autoplay
A aparut numarul 138
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Mercedes-Benz Clasa C
15 Mai 2007
Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz Clasa C - STEA CU TREI FETE
Siguranta, confort, agilitate: acestea sint caracteristicile specifice noului model Clasa C. Versiunea limuzina exceleaza prin conceptul sau diversificat, ce indeplineste asteptarile a diferite grupuri-tinta de clienti. Prin intermediul liniilor AVANTGARDE, ELEGANCE si CLASSIC, Mercedes-Benz ofera trei modele diferite ce pun accentul fie pe confort, fie pe agilitate
Mercedes-Benz Clasa C
Mercedes-Benz Clasa C
Mercedes-Benz Clasa C
Mercedes-Benz Clasa C

"Produs in produs"
Designul noului model Clasa C se bazeaza pe limbajul modern Mercedes, ce reflecta superioritatea tehnica a automobilelor cu linii tensionate si suprafetele largi, calme. Forma pronuntata de pana a partii anterioare scoate in evidenta caracteristici precum agilitatea si performanta. Pentru prima data in cazul unei limuzine Mercedes, grila radiatorului este utilizata ca trasatura distinctiva ce defineste mai clar diversele versiuni ale acestui model. Cele trei fante orizontale extinse, si steaua Mercedes de dimensiuni mari, pozitionata central, sint trasaturi distinctive ale versiunii AVANTGARDE, ce reiau designul traditional al modelelor sport Mercedes. Impreuna cu blocurile optice sportive, de inalta calitate, aceasta caracteristica scoate in evidenta aspectul tineresc, agil al acestei versiuni a modelului Clasa C. Acest aspect sportiv poate deveni chiar mai pregnant cu ajutorul pachetului sport AMG, ce include aparatoarele fata, spate si laterale cu un design impresionant.


In cazul versiunii ELEGANCE, Mercedes-Benz utilizeaza o grila tridimensionala, cu fante, a radiatorului, finisata cu ajutorul unui strat de vopsea stralucitoare, ce accentueaza caracteristicile specifice marcii, precum confortul si luxul. Versiunea CLASSIC a noului model Clasa C a fost intentionat proiectata intr-o maniera mai retinuta si mai traditionala, oferind, insa, aceleasi inovatii tehnice incluse in celelalte doua versiuni.


Acest concept de "produs in produs" permite clientilor Mercedes sa puna mai mult accent pe optiunile individuale si sa isi configureze modelul Clasa C pentru a corespunde propriilor gusturi si stil de viata intr-o masura chiar mai mare decit inainte.


Design interior "turnat intr-o singura matrita"
In faza de dezvoltare a postului de conducere, designerii Mercedes au adoptat stilul sportiv, incluzind in panoul de bord instrumente clar demarcate, de tipul celor utilizate in cazul modelelor roadster sau coupe. Cadrele argintii si cadranele negre ale instrumentelor, marcajele de culoare alba si acele indicatoare portocalii combina stilul si functionalitatea intr-o maniera perfecta pentru a crea impresia de valoare deosebita si a permite citirea rapida a indicatiilor.


La fel de clar si eficient pozitionate, plansa de bord in doua nuante si consola centrala ale noului model Clasa C formeaza un tot unitar si armonios, ce respecta principiul designului "turnat intr-o singura matrita". Acelasi principiu se aplica si integrarii afisajului color aflat in pozitie central-superioara pe plansa de bord. Acest afisaj este perfect pozitionat in cimpul vizual al soferului, insa poate fi acoperit sau rabatat in functie de situatie, fara a opri radioul, sistemul de navigatie sau celelalte sisteme conectate la afisaj. Atunci cind capacul pivotant al compartimentului afisajului este inchis, sistemul de infotainment continua sa functioneze.


Puterea motoarelor supraalimentate cu patru cilindri creste cu pina la 13 procente
Cu o remarcabila crestere de pina la 13% a puterii si un cuplu sporit cu aproximativ 18%, aceste motoare aduc o contributie considerabila la definirea caracterului agil al noului model Clasa C. Motoarele cu patru si sase cilindri nu numai ca poseda o excelenta capacitate de reactie, dar contribuie, de asemenea, prin functionarea lina, la atingerea unui nivel deosebit de confort al calatoriei oferit de versiunea limuzina.


Mercedes-Benz a acordat o atentie deosebita dezvoltarii permanente a motoarelor cu patru cilindri. In cazul motoarelor pe benzina, puterea oferita de varianta de baza C 180 KOMPRESSOR a crescut de la 143 la 156 CP, cu un cuplu maxim imbunatatit cu 4,5 procente, de la 220 la 230 Nm, in timp ce varianta C 200 KOMPRESSOR dezvolta o putere sporita cu 20 CP fata de modelul anterior. Acest model ofera o putere de 184 CP si genereaza un cuplu maxim de 250 Nm incepind cu o turatie de 2.800 rpm. Aceste motoare modificate imbunatatesc considerabil performantele si consumul de carburant al motoarelor cu patru cilindri. Timpul de accelerare de la 0 la 100 km/h este cu 0,5 secunde mai redus in cazul motorului C 200 KOMPRESSOR decit in cazul predecesorului acestuia.


Imbunatatirile in ceea ce priveste consumul de carburant sint la fel de impresionante: motorul C 180 KOMPRESSOR consuma cu 0,3 litri/100 km mai putin decit inainte, iar consumul mixt de carburant al motorului C 200 KOMPRESSOR a fost redus cu 0,5 l/100 km.


Consumul de carburant al motoarelor CDI cu patru cilindri scade cu 0,3 l/100 km
Dezvoltarea permanenta a motoarelor cu patru cilindri a reprezentat obiectivul principal si in cazul variantelor de motorizare Diesel. Inginerii de la Stuttgart au imbunatatit si mai mult motoarele, turbosuflantele si sistemele de injectie common-rail, modificind peste 90 de componente. Aceste masuri au dus la sporirea cu 11 procente a puterii dezvoltate de motorul C 200 CDI in comparatie cu cea a predecesorului acestuia, ajungind la 136 CP fata de 122.

Motorul C 220 CDI dezvolta o putere maxima de 170 CP (fata de cei 150 ai variantei anterioare), generind un cuplu de 400 Nm incepind de la 2.000 rpm -– cu 18 procente mai mult decit inainte. Consumul de carburant a fost redus cu pina la 0,3 l/100 km. Conform testului NEDC (New European Driving Cycle), autovehiculele echipate cu motoare C 200 CDI si C 220 CDI pot parcurge 100 km consumind doar 6,1 litri de carburant.


Motoarele moderne V6 disponibile pentru modelul Clasa C ramin neschimbate, aceasta gama incluzind trei motoare pe benzina ce dezvolta o putere de 204, 231 si 272 CP. Varianta de motorizare cu sase cilindri a noului motor C 320 CDI ofera o putere de 224 CP. Cu exceptia versiunii C 350, toate versiunile noului model Clasa C sint echipate cu sisteme de transmisie cu sase trepte de viteza ce includ cutia de viteze AGILITY CONTROL ca dotare standard. Versiunea cea mai avansata din aceasta gama, C 350, este echipata standard cu 7G-TRONIC, singurul sistem automat de transmisie cu sapte viteze din lume. Acest sistem este, de asemenea, disponibil ca dotare optionala pentru celelalte variante de motorizare cu sase cilindri ale modelului Clasa C.


Cele mai noi inventii Mercedes asigura un nivel maxim de siguranta
In cursul fazei de dezvoltare, noul model Clasa C a trecut cu succes de 100 de teste de coliziune, printre care s-au numarat si extrem de exigentele teste interne de impact, dintre care citeva depasesc cu mult cerintele legale. Succesul dobindit in urma sustinerii acestor teste reprezinta o conditie esentiala pentru obtinerea celei mai inalte distinctii din domeniul sigurantei auto: steaua Mercedes. Protectia pasagerilor este asigurata cu ajutorul unei celule de siguranta inteligent proiectate, fabricata in proportie de 70% din otel cu grad inalt si ultra-inalt de rezistenta. In comparatie cu gamele anterioare de autovehicule, acest model Mercedes-Benz dispune de zone de deformare de dimensiuni mai mari si de fluxuri imbunatatite de energie. Habitaclul este protejat cu ajutorul unor sisteme de siguranta de ultima ora, fiind echipat cu sapte airbag-uri ca dotare standard.


Mercedes-Benz a dezvoltat, de asemenea, lampile de frina cu aprindere intermitenta. In cazul in care frinarea brusca la viteze de peste 50 km/h devine necesara, lampile de frina lumineaza intermitent in secventa rapida pentru a avertiza soferii autovehiculelor din spate.
PRE-SAFE este un alt sistem special de siguranta a noii limuzine Mercedes. Acest sistem de siguranta preventiva a pasagerilor (dotare optionala) functioneaza in conjunctie cu alte sisteme de siguranta activa, precum ESP (Programul electronic de stabilitate) si Brake Assist (sistemul de asistenta la frinare), fiind capabil sa recunoasca manevrele critice inca din primele faze ale acestora.


Sistemul inteligent de iluminare dezvoltat de catre Mercedes-Benz este, de asemenea, disponibil pentru prima data in aceasta clasa de autovehicule. Puternicele faruri bi-xenon ofera cinci functii diferite de iluminare, ce corespund unor situatii tipice de trafic sau anumitor conditii de vreme: modul rural, modul de autostrada, proiectoarele de ceata avansate, sistemul activ de iluminare si proiectoarele cu functie de iluminare suplimentara in viraje.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite