autoplay
A aparut numarul 138
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Kia Sorento
15 Ianuarie 2007
Foto: Kia
Kia Sorento - MAI MULTA PUTERE SI CONFORT
Kia i a creat popularului sau SUV Sorento o imagine complet noua, imbunatatindu i semnificativ puterea -- atit pentru versiunile Diesel, cit si pentru cele pe benzina --, i a adaugat citeva elemente importante, suplimentare, de confort si siguranta si i a reinnoit total aspectul, atit exterior, cit si interior
Kia Sorento
Kia Sorento
Kia Sorento

Prezenta remarcabila pe sosea
Exteriorul indraznet al lui Sorento, combinind designul irezistibil cu liniile puternice, aerodinamice i au asigurat intotdeauna acestui model Kia o prezenta remarcabila pe sosea, clientii fiind unanim de aceeasi parere, ca aspectul lui Sorento este "extrem de atractiv". Echipa de creatie Kia a transformat imaginea acestui SUV intr una in ton cu actualitatea, eleganta, dar in acelasi timp transmitind incredere suverana. Doua tipuri de motorizari cu posibilitatea de alegere intre cutia de viteze manuala sau automata si trei niveluri de echipare: Classic, Confort si Dynamic constituie gama de versiuni Kia Sorento pentru Romania.


Noile bare fata si spate adauga 20 mm la lungimea totala a vehiculului, iar noile faruri, lampi spate, plus noile pasaje de roti -- toate stilizate si modernizate, ca si noile roti elegante, bandourile fata, spate si laterale, se combina armonios, pentru a crea o imagine complet noua, superba, acestui vehicul de 4,6 metri lungime.


Noul design a fost realizat, totusi, fara a modifica nici unul din panourile metalice exterioare principale ale modelului Sorento, pastrindu se si ampatamentul de 2.710 mm, impreuna cu sasiul scara si constructia caroseriei pe cadru dublu, ceea ce i confera rezistenta si siguranta exceptionale.


Mai multa putere si emisii reduse
In Europa, Kia Sorento ofera clientilor posibilitatea de a alege intre doua motoare foarte puternice, conforme cu normele privind emisiile Euro 4. Motorul Diesel CRDi de 2,5 litri cu 4 cilindri este dotat cu turbocompresor cu geometrie variabila de ultima generatie, actionat electric (VGT), care asigura performante exceptionale si emisii "curate". Puterea maxima a motorului Diesel cu 16 supape DOHC, de 2.497 cmc, este mai mare cu 21 % (respectiv 30 CP, ajungind la 170 CP la 3.800 rpm), iar cuplul a crescut cu 25 % (respectiv 78 Nm, atingind 392 Nm la 2.000 rpm). In forma sa actuala, acest model Diesel asigura un cuplu de peste 290 Nm pe o plaja ampla de turatii, intre 1.300 si 4.000 rpm, cu avantaje uriase pentru utilizator, in cazul folosirii zilnice a masinii.


O dovada evidenta a acestei performante exceptionale este reducerea timpului de accelerare de la 0 la 100 km/h cu nu mai putin de 2,6 secunde, acesta ajungind la impresionanta valoare de 12,0 secunde pentru modelul cu transmisie manuala standard cu 5 trepte de viteze. S a ajuns astfel atit la cresterea economiei de combustibil, cit si a performantelor. Optional, este disponibila o transmisie automata cu cinci trepte de viteze.


Pentru clientii care prefera motoarele pe benzina, Sorento este acum disponibil cu un nou propulsor de 3,3 litri V6 care atinge o putere de 241 CP (cu 49 CP in plus fata de motorul de 3,5 litri
anterior), chiar si cuplul inregistrind o crestere, in ciuda reducerii cilindreei.
Cu acest motor cu patru arbori cu came, 24 de supape si 3.297 cmc, timpul de accelerare de la 0 la 100 km/h atins de Sorento este de doar 9,2 secunde, cu transmisia automata standard cu cinci trepte de viteze. La fel ca versiunea Diesel, modelul pe benzina asigura o economie superioara de combustibil, ca si performante mai bune.


Atit la modelele Diesel, cit si la cele pe benzina echipate cu versiunea automata, transmisia Kia dispune de sistemul Sport Mode Kia, care ofera posibilitatea selectarii integral automate a treptelor (ideal pentru conducerea in oras) sau secvential, in modul manual, cu controlul total al soferului -  pentru un raspuns sportiv la comenzi si o implicare mai directa, in cursul calatoriilor in afara orasului. Modul Sport se selecteaza trecind maneta selectorului in pozitia din dreapta, impingind spre inainte pentru a trece intr o treapta superioara si apoi inapoi pentru a cupla o treapta inferioara pe rind, cite o treapta.


Dotari interioare superioare, confort imbunatatit
Interiorul modelului initial Sorento, cu capitonaj gri sau bej si ornamente din imitatie de furnir, era elegant si confortabil, dispunind de toate dotarile specifice unei limuzine de mare clasa. Geamurile mari ofereau luminozitate si senzatia de spatiu amplu, asigurind vizibilitate maxima pentru sofer si pasageri. De asemenea, nivelul zgomotului in cabina era redus, comparativ cu modelele rivale de SUV din aceeasi clasa.


Toate aceste calitati se regasesc si la noul Kia Sorento, care in plus dispune de o multime de imbunatatiri, permitind clientilor sa opteze chiar pentru capitonaje interioare moderne, de clasa "premium", maro sau negre, ca si pentru tapiserie textila in culoarea bej, gri sau neagra.


In partea frontala, consola centrala si consola de podea au fost revizuite, avind acum un design mai cochet si fiind realizate din materiale de calitate superioara. Consola centrala adaposteste acum sistemul de aer conditionat cu controlul climatizarii pe doua zone, computerul de bord si sistemul audio cu CD player si compatibilitate MP3 -  in functie de model. Majoritatea modelelor dispun de sistem audio cu patru difuzoare (cite unul in fiecare usa) si de difuzoare de inalte, montate pe partea interioara a suporturilor oglinzilor retrovizoare laterale.


In partea din spate, spatiul pentru picioare a fost extins prin remodelarea spatarelor scaunelor din fata, creindu se astfel mai mult spatiu, iar spatarele scaunelor din spate, cu functia de multi pozitionare se regleaza acum mai usor, de la o maneta aflata la nivelul umarului.


Versatilitatea zonei de incarcare a modelului original Sorento este prezenta si la noua versiune, cu functia de inclinare fractionata spre inainte, 60/40, a pernelor banchetei si rabatare completa a spatarelor, care permite formarea unui spatiu de incarcare perfect plan, completat de compartimentul de stocare din podea. Toate modelele dispun de plasa de portbagaj retractabila, doua compartimente de stocare in panourile laterale din spate, si de geam rabatabil pentru partea din spate, care poate fi deschis independent de hayon.


Conducere mai lina, in conditii de siguranta superioare
Kia Sorento dispune de un sistem de suspensii complet independente, format din suspensii fata cu doua brate triunghiulare suprapuse si configuratie cu 5 brate pentru partea din spate, care asigura o buna stabilitate pe teren accidentat, reusind sa amortizeze efectul celor mai incomode denivelari, cu eficienta remarcabila. Amortizoarele cu gaz asigura o conducere lina chiar pe suprafete de drum accidentat cu multe denivelari.


Dupa testarea intensiva a vehiculelor prototip, amortizoarele si arcurile elicoidale au fost readaptate pentru a creste calitatea manevrabilitatii pe sosea a vehiculelor. Sistemul original de tractiune integrala pentru trasee tot teren a fost pastrat. Acest sistem de tractiune integrala temporara asigura tractiunea integrala "la cerere" si este controlat de la un buton de pe plansa de bord. Pentru conducere in conditii extrem de severe, se poate selecta, manual, un raport de transmisie foarte jos. Dotare standard pentru toate versiunile, sistemul de tractiune integrala permanenta cu comanda electronica, distribuie automat puterea motorului si cuplul intre rotile din fata si spate, asigurind tractiune maxima, indiferent de starea suprafetei de rulare fie pe sosea sau teren accidentat. Toate modelele sint dotate cu diferential cu alunecare limitata.
Pentru o buna protectie pe terenuri accidentate, toate modelele sint prevazute cu placi de protectie robuste fixate sub baia motorului, cutia de transfer si rezervorul de combustibil.


A fost imbunatatita atit siguranta activa, cit si cea pasiva. Pe linga farurile elegante cu mai mare putere de proiectie, noul Sorento este disponibil standard cu sistem de control al stabilitatii ESP, doua airbag-uri frontale si airbag-uri cortina de dimensiune mare, asistenta la parcare (optional pentru versiunea Classic) plus tetiere "active" si dispozitive de pretensionare a centurilor de siguranta pentru scaunele din fata.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite