cu suprafete anti-alunecare, pentru lucruri care se folosesc zilnic. Mai mult, in spatele scaunelor din fata se afla niste buzunare mari, unde se pot pune reviste sau ghiduri de calatorie.


Protectie pentru toata lumea
Noua Fabia nu isi protejeaza doar ocupantii, ci si pe ceilalti participanti la trafic, cu sisteme de siguranta moderne. Sistemul anti-blocare a frinelor si ABS sint desigur standard in UE, in celelalte tari fac parte din versiuni cu motoare de top, modelele 1.9 TDI PD si 1.4 TDI PD/80 CP cu DPF pentru specificatii de model valabile in toata lumea. Skoda Auto mai ofera programul de stabilitate ESP pentru toate modelele sale, cu exceptia variantei entry-level de 1.2 HTP/60 CP.
La cea mai puternica varianta de motor pe benzina, 1.6 16V cu transmisie automata, ESP este standard. Daca pe o suprafata carosabila cu polei sau gheata se decelereaza brusc sau se trece intr-o treapta de viteza inferioara, are loc o alunecare a rotilor motoare. MSR-ul inregistreaza acest lucru prin senzorii sistemului antiblocare si stabilizeaza, printr-o ridicare dirijata a turatiei motorului, starea autovehiculului.

Mai este si sistemul Dual Rate Brake Assistant, un ajutor mecanic care genereaza o presiune pe frine maxima imediata in cazul unei situatii care impune oprirea, reducind astfel distanta de frinare.


Mai este disponibil ASR, care previne invirtirea rotilor ce furnizeaza tractiune pe o suprafata neteda. In felul acesta, tractiunea este mentinuta in limitele puterii de frictiune. Un plus al sigurantei active mai este oferit prin folosirea suplimentara a sistemului EDS (blocarea electronica a diferentialului), care este combinat cu asistarea hidraulica a frinei. Un sistem de monitorizare a presiunii din cauciucuri (TPM) este acum disponibil la noua Fabia.


Luminile exterioare ale noii Fabia asigura si ele un plus de siguranta. Sistemul de iluminat la curbe ilumineaza suprafata de drum in directia in care masina se deplaseaza, la un grad mult mai bun si face obstacolele vizibile pentru sofer mult mai devreme. Farurile se rotesc la diferite unghiuri in directia in care este luata curba. Mai mult, Skoda ofera la noua Fabia si sistemul Cornering lights, care inseamna practic un reflector suplimentar in far, care lumineaza pe o latime de 30 m la un unghi de pina la 60 grade in dreapta sau in stinga, permitind soferului sa vada pietonii sau biciclistii inainte de a coti. Aceasta functie opereaza la viteze de peste 40 km/h.


Sint sase airbag-uri pentru noua Fabia. Pe linga cele doua airbag-uri fata, airbag-urile laterale protejeaza ocupantii in cazul unei coliziuni laterale. Optional, airbag-urile pentru cap se pot expanda ca o cortina de-a lungul suprafetei ferestrei, prevenind efectiv capul ocupantului de a lua contact cu suprafete dure, sticla sau cu stilpii B.


O varietate de fineturi
Costuri de operare scazute, consum mic de combustibil -– tintele pe care motoarele noii Fabia trebuie sa le atinga pentru a veni in intimpinarea nevoilor clientilor, dorinte care nu ramin neindeplinite. In total, sint sapte motoare diferite din care poti alege, patru pe benzina si trei Diesel. Nici un motor nu este legat in mod deosebit de un anume nivel de echipare, astfel ca cel mai puternic motor poate fi combinat cu nivelul de baza de echipare, sau motorul entry-level cu cel de top.


Motorul cu 3 de cilindri 1.2 litri a fost optimizat si mai mult si este acum oferit intr-o versiune cu putere si cuplu marite, oferind acum 60 si 70 CP. Motoarele moderne din aluminiu cu lant pentru arborele cu came sint caracterizate prin consumul lor scazut de combustibil si un grad scazut de frictiune interna. In noua Fabia, rezultatul se traduce printr-o acceleratie excelenta si viteze maxime de la 155 la 161 km/h. Normal, ambele motoare indeplinesc reglementarile standard privind emisiile Euro 4. Pentru piete cu o calitate mai scazuta a combustibililor, sint oferite aplicatii speciale, pentru operarea lor in conditii de siguranta.


Motorul 1.4 litri pe benzina cu cei 89 CP ai sai exceleaza ca rezultat al proprietatilor line de functionare si a cuplului puternic de 132 Nm la doar 3.800 rpm. Nou este motorul de 1.6 litri din aluminiu, pe benzina, care cu cei 105 CP si un cuplu convingator de 153 Nm accelereaza noua Fabia de la 0 la 100 km/h in doar 10,1 secunde.
Motoarele Diesel cu 3 cilindri TDI cu capacitatea lor de 1.4 litri sint oferite ca versiuni de 60 si 70 CP, din care versiunea mai puternica are un filtru de particule oferit extra optional. Cuplurile excelente de 155 si 195 Nm la o gama variata de turatii fac posibila o acceleratie excelenta si un timp de raspuns rapid in cazul unor manevre de depasire.


Cel mai puternic motor Diesel din gama, cu o capacitate de 1.9 litri si 105 CP este unul cu patru cilindri, care merge lin, si poate fi oferit, optional, impreuna cu un filtru de particule Diesel. Cuplul maxim de 240 Nm este obtinut la 1.800 rot/min si ramine constant de-a lungul turatiilor variate. In schimb, ofera o elasticitate buna si proprietati excelente de acceleratie.
Cel mai puternic motor pe benzina poate fi combinat cu o transmisie automatica cu sase viteze. Aditional la functia automatica standard, transmisia mai este echipata cu un modul Tiptronic, care face posibila schimbarea manuala a vitezelor.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite