autoplay
A aparut numarul 138
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Honda Legend
15 Iunie 2007
Foto: Honda
Honda Legend - INTRUCHIPAREA LUXULUI, INTELIGENTEI SI DINAMISMULUI
Noul Honda Legend este un model care combina cu succes performanta, tehnologia, confortul, siguranta si designul atletic. Este un model premium, care trimite Legend in clasa de lux
Honda Legend
Honda Legend
Honda Legend
Honda Legend
Honda Legend

Sa nu ramii fara vise
Noul Honda Legend a fost creat pentru toti cei care s-au intrebat macar o data: «Asta e tot ce poti?»; pentru toti cei care nu se tem sa faca lucrurile altfel; pentru toti cei care nu renunta cind toti ceilalti se dau batuti; pentru toti cei ce stiu care sint limitele, dar hotarasc sa le ignore; pentru toti cei care si-au urmarit vreodata un vis.


Fondatorul si mentorul companiei Honda, Soichiro Honda, spunea: "Cind ramii fara vise, viata nu mai are nici un sens. De aceea, ma voi stradui pina la moarte sa ating un scop. Trebuie sa continui sa iti urmezi visele".
Tot ceea ce este noul model Honda Legend se datoreaza acestui principiu. Astfel, specialistii companiei Honda inteleg faptul ca marile progrese tehnologice pornesc uneori de la micile imbunatatiri. Fiecare pas facut este un pas spre viitor.


Performante prin controlul puterii si greutatii
Noul modelul Honda Legend a fost realizat pe baza aceluiasi principiu: s-a inceput de la o masina puternica, deja existenta, care a fost imbunatatita. Solutia a constat in realizarea capacelor de chiulasa din magneziu si a unei galerii de admisie din aluminiu. Astfel s-a urmarit raportul dintre putere si greutate, obtinindu-se performante superioare.
Inima modelului Honda Legend este impresionantul motor VTEC V6 de 3,5 litri, cu 24 de supape, construit complet din aluminiu si care dezvolta o putere de 295 CP la o turatie de 6.200 rpm, dublat de o cutie de viteze automata cu doua moduri de functionare. Astfel, se poate opta intre modul "D" (viteze de la 1-5) si "D3" (viteze de la 1 la 3). La modelul Honda Legend poti opta si pentru schimbarea treptelor de viteza in mod manual, mutind levierul pentru schimbarea vitezelor intr-un spatiu lateral, special creat in modul de operare "D". Vitezele pot fi schimbate manual atit miscind in fata si in spate levierul pentru schimbarea vitezelor, dar si cu ajutorul padelelor aflate pe volan. La bord, pe display-ul turometrului, poti vedea in ce treapta de viteza te afli.


Atit motorul din aluminiu, cit si efortul specialistilor de la Honda de a crea acel raport exceptional intre putere si greutate, dat de chiulasa de magneziu si galeria de admisie din aluminiu, fac din Honda Legend un model capabil de performante dintre cele mai inalte.


Sisteme ce sporesc senzatia de control
Nici in ceea ce priveste tehnologia avansata noul model Honda Legend nu dezamageste. Este dotat cu un sistem inteligent si avansat de control automat al vitezei de croaziera. Daca controlul automat al vitezei de croaziera standard, mult cunoscutul Cruise Control, ofera posibilitatea unui traseu linistit, in conditiile actuale, in care soselele sint din ce in ce mai aglomerate, sofatul devine din ce in ce mai complex, avind nevoie de noi si noi performante si inventii.

Din acest motiv, inginerii de la Honda au creat ACC (Adaptive Cruise Control) Acest sistem sofisticat a fost creat pentru a oferi mai mult confort si, cel mai important, siguranta mai mare. Controlul automat al vitezei de croaziera, asistat radar (ACC), permite reglarea vitezei intre 30 – 180 km/h si poate mentine viteza aleasa atit timp cit nu detecteaza un alt vehicul in fata automobilului. Daca este detectat un vehicul, radarul montat in spatele H-ului de pe grila frontala va regla atit viteza, cit si distanta fata de vehiculul din fata. In momentul in care vehiculul din fata schimba banda sau distanta creste si radarul nu-l mai poate detecta, automobilul dotat cu ACC va reveni la viteza reglata initial.


De asemenea, noul Honda Legend este dotat cu un sistem care imbunatateste experienta sofatului si, in acelasi timp, sporeste senzatia de control si performanta. Super Handling All Wheel Drive (SH-AWD) este un sistem unic, care foloseste materiale usoare si permite virari line, dindu-i autovehiculului agilitatea unui automobil sport, facind din Honda Legend un autovehicul cu manevrabilitatea unei masini sport si rafinamentul unei berline de lux.


Nu exista rabat la siguranta
Pentru Honda siguranta este un punct de la care nu se face rabat niciodata. La Legend veti gasi sisteme de siguranta peste tot. Nu conteaza cit de bun sofer esti, uneori accidentele sint de neevitat. Daca acest lucru se intimpla, sistemul cu care este dotat Honda Legend – bazat pe Sistemul de Prevenire si frinare in caz de Coliziuni: CMBS (Collision MitigationBraking System) va veni imediat in ajutorul conducatorului auto cu avertizari sonore si vizuale si va frina daca este necesar. Desigur, soferul va avea controlul in tot acest timp.


Sistemul lucreaza in 3 pasi: 1 -- Daca sistemul sesizeaza un pericol, va avertiza sonor si visual, 2 -- Daca nu apare nici un raspuns din partea soferului, sistemul E-pretension va stringe usor centura de siguranta pentru a genera un semnal tactil, iar sistemul de frinare va intra in actiune pentru a ajuta la reducerea vitezei si 3 -- Daca sistemul ajunge la concluzia ca un accident este inevitabil, sistemul E-pretension va stringe centurile (atit pentru sofer, cit si pentru pasager) cu destula forta pentru a compensa orice bucla a centurilor de siguranta sau grosimea hainelor. CMBS va frina puternic pentru a reduce cit mai mult viteza de impact, forta coliziunii si eventualele raniri ale ocupantilor autovehiculului.


Noua Honda Legend este dotat si cu un sistem adaptabil de iluminat frontal (Adaptive Front Lighting System – AFS). Acest sistem directioneaza farurile cu pina la 20 grade ca raspuns la comenzile transmise de volan. In viraj, luminile se regleaza automat pentru a lumina pe directia de deplasare. Astfel, marginile drumului sint mai bine luminate si se reduc semnificativ zonele intunecate, ceea ce scade riscul producerii de accidente.


Airbag-uri peste tot
De jur imprejur masina este dotata cu airbag-uri frontale, laterale, tip cortina care nu fac altceva decit sa-ti asigure un nivel de siguranta sporit.
Si procedeul de proiectare al masinii este un procedeu avansat. ACE ajuta la dispersia si absorbtia fortelor de coliziune pe o suprafata mai mare, ceea ce imbunatateste protectia habitaclului. De asemenea, se reduce forta cu care actioneaza impactul asupra celorlalte autovehicule, ceea ce inseamna ca automobilele de orice dimensiuni vor fi mai bine protejate in caz de accident.

Asadar, asta inseamna mai multa siguranta pentru toata lumea.
In caz de impact, sasiul lui Legend este proiectat astfel incit sa absoarba fortele care se dezvolta, contribuind la protectia ocupantilor. Barele de ranforsare a usilor si grinzile transversale de sub podea asigura o protectie suplimentara. 50% din componentele structurale sint din otel de mare rezistenta, astfel incit automobilul sa fie usor si, in acelasi timp, solid.
Pentru cei de la Honda nu este importanta doar protectia pasagerilor autovehiculului, ci si protectia pietonilor. Astfel, a fost construit cel mai mare centru de testare la impact din Japonia, numit Tochigi. De asemenea, a fost creat cel mai avansat manechin pentru teste de accidente cu pietoni, numit POLAR II.


Daca toate automobilele Honda beneficiaza de rezultatele obtinute in acest centru de testari, privind protectia pietonilor, pentru Honda Legend s-a mai adaugat un sistem avansat si revolutionar de protectie a pietonilor in caz de impact.
Capota este dotata cu sistemul Pop-up Bonnet, care foloseste trei senzori dispusi in interiorul barei din fata si un senzor de viteza pentru a detecta producerea impactului cu un pieton. Acesti senzori comanda un dispozitiv de actionare care ridica partea posterioara a capotei cu 10 centimetri. Noul spatiu creat intre capota, motor si alte componente dure serveste la dispersarea eficienta a energiei impactului. Cercetarile efectuate au aratat ca tehnologia Pop-up Bonnet poate duce la o reducere cu 40% a leziunilor la nivelul capului prin comparatie cu automobilele ce nu beneficiaza de acest sistem.


Nivel Premium in interior
Nici in cazul finisajelor si dotarilor interioare Honda Legend nu dezamageste, plasind noul model in categoria Premium.
Inspirat din cunostintele dobindite in proiectarea masinilor de curse, bordul noului model Legend are o conceptie ergonomica destinata sa confere un control si confort total. Aceasta se traduce printr-o claritate a indicatoarelor de bord si cadranelor, padelele de pe volan folosite atunci cind optezi pentru schimbarea vitezelor in mod manual, un sistem de navigatie prin satelit cu activare vocala si dispunerea la indemina a tuturor comenzilor esentiale. In ceea ce priveste pozitia in timpul condusului, unghiul si distanta volanului sint reglabile electronic. Sistemul inovator de control al climatizarii are comenzi separate de reglare a temperaturii pentru sofer si pasagerul din fata si utilizeaza senzori optici GPS pentru a detecta pozitia soarelui, stabilind un climat optim.


Pentru asigurarea confortului in timpul deplasarilor lungi, scaunul soferului poate fi reglat electronic in 8 pozitii, fiind dotat si cu suport lombar. De asemenea, scaunele soferului si pasagerului din fata sint dotate cu sistem de incalzire sau ventilare in functie de necesitatile si preferintele fiecaruia.
Noul model Legend are scaune confortabile, imbracate in piele fina, cusuta manual. Sistemul discret de iluminat interior accentueaza senzatia de calm si confort.
De asemenea, noul Honda Legend are dotari audio de ultima generatie. In Honda Legend veti gasi un sistem Bose, cu 10 boxe, care genereaza sunet surround pentru fiecare loc in parte. Daca doriti liniste si pace, beneficiati de sistemul activ de anulare a zgomotului (Active Noise Cancelation – ANC), care atenueaza si mai mult zgomotul produs de simpla deplasare pe sosea.


Modelul Honda Legend este complex, cu dotari de ultima generatie si performante extraordinare si care nu poate decit sa va surprinda intr-un mod cit mai placut atunci cind il conduceti.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite