autoplay
A aparut numarul 136
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Hyundai Santa Fe
15 Septembrie 2006
Foto: Hyunday
Hyundai Santa Fe - Mai mare, mai sic, mai modern
Noul Santa Fe este un automobil atractiv pentru multi oameni, fie ei cu o prezenta atletica sau mai sportiva, orientati catre cariera, sau orientati catre familie, constienti de eleganta sau preocupati in mod esential de calitate si valoare
Hyundai Santa Fe
Hyundai Santa Fe
Hyundai Santa Fe
Hyundai Santa Fe
Hyundai Santa Fe

Eleganta si un nou design exterior
Impunator si remarcabil, calitatile de incredere si rafinament ale modelului Santa Fe au fost exprimate printr un stil nou, cu linii ce sugereaza curgerea. Grila fata pune in evidenta proportiile superbe ale liniilor caracteristice duble ale capotei si unifica corpul superior cu protectia inferioara gri, cu scop special, a corpului vehiculului. Aliniate orizontal, grupurile de lumini din fata tip sac prezinta luminile de proiectie tip faze lungi, cu sticla transparenta si corp negru (ambele pentru eficienta si atractivitate vizuala). Capota superioara supla si prelucrarea stilpului A vorbeste de performanta, iar postura larga a vehiculului sugereaza un control si o mentinere a rularii pe drum exceptionale. In ansamblu, stilul frontal este neted, primitor si atractiv.


Privind din lateral, profilul nou si rafinat prezinta curbe netede si echilibrate. Eleganta gratioasa a liniei mediane este evidentiata de minerele din crom ale usilor si corpurile in doua tonuri de culoare ale oglinzilor. Semnalizatoarele laterale transparente si farurile prelungite pe aripi adauga o nota in plus aerului sofisticat al automobilului. Protectia metalica inferioara a corpului autovehiculului este gri mat, potrivindu se cu panoul inferior frontal. Rotile elegante de 18 inch, aflate sub locase, in forma de arc, dau o impresionanta garda la sol. Noii suporti de pe plafon fac parte din prelucrarea acestuia, adaugind o noua nota armoniei generale. Impresia este de agilitate cuprinzatoare combinata cu gratie aerodinamica.


Vizibilitatea trei sferturi spate a noului model Santa Fe arata limpede gindul de a rafina fiecare aspect al liniilor. Lungimea mai mare a permis un profil mai gratios. Stopurile spate extinse pe aripi se contopesc in designul general al masinii. Lampile de stop montate pe eleron se integreaza in usa spate, in timp ce lampile de ceata spate sint adapostite in bara de protectie. Usa portbagajului, practica, cu deschidere larga intregeste in mod ingrijit stilul curgator. Intreaga structura arata simtul agilitatii care caracterizeaza simetria conceputa in acest scop. Tema generala este una functionala, de eleganta limpede prezentata.


Un interior mai rafinat
Designul integrat, modern a propulsat confortul interior al noului model Santa Fe la nivele de prestigiu. Spatiul interior crescut nu numai ca ofera mai mult loc, dar a permis Hyundai sa ofere optiunea de 7 locuri. Fie 5, fie 7 locuri, usurinta de manevrare, dispunerea si materialele de calitate au fost considerentele de baza in proiectarea noului interior.


Utilizarea restrinsa si de bun gust a lemnului puternic lustruit si a metalului super finisat, combinat cu optiunile de ton bicolore, scot in evidenta ambianta relaxata. Materialele textile pentru tapiserie cu tesatura deasa si de inalta calitate si pielea dau un sentiment imediat de liniste, de acasa. Acum chiar si incalzitorul scaunului are doua trepte.


Noua consola centrala a fost reproiectata pentru a permite cresterea usurintei de utilizare si a accesului la portbagaj atit a soferului, cit si a pasagerului din fata. De asemenea, ca si in cazul fiecarui model Hyundai, exista un spectru larg al caracteristicilor care faciliteaza confortul soferului si a pasagerilor. Rezultatul este o experienta de satisfactie totala si de prospetime pentru fiecare dintre cei care calatoresc in noul model Santa Fe.


Echipare noua de motoare si transmisii
Noul model Santa Fe ofera mai multa energie rafinata, linistita, impreuna cu o puternica protejare a mediului inconjurator. Ambele motoare modernizate, cel pe motorina de 2,2 litri CRDi si cel pe benzina de 2,7 litri, ofera performante dinamice.


Tehnologia de ultima ora a turbinei cu geometrie variabila (VGT) inseamna un motor Diesel de 2,2 litri (150 CP la 4.000 rpm/335 Nm la 1.800 2.500 rpm) cu putere mai mare, cu un consum mai eficient de combustibil si o performanta dinamica in general mai buna. Prin reducerea frecarii, oriunde acest lucru este posibil, se imbunatatesc atit eficienta motorului, cit si functionarea sa mai lina. Noul ax de echilibrare cu frecare redusa este o imbunatatire de ultima ora in acest sens. Tehnologia turbinei cu geometrie variabila cu un diametru mai mare aduce in continuare imbunatatiri eficientei motorului si performantei sale.


Motorul pe benzina V6 2,7 cu 24 supape (190 CP la 6.000 rpm/248 Nm la 4.000 rpm) utilizeaza tehnologia de ultima ora cu distributie variabila. Rezultatul este o imbunatatire marcata atit a eficientei consumului de benzina, cit si al transformarii in energie. Noul sistem de admisie variabil cu 3 cai (3 way Variable Intake System) este comandat electronic pentru a reactiona la solicitarile soferului. Rezulta o mai mare flexibilitate dublata de un consum mai bun in orice conditii. Construind blocul cilindrului din aluminiu s a scazut greutatea in favoarea maximizarii eficientei tehnice a performantei si a economiei.


Sint noi atit transmisiile manuale, cit si cele automate. Transmisia manuala se caracterizeaza in prezent prin 3 axe si o tehnologie a conului triplu. Rezultatul este o unitate mai compacta, care furnizeaza o experienta mai linistita si mai precisa soferului. Noua transmisie automata prezinta un convertor de cuplu super plat cu palete optimizate pe computer. De asemenea a fost optimizata presiunea pentru a functiona in mai mare armonie cu solicitarile conducerii automobilului. Ambele transmisii determina o performanta mai buna si un sentiment mai placut al condusului unui vehicul impreuna cu un nivel scazut al zgomotului si vibratiilor.


Progrese in realizarea suspensiei
S au depus toate eforturile si s au realizat toate cheltuielile necesare pentru a aduce suspensia noului model Santa Fe in fruntea clasei din acest punct de vedere. Rezultatul este o rulare mai buna, o manevrare si o performanta a suspensiei crescute.
Suspensia MacPherson din fata se prezinta optim pozitionata, cu suportii inferiori in forma de "L" inversat. Aceasta furnizeaza o sensibilitate crescuta actionarii volanului si o comanda dinamica imbunatatita. Pentru a da soferilor ceea ce este mai bun ca simt al suspensiei si ca performanta s au montat noi bucse mai mari intre sub cadrul din fata si suspensie. Prin cresterea unghiului de fuga al rotilor s au imbunatatit atit stabilitatea in linie dreapta, cit si manevrarea in general.


In timp ce suspensia standard din spate este un sistem sofisticat si bine incercat de legatura cu 5 puncte, exista si o optiune multi link care creste in mod dinamic performantele masinii. Micsorind locul de montare si crescind rigiditatea amortizoarelor din spate s au imbunatatit atit simtul conducerii, cit si stabilitatea unghiulara. Bratele au fost reasezate de pe caroserie pe suportul transversal din spate, reducind zgomotul si imbunatatind rularea si manevrarea.
Noul sistem realizeaza si o economie de spatiu, marind astfel spatiul din spate.
Indiferent de schimbarile aduse in greutate sau in distributia sarcinii, un sistem avansat si eficient regleaza inaltimea vehiculului pina cind aceasta ramine constanta, fara a necesita nici o sursa externa de energie.


Noul sistem electronic 4WD
Noul sistem 4WD de repartitie a cuplului la cerere utilizeaza senzori pentru a monitoriza drumul si conditiile de trafic. Acesta permite computerului sa si dea seama cind si unde este nevoie de mai mult moment de torsiune si angajeaza in mod automat 4WD de cite ori este nevoie. Actionarea este transmisa spre rotile din spate prin ambreiajul multi disc. Astfel, sistemul imbunatateste eficienta in comparatie cu sistemele permanente 4WD, fara a determina o crestere a efortului soferului. Pe vreme nefavorabila sau in conditii de alunecare la limita, soferul poate de asemenea sa angajeze 4WD ori de cite ori doreste prin facilitatea de blocare/deblocare a sistemului 4WD. Aceasta optiune de blocare/deblocare a fost ulterior imbunatatita pentru a preveni perturbatiile in situatiile TCB (Frinare in curbe strinse).
Este de asemenea foarte util cind se trece prin nisip, apa statatoare sau curbe alunecoase.


Zgomot si vibratii
Nivele scazute de zgomot si vibratii, care sa faca din acest automobil lider de clasa, au facut intotdeauna parte din planul de dezvoltare a noului model Santa Fe. Noile metode de comanda, cercetarea intensiva si atentia concentrata pe toate sursele de zgomot si vibratii au produs un automobil exceptional din acest punct de vedere. Principalele zone de imbunatatire cuprind o noua intarire formata transversal cu o structura multi curba care a scazut intruziunea zgomotului prin tablier. Vibratia a fost si ea redusa substantial prin noua structura multi curba a planseului si utilizind materiale cu structura tip sandwitch. S a micsorat pina la minim nivelul zgomotului, optimizind forma aerodinamica si configuratia barelor de pe capota automobilului. Reducerea in continuare a zgomotului produs de vint provine din modulele usilor cu forma optim aerodinamica. Intruziunea zgomotului provenit de la motor a fost redusa printr o noua izolare standard a capotei motor precum si printr un nou design al paletelor electroventilatoarelor (racire si aer conditionat). De asemenea, vibratiile motorului sint monitorizate permanent de catre computerul de motor.


Siguranta
Fiecare noua unitate a modelului Santa Fe aduce cu sine o liniste a mintii. Inginerii Hyundai au creat o structura rigida care formeaza o baza perfecta pentru toate progresele in siguranta activa si pasiva pe care le asteapta in prezent clientii. A fost imbunatatita, combinind diverse tehnologii, intreaga performanta de siguranta dinamica a modelului Santa Fe.
De exemplu, prin marirea diametrului amplificatorului de frinare cu tandem, frinele au crescut de la 9 la 10 inch, apoi combinind ABS cu EBD (distributia electronica a fortei de frinare), la 16 inch discurile ventilate, performanta de frinare a fost imbunatatita masiv. De asemenea, ESP asigura o calatorie in siguranta, indiferent de conditiile atmosferice, in special cind se combina cu sistemul electronic 4WD.


Proiectarea asistata de calculator, simularea accidentelor automobilului si cercetarea intensa a condus la zone optimizate care absorb impactul si protejeaza cabina pasagerilor. In cadrul cabinei, o atentie deosebita s a acordat ocupantilor. Masurile de protectie includ prezenta a 6 airbag uri ca standard. Fiecare loc are o centura de siguranta fixata in 3 puncte, in plus tetierele active sint de acum disponibile.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite