autoplay
A aparut numarul 135
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Mitsubishi Lancer
15 Aprilie 2008
Foto: Mitsubishi
Mitsubishi Lancer - Retro Futurism
Sports Sedan este primul membru al familiei Lancer, probabil cel mai puternic semn al renasterii Mitsubishi Motors. Bazat pe mult apreciata platforma "Project Global", Lancer Sports Sedan are ca atuuri fiabilitatea produselor nipone, calitatile dinamice excelente, un design proaspat frapant si trasaturi sportive deja recunoscute
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi Lancer

O platforma speciala
Conceputa de la inceput pentru piata internationala, astfel incit sa poata fi adaptata diverselor cerinte si dispozitii legislative regionale (un exemplu il reprezinta motorizarea Diesel pentru Europa), dar si schimbarilor in tendintele pietei, platforma "Project Global" a permis valorificarea creativitatii inginerilor Mitsubishi prin flexibilitatea si sinergia designului, tehnicii si constructiei. In plus, aceasta platforma a permis acoperirea unui spectru larg de segmente de piata (de la sedanul Lancer, la SUV ul Outlander sau specialul Lancer Evolution), lucru neobisnuit, avind in vedere ca majoritatea producatorilor opteaza pentru platforme comune destinate unei singure clase de masini.


Elementele identice la toate modelele "Project Global" sint puntea fata (inclusiv suspensia), transmisia integrala si electronica, iar strategia de a utiliza astfel de parti comune va fi continuata prin alte 5 platforme, pe baza carora Mitsubishi Motors va realiza 20 de modele noi in urmatorii 5 ani.


Miza pe sportivitate
Conceput la Studioul European de Design al Mitsubishi Motors din Trebur (Germania), Lancer Sports Sedan a preluat limbajul stilistic al prototipurilor Concept Sportback (prezentat la editia din 2005 a Salonului de la Frankfurt) si Concept X (dezvaluit in aceeasi toamna, la Tokyo).


Daca noua familie Lancer se inscrie in filosofia stilistica nipona moderna, ea isi are radacinile si in traditia inegalabila a acestui nume. In 35 de ani, marcati de exemplare precum Lancer 1600 GSR (1973), laureat al numeroaselor competitii de anduranta (Safari, Bandama, Southern Cross...), excelentul Lancer EX 2000 Turbo din anii '80 si inegalabilul Lancer Evolution aparut in 1992, numele Lancer a devenit o legenda a motorsportului.


Noul Mitsubishi Lancer a fost dezvoltat de la inceput in varianta cu 4 usi (practica uzuala era a unui hatchback in doua volume adaptat), asa incit ofera un profil foarte bine echilibrat. Garda la sol joasa, proportiile atent studiate, efectul vizual deosebit oferit de combinatia dintre capota lunga si puntea scurta, contururile abil cizelate, detaliile de finete ("pleoapele" farurilor sau integrarea lampilor spate in liniile laterale) dau o noua semnificatie conceptului de sedan sportiv.


Nu poate fi trecuta cu vederea grila trapezoidala "Jet Fighter", incadrata de "ochi" asemanatori cu ai unui animal de prada, care reprezinta noua identitate vizuala a marcii si isi face debutul prin intermediul familiei Lancer. Inspirata de aspectul avioanelor de vinatoare, aceasta parte frontala va fi utilizata la viitoarele modele Mitsubishi, dar si in cazul conceptelor, lucru demonstrat deja, la Frankfurt, de Concept X.


Trasaturile sport continua in interior cu perechea de ceasuri de bord cu rame argintii, montate deasupra unui tablou foarte ordonat, accentuat printr o linie subtire, eleganta.


Cea de a noua generatie Lancer se remarca prin habitaclul spatios, gratie dimensiunilor care il plaseaza la granita dintre segmentele C si D. Lat de 176 cm (fata de 171,5 la vechiul model) si lung de 457 cm, noul Lancer Sports Sedan are un ampatament de 263,5 cm, suficient pentru a oferi mai mult spatiu pasagerilor, in conditiile mentinerii unei tinute de drum aproape de perfectiune.


Avind in vedere ca se adreseaza unor clienti obisnuiti sa se aventureze la drum cu acceleratia la podea, eventual si pe drumuri mai putin practicate si prost intretinute, pe care transmisia integrala poate fi pusa serios la treaba, consola centrala integreaza un sistem de navigatie sofisticat, cu ecran sensibil la atingere. Capacitatea de stocare a hartilor este uriasa: 30 GB, asa incit in acest spatiu poate fi inclusa si o colectie muzicala generoasa pentru sistemul audio premium 650 W Rockford Fosgate.


O masina pentru pasionati
Lancer Sports Sedan beneficiaza de o gama complexa de motorizari, structurata in patru categorii (entry level, mid range, upper range si hero/supercar). Versiunile de la baza gamei dispun de motorul pe benzina de 1,5 litri, iar cele intermediare au propulsoare de 1,8 litri. Reprezentind un element extrem de important pentru prezenta Mitsubishi Motors in Europa, Lancer Sports Sedan dispune inca de la inceput de o motorizare Diesel Euro 4, de 2 litri. Si tot pentru ca s a tinut cont de cerintele pietei europene au fost evitate motoarele pe benzina mai mari de 1,8 litri, fiindca s a considerat ca acestea nu pot sa genereze un volum de vinzari notabil.


Desi motoarele au capacitati cilindrice mici, ofera suficienta putere pentru o masina cu reale trasaturi sportive. Mezinul de 1,5 litri si 110 cai ofera mai multa forta pe centimetru cub decit adversarii de aceeasi categorie. Propulsorul de 1,8 litri (144 CP) este o versiune a "World Engine", dezvoltat in colaborare cu DaimlerChrysler si Hyundai Motor, si este esential pentru pietele pe care motorizarile Diesel nu sint populare sau taxele sint costisitoare pentru motoarele cu cilindree mare. Dieselul de 2 litri genereaza 140 CP, ca si in cazul modelelor Grandis sau Outlander, si se estimeaza ca va echipa un sfert din modelele Lancer vindute in Europa.


Pentru cele doua trepte de virf (upper range si hero/supercar), detaliile nu sint inca disponibile. Cert este doar faptul ca Lancer Evolution va beneficia de un nou motor supraalimentat  - 2.0 Turbo DOHC MIVEC.
Cu exceptia motorizarii de baza (1,5 litri), toate propulsoarele permit depasirea vitezei de 200 km/h, iar reprizele sint excelente gratie cutiilor cu rapoarte sportive. Transmisia 4x4 integreaza cutii manuale cu 5 (versiunile de 1,5 si 1,8 litri pe benzina), respectiv 6 trepte (motorul Diesel de 2 litri). De asemenea, sint disponibile o cutie secventiala, cu posibilitatea schimbarii vitezelor prin actionarea unor padele atasate volanului (pentru motorul de 1,8 litri) si una automata cu 4 trepte (pentru motorul de 1,5 litri).


Lancer Sports Sedan are un comportament rutier mai bun decit precedenta generatie, iar manevrabilitatea superioara este evidenta mai ales in cazul echiparii cu jante de diametru mare.
In Europa, noul Lancer Sports Sedan este disponibil atit cu echipare standard, cit si cu sasiu sport, incluzind bare stabilizatoare, o rata progresiva de atenuare a socurilor si, pe unele piete, jante de 18" pe care se vor monta pneuri 215/45 R18. Indiferent de varianta aleasa, gratie unui sistem special, raza de bracaj este de numai 5 metri.


Rigiditatea structurala imbunatatita a caroseriei permite montarea unor suspensii sport, a caror calibrare a fost rafinata de inginerii Mitsubishi pentru a imbunatati stabilitatea si manevrabilitatea. Suspensia frontala MacPherson are arcuri mai dure, iar suspensia spate multibrat sofisticata este un alt factor major care confera calitate manevrabilitatii.
Sistemul de frinare are discuri de 15" in fata si 14" pe puntea spate, iar aceasta mecanica de top este asistata de o electronica pe masura: ABS, EBD, MATC (ESP + T/C).


La capitolul siguranta, noul Lancer Sports Sedan se distinge prin structura atent ranforsata (Reinforced Impact Safety Evolution), care disperseaza energia degajata in timpul coliziunilor laterale sau din spate si controleaza distorsiunea, crescind astfel protectia ocupantilor. Inginerii niponi au reusit sa intareasca structura noului model intr o asemenea masura incit Lancer Sports Sedan este mai rezistent decit fostul virf de gama Lancer Evolution IX.
Proiectat pentru a obtine punctajul maxim de 5 stele EuroNCAP, noul model include pina la 7 airbag-uri: cite doua airbag-uri frontale (cu umflare in doua trepte si sistem suplimentar de retinere), laterale si perdea, plus unul la nivelul genunchilor soferului, o premiera pentru Lancer Sports Sedan.


Construit in fabrica Mizushima din Japonia, Sports Sedan reprezinta o alternativa proaspata pentru consumatorii europeni aflati in cautarea unei masini caracterizate de o prezenta puternica, eleganta, rezistenta in timp si, in egala masura, de un dinamism de top, fiabilitate si un excelent raport pret/calitate.
Noul Sports Sedan este optiunea naturala pentru proprietarii vechilor Lancer, Carisma sau Galant, care doresc o masina noua la un pret competitiv.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite