autoplay
A aparut numarul 135
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Toyota Corolla
15 Februarie 2007
Foto: Toyota
Toyota Corolla - NOUA FORMA DINAMICA DE SEDAN
Cea de a zecea generatie a celei mai bine vindute masini din intreaga lume devine simbolul valorilor esentiale ale Toyota: calitate superioara, stil, placere de a conduce si inovatie
Toyota Corolla
Toyota Corolla
Toyota Corolla
Toyota Corolla
Toyota Corolla

Calitate superioara
Noua Corolla este conceputa pentru a atrage clientii europeni ce cauta atit o configuratie clasica de sedan, cit si un stil atragator, dinamic. Pentru a atinge acest obiectiv, noua Corolla a fost construita astfel incit sa atraga o gama mai larga de clienti; aceasta va continua sa isi consolideze reputatia in ceea ce priveste calitatea, adaugind in acelasi timp o forma mai distincta, un spatiu interior mai mare si placerea deosebita de a conduce.
La baza noii Corolla se afla dorinta de a oferi clientilor un sedan de o calitate superioara, care sa reprezinte o "clasa superioara" si sa devina jucatorul cheie in acest segment.


Toshi Ezaki, inginer sef in proiectul noului model Corolla, explica: "Cind am inceput sa realizam cea de a zecea generatie de Corolla, principala provocare a fost aceea de a crea o masina care sa atraga tinara generatie, pastrind in acelasi timp durabilitatea, fiabilitatea si usurinta de manevrare, calitati foarte apreciate de clientii nostri actuali". Toti soferii, indiferent de virsta, sint sensibili la stilul dinamic, dar si la calitate, care ofera senzatia de lux. "Conceptul nostru nou si puternic, combinat cu o dinamica excelenta de condus, ar trebui sa combata perceptia conform careia Corolla este o masina buna, dar care nu este deosebit de atractiva pentru soferi. Sint convins ca am realizat o masina care va va incinta in momentul in care o veti vedea".
Noua Toyota Corolla va calca pe urmele unei familii remarcabile de modele anterioare de mare succes. Corolla este fabricata in 16 tari, aflate pe cinci continente, si este vinduta in peste 140 de piete in intreaga lume. De la lansarea sa, in 1966, s au vindut 32 de milioane de exemplare in intreaga lume -  devenind astfel masina cea mai vinduta din intreaga lume.


Stil sportiv, dinamic
Noua Corolla are o linie distincta, care o face vizibila pe sosea chiar si atunci cind este privita de la distanta. Caroseria sa joasa si lata creeaza o imagine sportiva si dinamica, la care se adauga liniile dinamice si structurile complexe ale suprafetelor.
Noua Corolla beneficiaza de faptul ca, inca de la inceput, a fost proiectata ca sedan, ceea ce determina linii clare, distincte. Noua Toyota Corolla ofera clientilor avantajele unei configuratii clasice cu trei spatii.


Profilul lateral arata foarte clar ca nu este vorba de un hatchback la care s a adaugat ulterior un portbagaj. Imaginea zvelta, dinamica este accentuata printr o lungime totala mai mare, un profil coborit al plafonului si piloni subtiri.
In comparatie cu modelul existent, inaltimea totala a noii Corolla (1.470 mm) ramine neschimbata, in timp ce spatiul interior si inaltimea habitaclului sint mai mari, datorita unei compartimentari inteligente. Noul model (4.540 mm) este cu 130 mm mai lung decit cel existent, iar ampatamentul ramine de 2.600 mm.


Efectul sportiv este creat de forma joasa si lata, care se reflecta cel mai clar in latimea partii din fata si spate, care a dus la cresterea latimii totale pina la 1.760 mm (1.710 la modelul existent).
Noua Corolla este definita de liniile bine conturate, care urmeaza conturul intregii masini, incepind de la bara de protectie pina la partea din spate a masinii, parcurgind forma portierelor. Ele ajuta la formarea unei suprafete concave duble, complexe, a aripilor din fata si spate, ceea ce permite masinii sa devina unica in cadrul gamei sedan Toyota, fiind moderna si clasica in acelasi timp.


Interior extrem de spatios
Principalele atuuri ale noii Corolla sint interiorul extrem de spatios si confortul oferit pasagerilor. Gratie acestora, Corolla isi respecta promisiunea de "clasa superioara".
Inginerul-sef, Toshi Ezaki, explica: "Am dorit sa cream un interior care, in momentul in care deschizi usa si intri in masina, sa iti dea senzatia de un spatiu mai larg decit cel real. Am fost atenti la fiecare detaliu, de la extinderea capitonajului usilor pentru o atingere placuta la manipulare pina la senzatia de volum gratie noului tip de scaune. Am cautat sa cream un spatiu luxos si autentic".
Noua Corolla reprezinta un spatiu natural si confortabil atit pentru sofer, cit si pentru pasageri. Suprafata superioara a plansei de bord este mai joasa tot in ideea de a crea senzatia de spatiu, iar tabloul de bord este incorporat integral in curba lina a capitonajului usii, pentru a realiza un interior cu cit mai putine cusaturi.
Stilul dinamic al exteriorului este preluat in interior de liniile ce pornesc din partea laterala pina la cea superioara a scaunelor. Consola centrala cu margini argintii da un aer de lux masinii si reprezinta un puternic element vertical in designul general. Aceasta cuprinde ventilatia si sistemul audio ce se integreaza perfect.


Tabloul principal si scaunul soferului se caracterizeaza printr o linie sportiva. Forma unduita a cadrului tabloului reflecta curbele vitezometrului si tahometrului cu cadrane optitron tridimensionale.
Spatiul pentru sofer si pasageri este mai mare, cu mai mult loc pentru cap si picioare, prezentind o distanta de 900 mm intre scaunul din fata si cel din spate. Pasagerii din spate se bucura de mai mult confort gratie podelei plate, iar scaunele frontale au fost ridicate in zona soldurilor pentru a oferi o pozitie mai naturala si mai multa vizibilitate.
Proiectantii si inginerii au acordat atentie si spatiului de stocare -  nu doar din punctul de vedere al conceptului, ci si din punct de vedere practic pentru a se asigura ca noua Corolla poate fi incarcata si folosita cu usurinta in timpul unor calatorii lungi.
S au marit latimea si adincimea portbagajului, iar capacitatea totala a fost exploatata la maxim, prin reducerea spatiilor nefolosite dintre captuseala si caroserie. Torpedoul a fost pozitionat cu atentie pentru a oferi un spatiu mare de depozitare fara a afecta locul pasagerului. De asemenea, exista 15 spatii diferite de depozitare (18,9 litri) linga scaun.


Placere deosebita de a conduce
Pentru a fi mai atractiva pentru conducatorii auto, noua Corolla prezinta o gama larga de motoare si transmisii de inalta tehnologie ce raspund nevoilor si asteptarilor clientilor. Clientul poate alege intre doua motoare pe benzina si doua motoare Diesel cu trei transmisii diferite. Toate tipurile de motor respecta standardele de emisii Euro IV, iar stilul aerodinamic extrem de eficient face ca noua Corolla sa permita un consum mic de combustibil, o cantitate mica de gaze si zgomot redus. Doua noi motoare, unul pe benzina si altul Diesel, vor fi disponibile in noua gama Toyota Corolla.


Motorul pe benzina de 1,6 litri este un motor Dual VVT I de ultima tehnologie, cu performante excelente si un consum mic de combustibil. Noua tehnologie Dual VVT I ajusteaza supapele de admisie si de evacuare ale motorului pentru a asigura eficienta maxima in orice conditii de utilizare. Acest lucru are drept consecinta un cuplu de torsiune mult mai mare la o viteza a motorului mica sau medie si o mai mare putere a motorului in cazul treptelor superioare de viteza. In acelasi timp, imbunatateste consumul de combustibil si reduce emisiile. Puterea maxima a motorului este de 124 CP la 6.000 rpm, in timp ce tehnologia Dual VVT i asigura un cuplu de torsiune extrem de constant pentru un motor pe benzina, cu o maxima de 157 Nm la 5.200 rpm.
Motorul pe benzina de 1,6 litri este completat de motorul VVT i de 1,4 litri din actuala gama Corolla. Acesta poate atinge o putere de 97 CP la 6.000 rpm, cu un cuplu maxim de 130 Nm la 4.400 rpm.


Noul motor Diesel al gamei Corolla face parte din ultima generatie 2.0 D 4D 125, aflata in centrul strategiei de dezvoltare Diesel a companiei Toyota in Europa. Acest motor remarcabil a fost conceput pornind de la gama de mare succes de motoare de 2,2 litri D 4D si ofera o mai mare placere de a conduce datorita puterii crescute, dar si consum redus de combustibil. Disponibil pentru noua Corolla, motorul D 4D 125 echipat cu convertor catalitic de oxidare (Cco) poate atinge o putere maxima de 126 CP cu un cuplu de torsiune constant de 300 Nm de la 2.000 la 2.800 rpm (cilindree de la 1.800 la 2.400 rpm). Acest lucru ii confera noii Corolla D 4D 125 performante deosebite la distante medii si in viteza pentru o placere maxima la volan in conditii reale. Noua Corolla D 4D 125 va fi prevazuta cu un filtru de particule diesel (DPF) care pe linga faptul ca reduce semnificativ hidrocarburile (HC) si monoxidul de carbon (CO) la fel ca si catalizatorii conventionali, permite in acelasi timp reducerea cantitatii de particule. DPF contine un sistem de auto curatare si nu necesita intretinere pe termen lung.
Pentru a permite un maxim de economie, extrem de popularul motor D 4D de 1,4 litri al actualului model este disponibil si in cazul noii game Corolla. Acest tip de motor atinge o putere de 90 CP la 3.800 rpm si un cuplu de torsiune de 190 Nm intre 1.800 rpm si 3.000 rpm.
Atit motoarele pe benzina, cit si cel Diesel de 1,4 litri sint dotate cu o cutie de viteze manuala clasica cu 5 trepte de viteza, iar motorul extrem de performant D 4D 125, cu o transmisie cu 6 trepte. Conducatorii interesati de un stil de conducere mai relaxat pot alege transmisia MultiMode cu pedale prevazuta fie cu un schimbator automat, fie manual, disponibila pentru motorul pe benzina dual VVT I de 1,6 litri sau cel Diesel D 4D de 1,4 litri.


O experienta superioara la volan
Ezaki a dorit ca noua Corolla sa ofere conducatorilor mai multa "incintare si placere" fara a i afecta reputatia mondiala de vehicul usor de condus si de calitate superioara. S a acordat o deosebita atentie dinamicii, prin stabilitate crescuta, buna manevrabilitate si control precis al directiei. In acelasi timp, a fost imbunatatit confortul si s a redus nivelul zgomotului pentru a se asigura un standard de virf in ceea ce priveste zgomotul, vibratiile si duritatea (NVH).
Nou conceputa suspensie frontala, compacta si extrem de rigida, este de tip Mac Pherson cu brat in forma de "L" ce asigura o excelenta izolare fonica si a vibratiilor. De asemenea, confera stabilitate si un confort sporit la condus. In partea din spate, noua suspensie cu bara de torsiune se pliaza pe designul vehiculului si contribuie la manevrabilitatea, stabilitatea si confortul la condus.


Dimensiunile pneurilor si ale rotilor au fost marite cu 15 si 16 inch pentru un mai mare confort la condus, iar noua directie electrica (EPS) este precisa si imediata, cu reactie instantanee la comenzile soferului.
Prin caroseria extrem de robusta si pozitionarea atenta a sistemului de absorbtie audio s a redus nivelul de zgomot, vibratii si duritate. Cadrul puternic cu o structura ce disperseaza energia de coliziune este un alt element esential ce contribuie la performantele excelente ale noii Corolla in cadrul testelor de siguranta.
Pentru mai multa siguranta, noua gama Corolla dispune si de un sistem de antiblocare la frinare (ABS) cu asistenta la frinare (BA) si distributie electronica a fortei de frinare (EBD).
Noua gama de modele Toyota Corolla va fi prevazuta cu pina la 9 airbag uri (in functie de model).

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite