autoplay
A aparut numarul 135
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Volvo C30
15 Februarie 2007
Foto: Volvo
Volvo C30 - PENTRU OAMENII TINERI, DINAMICI, CU UN STIL INTENS DE VIATA
Impreuna cu noul C30, Volvo debuteaza in segmentul masinilor premium cu patru scaune. Designul sportiv, in doua portiere, patru scaune individuale, partea din spate construita din sticla doresc sa ofere segmentului tinar si dinamic de clienti "propriul Volvo"
Volvo C30
Volvo C30
Volvo C30
Volvo C30
Volvo C30

Viata urbana activa
Noul model C30 tinteste tinerii celibatari sau cupluri care duc o viata urbana intensa. "Prioritatile acestui grup de persoane sint designul si caracteristicile in condus, iar acest model a fost creat pentru a veni in intimpinarea modului lor de viata", declara Lex Kerssemakers, vicepresedinte senior pentru brand, afacere si strategie de produs la Volvo Cars.
In faza de dezvoltare a proiectului C30, Volvo Car Corporation a organizat intilniri pentru clienti in anumite tari din Europa. Oamenii care locuiesc in zonele urbane, care au cariere in ascensiune si nivel de viata intens au fost invitate sa isi spuna parerea despre designul masinii si contextul tehnic.


Volvo s-a axat in primul rind pe persoanele celibatare sau cupluri fara copii, care vad masina ca o unealta de entertainment, care sa tina pasul cu ritmul lor de viata. In momentul in care cumpara haine, mobila pentru casa, device-uri electronice, designul si brand-ul devin factori foarte importanti. Dupa aceeasi metoda, aceasta categorie de oameni decide asupra unei anumite masini. "Acest tip de clienti se deplaseaza intre casa, birou, intilniri, sala de gimnastica precum si la diferitele sporturi favorite din oras in cel mai rapid ritm. Pentru acest grup de persoane, designul si caracteristicile in condus devin foarte importante. Acest mod de viata nu tine de virsta. In momentul in care copiii cresc si pleaca de acasa definitiv ai timp si bani pentru o viata activa. De aceea credem ca pe linga grupul mare de tineri se vor alatura si cei trecuti de prima tinerete. O alta posibilitate de luat in considerare este bineinteles faptul ca noul C30 va deveni a doua masina pentru familii cu copii", explica Hakan Abrahamsson, director de proiect Volvo Cars.


Prima afisare a conceptului de design, la Detroit
Intilnirile organizate cu clientii au confirmat ca proiectul mergea pe drumul cel bun, iar la Salonul Auto de la Detroit 2006 Volvo a aratat o mica parte din ceea ce a devenit modelul C30. Concept car-ul a fost pus de nenumarate ori pe un display la nenumarate show-uri auto, iar Volvo Cars a organizat evenimente internationale cu invitati speciali, in orase precum Milano. "In una din intilnirile cu clientii, unul din participanti a declarat: «in sfirsit, o noua aparitie in acest segment, probabil primul Volvo din viata mea». Bineinteles ca pentru noi cuvintele au reprezentat o usurare, o expresie perfecta pentru ambitiile noastre pentru proiectul C30. Trebuie sa cucerim noi clienti pentru a creste volumul vinzarilor Volvo Cars la 600.000 de masini pe an", a incheiat Hakan Abrahamsson.


Parte frontala dinamica si silueta rapida
Designul modelului este in ton cu concep car-ul cu aceeasi denumire. Partea frontala mentine caracteristica dinamica, cu farurile dispuse in unghi si grila lata si joasa. Vazut dintr-o parte, contrastul dintre materialele folosite si acoperisul special creeaza o silueta rapida, completata de aspectul de barca al geamurilor laterale. Spoilerul si partea inalta dorsala pot fi disponibile in doua variante.
"Volvo C30 are destula putere impachetata intr-un model sportiv compact. Oricine isi aduce aminte de Volvo SCC (Safety Concept Car) va recunoste partea din sticla in zona dorsala a masinii. Lampile distinctive vor asigura o luminozitate clara pentru a fi tot timpul sigur de masina pe care o ai in fata", declara directorul de design, Steve Mattin.


Stil pentru individualisti
Posibilitatea de a adapta masina dupa bunul plac reprezinta una dintre dorintele principale ale clientilor. Un body-kit special construit este disponibil in varianta color. Pentru a personaliza si mai mult masina, body-kit-ul poate fi combinat cu un sasiu sport si roti de 18 inch. Printre accesoriile de stil se numara un volan sport, schimbator de viteze din aluminiu, pedale din aluminiu si covorase cu design special. Volvo C30 va fi introdus cu o paleta noua de culori, de exemplu Cosmic White Pearl. Culoarea body-kit-ului va fi un maro Java Pearl, care va aduce aminte de concept car.


Spatiu pentru patru adulti
Noul C30 are spatiu pentru patru adulti multumita celor doua scaune individuale din partea din spate a masinii. Spatiul pentru cap si pentru picioare este foarte generos. Scaunele din spate sint centrate pentru a oferi senzatia de spatiu precum si spatiu de vizualizare bun. Aceasta pozitionare inlesneste comunicarea dintre pasagerii din fata si cei din spate. Consola centrala este disponibila in patru versiuni.


De la 100 la 220 CP
Noul C30 detine un numar variat de motorizari, incepind de la 1.6 litri benzina, cu o putere de 100 CP. Motorul de 1.6 este disponibil si in varianta Diesel, in cinci cilindri D5, propulsat cu 109 CP. Printre variantele de motorizari vom gasi si motoarele turbo T5 cu o putere intre 180 si 220 CP.
Noul Volvo C30 are o lungime de 425 cm, cu 22 centimetri mai scurt decit modelul Volvo S40. "O masina care degaja atita putere trebuie sa fie la inaltimea promisiunilor atunci cind te urci la volan. De aceea C30 are un sasiu care ofera sportivitate in condus, chiar daca vei alege motorul Diesel 1.6 litri", continua Hakan Abrahamsson.
Chiar si in varianta standard, Volvo C30 are incorporat un sistem audio de inalta clasa, iar impatimitii audio pot alege sistemul Premium Sound cu un amplificator digital 5x130 W ICE de la Alpine, Dolby Pro Logic II precum si 10 boxe Danish Dynaudio.


Siguranta de prima clasa
Cind vine vorba de siguranta, C30 este un Volvo adevarat. Printre varietatea de optiuni de siguranta, masina este dotata cu BLIS (Blind Spot Information System), care ajuta soferul sa identifice vehiculele care se afla in punctul mort sau in partea laterala-spate. Partea din fata a modelului are aceeasi structura ca si S40 si V50. Cu ajutorul airbag-urilor si a centurii de siguranta Volvo 30 ofera siguranta de prima clasa. Echipamentul de siguranta include, bineinteles, WHIPS, Whiplash Protection System si sistem de protectie in caz de impact lateral, in care intra airbag-urile laterale si perdea de protectie.


Optiuni personalizate pentru interior
Programul pentru personalizarea interiorului a fost creat pentru a intilni grupul target, pentru a satisface dorintele in alegerile personale. Chiar si programul de baza ofera, de exemplu, tapiserie rosie si albastra. Exista, de asemenea, tapiserie neagra, care poate fi accentuata de covorasele rosii. "Din respect pentru detaliile practice, preferam functionalitatea. Volvo C30 nu doreste sa fie o masina de familie in toata regula. Desi, este special adaptata pentru grupul target", incheie Steve Mattin.


Target: 65.000 de masini pe an
Vinzarile target sint de 65.000 de unitati anual. Volvo se asteapta ca 75 la suta dintre clienti sa fie din Europa. Cele mai mari piete sint Italia, Germania, Spania, Marea Britanie, SUA, Franta, Suedia si Olanda.
Noul C30 face o impresie ferma intr-un segment nou pentru Volvo, iar intentia este ca cel putin trei din patru clienti sa cumpere noul C30 fara sa mai fie posesorul unui alt model Volvo. "Sint convins ca noul model C30 va fi un adevarat succes. De cind am lansat concept car-ul la Salonul de la Detroit, modelul a devenit unul dintre subiectele principale de discutie de pe piata auto. Noul C30 va fi un adversar greu de invins pentru competitorii din segment", declara Lex Kerssemakers.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite