autoplay
A aparut numarul 134
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Mitsubishi Outlander
15 Iunie 2007
Foto: Mitsubishi
Mitsubishi Outlander - DESCHIDERE SPRE PROVOCARE
Intrucit Franta este locul de nastere al celor mai dure curse off-road -- Raliul Dakar, cistigat de douasprezece ori de Mitsubishi Pajero -- a fost absolut normal ca Mitsubishi Motors Corporation (MMC) sa foloseasca Salonul Auto din Paris 2006 drept rampa de lansare pentru noua sa strategie SUV
Mitsubishi Outlander
Mitsubishi Outlander
Mitsubishi Outlander

Platforma globala complet noua
La saptezeci de ani dupa prima sa realizare PX33 cu tractiune integrala, MMC si-a demonstrat experienta in acest domeniu la Paris, cu un model 4x4 complet refacut, completind sectoarele atent selectate ale pietei europene a SUV-urilor aflate in plina crestere: SUV mediu -- Outlander -- Nucleul segmentului SUV; SUV de mari dimensiuni -- Pajero -- Off-roader autentic; Pick-up --L200 -- Sports Utility Truck.


Outlander permite patrunderea Mitsubishi Motors in nucleul segmentului SUV cu cea mai rapida dezvoltare (pina la 54% de la 325.000 in 2001, la 500.000 in 2006 si cu o crestere estimata de 35% in perioada 2006-2009).
De asemenea, Outlander previzioneaza platforma globala complet noua MMC pentru segmentul C in Europa. Proiectata de MMC pentru pietele internationale si cedata si companiei DaimlerChrysler, aceasta reprezinta baza unei serii de noi modele in diverse segmente de piata, ce vor fi lansate in urmatorii doi ani.
Aceasta platforma competenta si flexibila va dispune, printre altele, de tehnologia avansata a sistemului de tractiune integrala AWC (All Wheel Control), testat prin participarea MMC la raliuri, precum si de elemente derivate din asa-numitul "World Engine", dezvoltat impreuna cu DaimlerChrysler si Hyundai Motor Company.


In timp ce mostenirea MMC de saptezeci de ani in domeniul 4x4 face din Outlander un SUV in toata regula, aceasta ofera de asemenea modelului licenta pentru provocarea unui segment tot mai aglomerat si previzibil, prin design, tehnologie si dotari pe masura.
De exemplu, in cazul Europei, disponibilitatea standard a unui motor Diesel (cu filtru de particule Diesel, conform modelelor si pietelor) ii va permite provocarea nucleului pietei, acoperind 63% din acest segment, comparativ cu 37% pentru predecesorul sau dotat exclusiv cu motor pe benzina.


Mount Fuji
De la lansarea sa in Europa in anul 2003 cu Lancer, urmat de Evolution VIII, Colt si Grandis in 2004, grila radiatorului purtind semnatura Mitsubishi Motors "Mount Fuji" a fost intimpinata calduros de mass-media, clienti si dealeri, creind pentru prima data o identitate vizuala distincta a Marcii.
In urma acestui succes, MMC a hotarit sa o transforme intr-un element specific pentru Europa, unde reflecta traditia sportiva recunoscuta a Mitsubishi si designul japonez modern si rafinat. Asadar, nu este de mirare faptul ca Noul Outlander cu lungimea de 464 cm (fata de cei 454 cm ai modelului Outlander anterior) va fi un exemplu al acestei identitati vizuale puternice, accentuate de finisajele satinate ale capitonajului si habitaclului, precum si de forma trapezoidala a farurilor cu leduri.


Evident inspirat de conceptul Pajero Evo 2+2 din anul 2002 pina la montantii A si parbriz, designul frontal al Noului Outlander reprezentat de aripile robuste cu contraaripi supradimensionate si linii precise, evidentiaza fara echivoc abilitatile sale dinamice.
Lat (1,80 m), suplu si jos, Noul Outlander face spectacol fara efecte inutile, linia ridicata a geamurilor, farurile puternice cu leduri (precum si lampile laterale integrate in oglinzi) si jantele specifice din aliaj usor de 20'' cu sase spite creind impresia miscarii permanente.
Spatele transmite acelasi mesaj dinamic, a fost eliminata roata de rezerva pozitionata in exterior, caracteristica modelelor SUV, in favoarea unei combinatii arcuite de stopuri circulare in combinatie cu leduri si luneta neagra pentru discretie.


Da soferului ce-i al soferului
Lasind rolul de off-roader autentic pentru Pajero, Noul Outlander este totusi o solutie fara compromisuri pentru un alt tip de vehicul de vacanta.
Utilizind adaptabilitatea integrata a noii platforme globale MMC, dispune de niveluri ale sigurantei active si placerii de a conducere caracteristice automobilelor, datorita suspensiilor independente pentru fiecare roata, frinelor performante si centrului de greutate coborit. Stabilitatea data de centrul de greutate coborit este ajutata si de acoperisul din aluminiu, ce utilizeaza o tehnologie testata pe modelul Lancer Evolution IX.


Mai putin extrem decit durul Pajero dotat cu cutie de transfer, Noul Outlander are drept obiectiv indeplinirea cerintelor unui grand tourer pentru toate conditiile meteorologice, pe sosea sau pe teren accidentat, dispunind de un tren de rulare complet nou cu sistem de tractiune integrala. Combinarea tehnologiei sistemului de control al stabilitatii (inclusiv sistem de control al tractiunii) cu un sistem de tractiune integrala controlat electronic permite deplasarea constanta pe suprafete acoperite cu noroi sau in conditii meteorologice nefavorabile, de la 2WD (pentru economisirea carburantului atunci cind nu este necesara tractiunea maxima) pina la modul "4WD blocat". Comutarea de la 2WD la 4WD este usoara, soferul trebuind doar sa roteasca selectorul de tractiune rotativ iluminat, usor accesibil, pozitionat comod intre scaunele din fata.
Noul Outlander este propulsat de un derivat din motorul Diesel furnizat de Volkswagen AG, cu capacitate cilindrica de 1.968 cmc, turbocompresor si intercooler, DOHC, 16 supape, conform Euro4, montat si in noul model Grandis Di-D.


Cuplat la transmisia manuala cu 6 viteze acesta produce o putere estimata de 140 CP, plus un cuplu maxim de 310 Nm, pentru o viteza maxima de aproape 190 km/h.
Filtrul de particule Diesel (DPF) va fi disponibil la viitorul automobil de serie, iar ulterior vor fi lansate alte motorizari, inclusiv un motor complet nou dezvoltat de Mitsubishi Motors, cu o putere de 220 CP, pe benzina, V6, cu tehnologia MIVEC, plus o varianta de 170 CP a noului "World Engine" pe benzina. La versiunile cu transmisie automata ale automobilului de serie, volanul multifunctional cu butoane pentru sistemul audio, cruise control si sistemul handsfree Bluetooth va include taste de comutare, ce permit soferului schimbarea rapida a treptelor de viteza mentinind miinile pe volan.


Inteligent
In esenta flexibil, Noul Outlander a fost gindit ca un spatiu elegant de locuit, capabil de a indeplini toate cerintele si cu dotari pe masura, ce vor fi in incluse ulterior in automobilul de serie:
Divertisment: Un partener fidel al Mitsubishi Motors, cu sistemele sale de inalta calitate disponibile in America de Nord la modelele Eclipse si Eclipse Spyder, Rockford Fosgate este lansat in Europa, cu Pajero (sub marca Rockford Acoustic Design) si noua generatie Outlander. Noul Outlander este dotat cu un sistem audio premium cu 9 incinte acustice de 650 W, cu subwoofer de 25 cm si procesor de semnal digital. Pentru a extrage fiecare decibel si detaliu din sistem, Noul Outlander utilizeaza tehnici de reducere a zgomotului cu panouri autoadezive, capace din plastic ABS si material fono-absorbant pentru a izola deschiderile si a transforma portierele in incinte acustice. Sistemul inovator bazat pe hard disk, cu server audio, touch screen color de 7'', DVD player si sistem de navigatie integrat, include o baza de date de CD-uri (CDDB) marca GraceNote, care ofera pe ecran informatii despre CD-ul redat.


Scaune: Noul Outlander este cel mai recent beneficiar al sistemului inteligent "Hide&Seat" al Mitsubishi Motors, care poate fi ascuns sub podea cind nu este necesar. Aplicat celui de-al treilea rind, acesta ofera o bancheta provizorie cu doua locuri, orientata spre sensul de deplasare, dotata cu centuri de siguranta cu prindere in trei puncte si tetiere.
Utilitate: Noul Outlander beneficiaza de un haion cu deschidere separata pentru a maximiza avantajele compartimentului de bagaje cu podea joasa si pentru a facilita accesul la acesta. Sectiunea inferioara se deschide la 600 mm deasupra solului, permitind astfel incarcarea/descarcarea usoara a obiectelor voluminoase. Separarea haionului inseamna ca sectiunea superioara este mai usor de utilizat.


De asemenea, Noul Outlander este modelul prin care se lanseaza in Europa functia inteligenta MMC pentru rabatarea automata a celui de-a doilea rind de scaune. Lansat in Japonia odata cu modelul compact Colt Plus in octombrie 2004 acest sistem transforma rasturnarea adesea anevoioasa a celui de-al doilea rind de scaune intr-o operatiune simpla; actionarea unui comutator din partea laterala a compartimentului pentru bagaje rabateaza spatarul in jos, gliseaza scaunul in fata si rastoarna intregul ansamblu in fata.


Dotarile suplimentare ale Noului Outlander includ sine care faciliteaza incarcarea si descarcarea bagajelor, precum si bare utile pentru atasarea diverselor accesorii si trei prize de 12 V.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite