autoplay
A aparut numarul 135
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Hyundai Accent
15 Mai 2006
Autor: Dragos Gaspar
Foto: Hyunday
Hyundai Accent - Drumurile par dintr o data mai prietenoase!
Rar s-a intimplat in ultimii ani ca in statisticile intocmite luna de luna Accent sa nu fie cel mai cautat model din gama cu care Hyundai se prezinta in fata clientilor. Avind in spate un trecut glorios, noul Accent nu va purta doar mantia predecesorului sau, ci va trebui sa se situeze macar pe acelasi loc in preferintele potentialilor cumparatori.
Hyundai Accent
Hyundai Accent

Mai aratos ca precedentul model
Intinsa pe intreaga latime, priza de aer impreuna cu bara de protectie eleganta se contopesc perfect pentru a crea un aspect echilibrat si pentru a conferi rafinament noului Accent. Combinarea luminilor de pe spate este o continuare a partii frontale. Conturul negru al acestora se integreaza perfect in stilul general. Claritatea lor si vizibilitatea imbunatatita la trei sferturi adauga si mai multa siguranta.


Grila radiatorului arata folosirea cu bun gust a elementelor metalizate. Acesta confera un aspect traditional primitor, potrivindu se perfect in configuratia capotei/barei de protectie. Finisarea moderna a capotei, formele solide si curbele netede dau un aer sportiv si dinamic designului echilibrat. Profilul distinctiv al ornamentelor laterale, montat pe mijloc, subliniaza linia puternica a partii laterale. Profilul adauga o linie joasa de unificare, care accentueaza designul expresiv si sigur. Integrarea inteligenta a semnalizatoarelor in suportul pentru faruri a accentuat aspectul armonios al designului frontal. Conturul negru subliniaza caracterul sportiv. Lampile de ceata sint eficient si elegant integrate in priza inferioara de aer. Rezultatul este un profil neintrerupt, ce accentueaza forta designului frontal.


Pentru a intensifica aspectul sportiv, jantele de otel de 14 inch au fost elegant remodelate, particularizind logo ul marcii Hyundai in profilul clasic. Jantele din aliaj de 14 inch, cu 5 spite, cu sigla in centru, ofera clientilor o atractie suplimentara prin profilul lateral sportiv, insa cele de 15 inch cu sase spite sint proiectate special pentru a accentua aspectul dynamic. Ca si in cazul capacelor si a jantelor de 14 inch, acestea reflecta designul de raliu cu unduiri distincte.


Interior inspirat de la Sonata
Interiorul noului Accent ofera un spatiu pentru condus foarte practic, confortabil si bine iluminat, cu locuri de depozitare usor accesibile, incorporate in usi. Interiorul este colorat in doua tonuri, foarte asemanator cu cel al elogiatei Sonata. Consola centrala accentueaza usurinta accesului, utilitatea si integritatea stilului. Ordinea este accentuata de sistemul stereo, butoanele de reglare a caldurii si ventilatiei si alte caracteristici utile. Partea superioara a bordului, unde se disting materiale de calitate, nu deranjeaza privirea si adauga eleganta interiorului deja armonios. Indicatoarele de bord au un design nou, usor de citit, iluminate in culoarea verde. Fetele si monturile negre cu vitezometrul rosu si acele auxiliare reflecta o ambianta sport traditionala.


Mai mult spatiu, mai mult confort
Noul Accent si a propus sa-si depaseasca rivalii, acest lucru traducindu-se prin mai mult spatiu si mai mult confort. Dimensiunile crescute ale interiorului noului Accent ofera mai mult spatiu atit pentru pasageri, cit si pentru bagaje. Mai mult spatiu deasupra capului inseamna mai putin efort la intrarea sau iesirea din noul Accent. Pozitia mai inalta a scaunului, de asemenea, usureaza accesul. Fie ca aveti nevoie de doua scaune in spate si spatiu suplimentar pentru bagaje, doar un scaun in spate cu un spatiu de bagaje mai mare sau o platforma de incarcare foarte utila cu ambele scaune complet pliate, noul Accent vi le poate oferi pe toate.


Indiferent ce fel de muzica sau program alege clientul, sau in ce zona locuieste, calitatea sunetului este un factor important de cumparare. Sistemele pentru noul Accent au fost perfectionate de ingineri, care au inteles cu adevarat acustica interna, lucrind in cele mai moderne conditii din lume. Aceste sisteme dau tonalitati, rezonanta si volum excelente.
Posibilitatea de a regla scaunele pentru a se potrivi perfect fiecarei conformatii este vitala. Sistemul de incalzire acopera realmente intreaga suprafata a scaunului si reprezinta un avantaj major al noului Accent in sezonul rece. Astfel, caldura este distribuita in mod egal si eficient, in cel mai scurt timp posibil.
Indiferent de sistemul ales pentru circulatia aerului, acestea au fost cu atentie regindite pentru a fi atragatoare si usor de folosit.


Suspensia a fost reproiectata
Cu MDPS (servodirectie actionata de motor), noul Accent ofera o manevrabilitate mai usoara si mai eficienta, deoarece aceasta caracteristica permite diminuarea efortului la viteza mica si accentuarea centrarii la viteza mare. In plus, noul Accent respira impreuna cu natura, deoarece MDPS nu are probleme legate de reziduuri. Computerul de bord cu afisaj verde va ofera informatii importante pentru condus, printr o simpla apasare a butonului: kilometraj, distanta ramasa pina la golirea rezervorului si temperatura exterioara.


Suspensia de tip MacPherson pe fata a fost reproiectata, in timp ce pe spate a fost adoptata noua suspensie cu bara de torsiune, de inalta tehnologie. Un nou sub cadru frontal adauga rigiditate, in timp ce bratele in forma de "L" din spate completeaza designul prin reducerea vibratiilor si diminuarea impactului cu drumul. Au fost dezvoltate bucse mai mari pentru sporirea izolarii si dezvoltarea tehnologiei de diminuare a socului, care ulterior reduc efectele negative asupra confortului.


O platforma mai rigida si geometria imbunatatita a suspensiilor conduc la o manevrare imbunatatita, reducind nivelurile de zgomot, vibratii si duritate in toate zonele majore.
Obtinindu se importante progrese in reducerea NVH (zgomot, vibratii, duritate) la Sonata, inginerii de la Hyundai au avut acelasi succes cind si au concentrat atentia asupra noului Accent.


Trei motoare deloc gurmande
Trei variante de motorizare echipeaza noul Accent. Toate incorporeaza o tehnologie de virf, iar intr un segment de piata care de obicei pune economia inaintea puterii, toate cele trei motoare ofera combinatia perfecta a ambelor.
Construit pe cele mai avansate linii de productie din lume, ambele motoare pe benzina ofera tehnologie avansata si robustete. Propulsorul de 1,4 litri DOHC ofera 95 CP la 6.000 rpm, in timp ce celalalt motor pe benzina, 1,6 litri DOHC, dezvolta 112 CP tot la 6.000 rpm. Noul Accent dispune si de o motorizare Diesel, 1,5 litri CRDI, care furnizeaza 110 CP la 4.000 rpm si un cuplu de 240 Nm, disponibil la 2.000 rpm.


Noul si elegantul schimbator automat ofera mai mult control asupra transmisiei noului Accent. Nu numai condusul se simplifica, dar noile nivele de control hidraulic asigura schimbarea lina a treptelor de viteza, iar pierderea de energie si manevrarea sint minimizate.
Noul model arata faptul ca pozitia marsarierului a fost schimbata la transmisia manuala. Noul model previne orice schimbare accidentala a vitezei, oferind o mai mare siguranta in timp ce-l conduceti. Noul Accent dispune, de asemenea, de o noua cutie de viteze manuala. Un model nou, modificat, care aseaza marsarierul in alta pozitie, asigurind o operare simpla, in timp ce posibilitatea de manevrare eronata este practic exclusa.


Cuvint de ordine -- siguranta activa
Programul Electronic pentru Stabilitate (ESP) controleaza pozitionarea automobilului in timpul rularii, controleaza activ presiunea la frinare si randamentul motorului in timpul manevrelor periculoase, cum ar fi virajele strinse, accelerarea si frinarea. ESP simte, in timp real, viteza de rotatie a rotii, micsorarea vitezei, momentul virajului, unghiul volanului si semnalele de raspuns ale presiunii pedalei, pentru a controla activ presiunea la frinare si randamentul motorului, imbunatatindu l in conditii instabile de fortare.


Noua generatie de discuri de frine cu diametru mare si ventilate, confera o putere de oprire excelenta. Frinarea asistata de ABS cu EBD (Forta de Distributie Electronica a Frinei) ridica noul Accent intr o pozitie internationala de top in acest domeniu. In plus, sistemul de frinare cu torsiune mare pe spate adauga si mai multa siguranta. Noul sistem de racire, mult mai eficient si rezistent la praf, ajuta la mentinerea acestei eficiente, chiar si in conditii de frinare neadecvate.


Protectie in interior
Ca in cazul fiecarui autoturism Hyundai, siguranta noului Accent incepe din primele etape ale constructiei. Inca de la etapa BIW (Body In White) siguranta este dezvoltata. Prin deschidere, airbag urile frontale si cortina previn ranirile provocate prin lovirea laterala a capului si trunchiului. De asemenea, acestea ajuta la mentinerea pasagerului intr o pozitie sigura si la minimizarea efectelor unei posibile patrunderi de obiecte periculoase, creind o zona de siguranta. Sistemul de limitare a greutatii degaja presiunea in exces pe ocupantii scaunului cind airbag ul este deschis, minimizind riscul de ranire cauzat de airbag si centura de siguranta. Sistemul de intindere al centurii de siguranta intuieste impactul si stringe centura de siguranta in jurul pasagerului, minimizind miscarea in fata si evitind ranirile cauzate de centura.
Beneficiind in primul rind de cel mai de pret atu de pe piata autohtona -- pretul de achizitie, dar si de o garantie de pina la 5 ani, noul Accent poate fi privit inca de pe acum ca un best-seller in Romania. Desi a fost introdus recent pe piata, comenzile se succed cu repeziciune la dealeri, asa ca Accent va continua sa reprezinte, cu siguranta, sufletul Hyundai in vinzari.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite