autoplay
A aparut numarul 135
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Skoda Octavia
15 Martie 2007
Foto: Skoda
Skoda Octavia - NUMAI NUMELE NU S-A SCHIMBAT
Skoda Octavia este un automobil complet nou, care incorporeaza tehnologie de ultima ora. Un exemplu in acest sens il constituie implementarea motoarelor pe benzina cu injectie directa, care confera autovehiculului un caracter mai dinamic si in acelasi timp mai economic. O importanta imbunatatire o constituie transmisia DSG, care permite atit schimbarea automata, cit si cea manuala a vitezelor, fara sa reduca dinamismul automobilului, astfel asigurindu-se un nivel optim al consumului de combustibil. Nu in ultimul rind trebuie mentionat noul tren de rulare dotat cu punte spate tip multilink, ce confera automobilului caracteristici de rulare excelente, alaturi de un plus de confort
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia
Skoda Octavia

Pe scurt
Ca si in cazul modelului precedent, noua Skoda Octavia se situeaza la limita dintre clasa compacta (platforma A in concernul Volkswagen) si cea medie (platforma B). Noua Octavia se inscrie in continuare in strategia cheie a Skoda, care isi propune realizarea unui automobil "mai bun", la un pret mai competitiv decit cel practicat de concurenta. Aceasta cerinta este satisfacuta de Skoda Octavia, printre altele si prin portbagajul sau extrem de incapator si prin spatiul foarte generos pentru pasagerii care iau loc pe bancheta din spate.


Solutiile tehnologice avansate incorporate in Octavia aduc un plus de placere in utilizarea de zi cu zi a automobilului. Noul autovehicul este echipat cu tehnologii care au fost utilizate pina acum numai in segmentul de clasa medie. Printre acestea notam sistemul de climatizare cu doua zone, posibilitatea reglarii climatizarii pentru locurile din spate prin gurile de ventilatie aflate in spatele compartimentului de depozitare Jumbo Box de pe tunelul median, tetiere active integrate in scaunele din fata, precum si sistemul TPM de monitorizare a presiunii din pneuri. Toate automobilele Skoda Octavia dispun in dotarea standard de patru airbag-uri, sistem ABS si sistem de asistare a frinarii.


Design
Designul noului automobil, cu o eleganta atemporala, il consacra drept membru al familiei Skoda si al gamei Octavia, cu un plus de dinamism si farmec sportiv. Automobilul are un aspect atractiv, care inspira multa incredere. Cu toate ca parametrii tehnici ai noii Skoda Octavia deriva din segmentul de clasa compacta, dimensiunile sale, contururile dinamice si in acelasi timp fine, precum si imaginea de ansamblu produc, in mod evident, impresia unui automobil care apartine segmentului de clasa medie.


Generatia precedenta Octavia avea o eleganta clasica si un design care s-a bucurat de un foarte mare succes. Designul noului automobil a evoluat din predecesorul sau, dar trasaturile caracteristice se regasesc in continuare, nefiind operate modificari radicale. Cu toate acestea, s-a obtinut un progres semnificativ in ceea ce priveste accentuarea laturii emotionale. Dimensiunile bine echilibrate combina liniile fine si clare pentru a produce o forma armonioasa. Cu expresia sa remarcabila, dinamica, Octavia creeaza imaginea unei berline clasice.


Trasatura dominanta a partii frontale a automobilului o constituie grila clasica a radiatorului, cu un cadru cromat, cu bare verticale si sigla Skoda, al carei design reflecta istoria indelungata si complexa a marcii cehe. Grila se incadreaza perfect in designul automobilului si apare ca facind parte integranta din acesta. Pozitionata frontal, grila radiatorului subliniaza caracterul intregului automobil. Grila de mari dimensiuni produce o impresie de ambitie si de incredere in fortele proprii.
Bara de protectie frontala a fost integrata complet in forma automobilului, fara obisnuitele elemente de imbinare intre aceasta si caroserie. Integrarea acesteia accentueaza designul monolitic, bine conturat, al caroseriei.


Interiorul noii Skoda Octavia se remarca prin spatiu mai mult decit vast atit in partea din fata, cit si in cea din spate. Noul design avansat, combinat cu materiale de calitate superioara, creeaza un mediu relaxat si confortabil atit pentru sofer, cit si pentru pasageri. Numeroasele compartimente utile pentru depozitare vor fi pe placul pasagerilor.


Plansa de bord reprezinta un exemplu perfect de arhitectura avansata, dispunind de un design elegant si atractiv si de o ergonomie optima. Suprafata acesteia este moale si placuta la atingere, deoarece sint folosite materiale produse prin tehnologia PU (piele pulverizata). Acest capitonaj se intinde in jos pina catre tunelul central. Ornamente decorative plasate pe tabloul de bord si pe portiere ofera un aer de prospetime interiorului. Fiecare nivel de echipare dispune de ornamente diferite. Conducatorul auto poate ajunge cu usurinta la oricare dintre butoane, care sint dispuse in mod optim.


Dotari optionale
Gama de echipamente optionale disponibile pentru noua Skoda Octavia este deosebit de vasta. Aceasta include optionale din nivelele de echipare superioare si care pot fi comandate individual pentru un model cu nivel de dotare inferior. In cealalta categorie intra echipamentele furnizate numai ca optionale.


Toate sistemele audio au fost concepute special pentru noua Skoda Octavia, atit in ceea ce priveste functiile, cit si designul. Forma specifica a acestora se integreaza perfect in interiorul autovehiculului si reduce riscul de furt, deoarece acestea pot fi utilizate numai in automobile Octavia. Alte elemente de siguranta includ un sistem electronic de codare care garanteaza faptul ca radioreceptorul poate fi utilizat numai intr-un anumit autovehicul.


Toate sistemele audio concepute pentru Skoda Octavia dispun de un tuner AM/FM cu RDS si permit utilizarea dispozitivului hands-free pentru telefonul mobil. Sistemul Melody include si casetofon, iar sistemul Stream include un CD player. Modelul de virf, Audience, include un CD changer pentru sase CD-uri si poate reda si melodii in format MP3. Radioreceptoarele Stream si Audience dispun de un afisaj generos, care indica temperatura exterioara si ora si care poate afisa si date de la sistemul de climatizare Climatronic si de la senzorii de parcare. Afisajul sistemului audio poate fi utilizat, asadar, si in alte scopuri, respectind sloganul Skoda – «Simply clever». In plus, sistemele Stream si Audience pot fi comandate si de pe volanul multifunctional. Si sistemul Stream accepta instalarea in torpedo a unui CD changer pentru sase CD-uri. In completarea gamei de sisteme audio, Skoda Octavia dispune de asemenea de un sistem de sunet ce integreaza un numar total de douasprezece difuzoare, un amplificator cu procesor de sunet, precum si un egalizator digital setat pentru redarea optima a sunetului.


Noul sistem de navigatie Nexus a fost realizat special pentru automobilele Skoda Octavia. Acesta utilizeaza modulul dinamic TMC, care receptioneaza mesaje despre traficul rutier si adapteaza traseul ales in functie de situatia din trafic. Sistemul de navigatie Nexus dispune de un afisaj color de 6.5", care poate sa afiseze o harta, precum si de o iesire audio pentru indicatii verbale referitoare la navigatie. Afisajul Maxi-DOT de pe plansa de bord, un radioreceptor AM/FM cu sistem RDS si posibilitatea conectarii dispozitivului hands-free fac parte din dotarea standard.


Siguranta
Siguranta pasagerilor a reprezentat unul dintre cele mai importante aspecte avute in vedere in dezvoltarea noii Skoda Octavia. Automobilul a fost conceput acordindu-se atentia cuvenita prevederilor legale si cerintelor rezultate din sondajele efectuate in rindul clientilor de organisme de testare independente. Nivelul ridicat de siguranta a fost atins prin utilizarea unor metode avansate de design si a unor solutii tehnologice si cunostinte de ultima ora in domeniul constructiei de autovehicule.


Sistemele de stabilitate electronica a autovehiculului, care ajuta semnificativ la mentinerea controlului asupra directiei in situatii critice, joaca un rol extraordinar in siguranta activa. Toate automobilele Skoda Octavia sint echipate, in dotarea standard, cu ABS (sistem care impiedica blocarea rotilor in timpul frinarii) si un sistem de asistare a frinarii, fiind disponibil, optional, si sistemul ESP (sistem electronic de control al stabilitatii).


Motorizare
Noua Skoda Octavia este disponibila cu sase tipuri de motorizari; patru pe benzina si doua Diesel. Capacitatea si puterea acestora acopera o gama larga de cerinte, astfel incit fiecare client sa poata gasi o varianta convenabila. Toate motoarele sint montate transversal in partea din fata, tractiunea efectuindu-se pe rotile din fata.


In afara motoarelor cu injectie standard a combustibilului in galeria de admisie (1.4 MPI/75 CP si 1.6 MPI/102 CP) noua Skoda Octavia poate fi dotata cu motoare de ultima generatie, cu injectie directa, la care combustibilul este injectat direct in camera de ardere -- 1.6 FSI/115 CP si 2.0 FSI/150 CP. Principalul avantaj al acestei tehnologii il constituie consumul mai redus de combustibil. Principiul de functionare al motoarelor cu injectie directa a combustibilului este similar cu cel al motoarelor standard pe benzina cu amestec omogen de combustibil si aer.


Motoarele pe benzina cu injectie directa aflate in dotarea noii Skoda Octavia produc un cuplu mai mult decit optim la un numar mai redus de turatii si, in acelasi timp, o putere mare la un numar ridicat de turatii. Acestea pot satisface toate cerintele celor mai exigenti conducatori auto -– sint perfecte atit pentru un stil de conducere lin, economic si rapid, cit si pentru un stil dinamic, sportiv. In afara avantajelor oferite de o putere mai mare si un consum mai redus de combustibil, motoarele cu injectie directa sunt ecologice.


Noua generatie de motoare Diesel utilizate la Skoda Octavia sint echipate cu sistemul de injectie directa a combustibilului, utilizind sistemul Pumpe-Düse (sistemul pompa-injector). Motoarele Diesel sint echipate, la noul autovehicul, cu un turbocompresor pentru gazele evacuate, cu geometrie variabila. Acest concept asigura o reglare foarte eficienta a presiunii din turbocompresor. Este dezvoltata o presiune de compresie suficienta la un numar redus de turatii, ceea ce contribuie la reducerea efectului turbo. Inainte de a patrunde in motor, aerul comprimat trece printr-un racitor intermediar (intercooler). Aceste tehnologii avansate permit motoarelor Diesel TDI ale noii Skoda Octavia sa produca un cuplu ridicat chiar si la turatii mici si permit adoptarea unui stil de conducere dinamic si rapid fara sa fie nevoie sa se schimbe in mod frecvent vitezele. Motoarele TDI sint o combinatie ideala intre performanta ridicata si consum minim de combustibil.


Transmisia
In dotarea standard, toate motoarele sint echipate cu transmisie manuala in cinci sau sase trepte. Motoarele care produc 102 CP sau mai mult pot fi furnizate, optional, cu transmisie automata in sase trepte. Aceasta poate include fie transmisia standard cu convertor hidraulic de cuplu, pentru motoarele pe benzina, fie transmisia de ultima generatie DSG cu doua ambreiaje, pentru motoarele Diesel.


Transmisia DSG (Direct Shift Gearbox) este o inovatie in domeniul transmisiilor pentru autovehiculele de transport persoane deoarece aceasta accentueaza in mod perfect avantajele si reduce, in acelasi timp, imperfectiunile inerente ale transmisiilor manuale si automate standard. DSG este un sistem de transmisie care permite schimbarea rapida si precisa a vitezelor; are un coeficient de eficienta favorabil, manifestata printr-o influenta redusa asupra consumului de combustibil si asigura un nivel ridicat de confort.
DSG poate fi descris ca fiind un mecanism constind in doua transmisii standard -– are doua ambreiaje unite prin doi arbori primari. O parte a transmisiei este utilizata pentru treptele cu numar impar si pentru marsarier, iar cealalta pentru treptele cu numar par.


Trenul de rulare
Noua Skoda Octavia sustine conceptul modelului actual, adica este un automobil cu motorul montat transversal in partea din fata, cu tractiune pe rotile din fata. Asemenea intregului autovehicul, toate elementele trenului de rulare au fost reproiectate. Noul tren de rulare a fost conceput astfel incit sa se obtina combinatia optima intre confort maxim si caracteristici optime de rulare. Acest deziderat a fost realizat prin utilizarea unui sistem de directie dotat cu un nou servomotor electromecanic, precum si a unor suspensii noi. Gradul extrem de ridicat de siguranta se datoreaza unui sistem de frinare eficient si fiabil, precum si sistemelor electronice de stabilitate ale autovehiculului.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite