autoplay
A aparut numarul 136
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Honda CR-V
15 Februarie 2007
Foto: Honda
Honda CR-V - O NOUA GAMA CLADITA PE REPUTATIA VERSIUNILOR PRECEDENTE
Cu a treia generatie complet noua de CR-V, Honda ofera o experienta de condus la inaltimea unei limuzine din segmentul D, un nivel de echipare imbunatatit si cea mai avansata tehnologie pentru siguranta, fara a renunta la caracterul sau practic dintotdeauna. Mai dinamica, mai usor de manevrat datorita centrului de greutate mai jos, a noii geometrii a suspensiilor, a ecartamentului marit si a jantelor mai late
Honda CR-V
Honda CR-V
Honda CR-V
Honda CR-V
Honda CR-V

Functiile ACC si CMBS, unice pentru masinile SUV compacte
Nivelul inalt de echipare se imbina cu o tehnologie avansata care cuprinde doua sisteme unice pentru acest segment de piata: Adaptive Cruise Control (ACC) foloseste un radar pentru ajustarea automata a vitezei fie prin frinare, fie prin actionarea supapei de admisie, in scopul mentinerii unei distante optime fata de masina din fata si CMBS (Collision Mitigation Brake System), sistemul de frinare asistata pentru prevenirea coliziunilor, care avertizeaza soferul si frineaza usor daca scade distanta fata de vehiculul din fata sub un nivel acceptabil, inainte de a aplica o frina mai puternica si a tensiona centurile de siguranta anterioare atunci cind situatia devine mai critica.


O contributie ulterioara la siguranta o constituie Honda VSA (Stabilitate asistata a vehiculului), sistemul conceput pentru a asista soferul la mentinerea controlului autoturismului, in accelerare si in timpul manevrelor neprevazute, prin frinarea rotilor si controlul acceleratiei. VSA este conceput pentru a completa sistemul de control al tractiunii permanente integrale Real Time 4WD.
CR-V este echipat pentru prima data cu sistemul de iluminare activa AFL (Active Front Lighting), care optimizeaza iluminarea si vizibilitatea datorita farurilor de protectie la orbire de inalta densitate (HID), care urmaresc directia in care se indreapta autovehiculul.
Echiparea completa cu sisteme de siguranta prevede in versiunea standard airbag-uri frontale SRS cu doua trepte, airbag-uri laterale pentru pasagerii de pe scaunele din fata, airbag-uri cortina pe toata lungimea si alarma acustico-vizuala pentru centurile de siguranta din fata si cele din spate.


Caracterul mai sportiv si liniile mai fluide reflecta o mai buna dinamica a vehiculului
Designul mai sportiv este caracterizat printr-un habitaclu avansat si prin profilul ferestrelor laterale mai alungit, ca la coupe, pentru a accentua dinamismul masinii. Designul partii frontale este mai indraznet datorita capotei proeminente si a calandrului dublu special flancat de farurile frontale cu proiector ca punct de focalizare. Proportiile musculoase joase, latimea ampla si jantele standard de 17" subliniaza caracterul SUV al noului CR-V. Bombarea geamului usii din spate cu deschidere verticala si liniile sculptate ale panoului de sub aceasta confera un plus de distinctie.
Noua pozitie a rotii de rezerva a permis reducerea lungimii CR-V cu aproximativ 105 mm (4.530 mm) fata de modelul anterior. Latimea a crescut cu 35 mm (1.820 mm), in timp ce inaltimea a scazut cu 30 mm (1.810 mm inclusiv antena de pe acoperis).


Noi interioare sofisticate si de calitate superioara
Noul habitaclu impleteste o ergonomie excelenta si utilizarea inteligenta a spatiului, cu o arhitectura sofisticata, moderna si eficienta. Noul design elegant se caracterizeaza prin insertii metalice aplicate pe bordul masinii si la usi, care contrasteaza cu finisajele din material textil negru. Scaunele din fata sint mai ample si confortabile si volanul poate fi reglat atit in profunzime, cit si vertical. Schimbatorul de viteze, manual sau automat, se afla acum la baza consolei centrale, mai aproape de volan, si lasa spatiu liber pe podea. Frina de mina, cu o forma compacta originala se afla pe marginea anterioara a consolei centrale.


Pe panoul de bord se afla turometru la stinga si vitezometru la dreapta cu iluminare prin leduri albe si o lumina de fundal albastra care-i confera un rafinament deosebit. Intre turometru si vitezometru se afla indicatoarele de temperatura apa si de nivel de combustibil cu segmente digitale care sint iluminate progresiv. Deasupra acestora se afiseaza simbolul de inchidere a usilor si termometrul pentru temperatura externa, pe linga alte informatii care pot fi selectate prin butonul corespunzator de pe volan: consum instantaneu de carburant, consum mediu, autonomia autoturismului, viteza medie, timp de calatorie, contoarul kilometrajului, sau kilometrajul partial. Display-ul pentru o eventuala cutie de viteze automata este inclus in turometru.


Extra-optiuni pentru piata de top
In functie de nivelul de echipare, CR-V ofera drept optionale pentru piata de top scaunul soferului cu reglaj electric in 8 pozitii, tapiseria din piele, jante aliaj, senzori de parcare anteriori si posteriori si o camera de luat vederi pentru mersul inapoi. Camera de luat vederi pentru mersul inapoi se afla deasupra numarului si permite o vedere laterala la 138 grade si o vedere verticala la 91 grade, cu afisarea imaginilor color pe ecranul sistemului de navigare ghidata prin satelit (daca este prevazut).


Sistemul de navigare ghidata prin satelit Honda de ultima generatie, optional pentru modelele ES si Executive, ofera un display touch screen de 6,5 inch, conexiune Bluetooth si recunoastere vocala. Cuprinde de asemenea un card audio digital pe care se pot asculta fisiere MP3 si WMA de pe SD, carduri de memorie CompactFlash si Flash ATA. Pachetul include si o instalatie audio de mare putere cu patru iesiri de 43 W si o iesire separata de 80 W catre un subwoofer.


La fel ca pentru gama Civic, CR-V ofera un acoperis panoramic din sticla laminara si vopsita, standard la modelele Executive si optional la ES. Geamul porneste de la parbriz si ajunge pina deasupra scaunului din spate pentru a crea un habitaclu exceptional luminat si aerisit. Din interiorul habitaclului geamul este impartit in doua parti egale de catre linia acoperisului. Acest element de divizare ascunde doua perdele independente cu actionare electrica, realizate din aceeasi tesatura de calitate cu finisajul acoperisului, care pot sa acopere fiecare sectiune de geam, daca este necesar.


Noul motor pe benzina 2.0 i-VTEC se alatura apreciatului propulsor Diesel 2.2 i-CTDi
Motorizarile cuprind noul motor pe benzina 2.0 litri si apreciatul Diesel 2.2 litri i-CTDi imbunatatit in continuare. Motorul pe benzina de 2.0 litri este o unitate noua derivata din 1.8 litri SOHC i-VTEC cu care este echipata gama Civic. La fel ca si predecesorul sau, utilizeaza cea mai sofisticata tehnologie Honda VTEC cu o importanta noutate tehnica care permite reducerea frecarii si introduce de asemenea un element inovator: Inchiderea intirziata de supapele de aspiratie si deschiderea completa a clapetei de acceleratie in situatia in care se ruleaza la turatii scazute reducind pierderile de randament datorate pomparii motorului. Astfel se diminueaza consumul de carburant.


Datele referitoare la putere si cuplu maxim sint in linii mari similare cu cele ale motorului anterior pe benzina 150 CP la 6.200 rpm si cuplul maxim 192 Nm la 4.200 rpm. Un randament mai bun la motoare, noi cutii de viteze si imbunatatirea formei aerodinamice au redus consumul de carburant la 8,1 si 8,2 l/100 km pentru modelele manuale si automate, fata de cele precedente de 9,0 si 9,3 l/100 km.
Modelele cu propulsoare pe benzina sint echipate cu noi sisteme de transmisie, avind posibilitatea de a alege dintre o cutie de viteze manuala cu 6 trepte sau o cutie de viteze automata in 5 trepte.


Introducerea motorului sofisticat Honda 2.2 litri i-CTDi la gama CR-V in 2005 i-au conferit un important avantaj: 140 CP la 4.000 rpm si un cuplu de pornire de 340 Nm la numai 2.000 rpm se traduc prin performante net superioare fata de principalii sai rivali in orice conditii de condus, in special la accelerarea in viteza a patra si a cincea.
Motorul a fost optimizat in continuare pentru a treia generatie CR-V, iar economia de combustibil este si mai impresionanta datorita eficientei aerodinamice a noii versiuni, imbunatatita cu 12 la suta. Consumul mixt scade de la 6,7 la numai 6,5 l/100 km. De asemenea masina este din ce in ce mai performanta, iar timpul de accelerare de la 0 la 100 km/h scade de la 10,6 la 10,3 secunde. Modelul Diesel continua sa fie echipat cu o cutie de viteza manuala cu 6 trepte.


Tractiune integrala imbunatatita prin Real Time 4WD
Datorita sistemului Real Time 4WD (tractiune integrala cu activare in timp real), care se cupleaza automat numai atunci cind este necesar, CR-V continua sa ofere un nivel excelent de siguranta pe drum alunecos si pe teren cu iarba sau pietris, urmarind si o economie maxima la consum.


Sistemul, usor, compact, silentios si cu consum scazut, combina doua pompe hidraulice, cu o unitate cu came pentru a imbunatati semnificativ sensibilitatea si reactivitatea la alunecarea rotilor anterioare. Noul sistem transfera prompt puterea pe axa posterioara, imbunatatind in mod semnificativ stabilitatea la pornire si pe un drum acoperit cu zapada sau pe alte suprafete alunecoase. Ajuta la reducerea zgomotului de drum si cel al motorului astfel incit habitaclul sa fie foarte silentios.


O mai buna manevrabilitate
Noile caracteristici de manevrabilitate confera acestui SUV un temperament asemanator cu al unei limuzine. Autoturismul continua sa utilizeze suspensii MacPherson pentru suspensiile anterioare si cu brat dublu reactive pentru suspensiile posterioare, dar s-au adus modificari importante la centrul de greutate mai jos cu 25 mm, un ecartament mai mare si roti mai late, de 17 inch. S-au adus de asemenea modificari la volan si la geometria suspensiilor. Rezultatul acestora se materializeaza in raspunsul volanului mai rapid, mai direct si ofera o mai buna stabilitate directionala, reduce ruliul corpului si o mai mare agilitate a autoturismului. Masuri cum ar fi imbunatatirea bucselor de stabilizare si o cursa mai lunga a suspensiilor contribuie la un confort mai bun in mers.


Toate variantele sint echipate cu sistem ABS cu 4 canale si, pentru performante optime, dispozitiv de distributie electronica a fortei de frinare (EBD) care regleaza efortul de frinare intre axa anterioara si cea posterioara astfel incit sa se obtina cele mai bune performante si stabilitate la frinare. Toate modelele sunt prevazute cu frine cu disc de 293 mm ventilate anterioare si de 302 mm posterioare.


O siguranta suplimentara este data de sistemul de Asistare la Frinare care creste automat puterea de frinare cind sint depistate conditii de pericol dupa modul in care apasa soferul pe pedala.
Actionarea pedalei de frina este acum putin mai scurta si usoara, pentru a asigura un control mai bun, fara a fi insa prea sensibila.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite