autoplay
A aparut numarul 138
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Skoda Octavia Scout
15 Decembrie 2007
Skoda Octavia Scout - Aptitudini off-road sporite
Iti plac provocarile? Iti place sa te aventurezi pe drumuri neumblate? Atunci trebuie sa alegi un automobil potrivit stilului tau de viata
Skoda Octavia Scout
Skoda Octavia Scout
Skoda Octavia Scout
Skoda Octavia Scout
Skoda Octavia Scout

Caracteristici aerodinamice imbunatatite
Octavia Scout ofera confort si siguranta atit pe drumuri neamenajate, cit si in traficul cotidian sau pe autostrada. Beneficiind de tractiune 4x4, impresioneaza in acelasi timp prin designul atractiv, interiorul ergonomic si performantele deosebite. Fiecare zi va aduce noi provocari, iar Octavia Scout le va depasi pe toate cu usurinta.


Uneori, drumul spre destinatie nu este printre cele mai confortabile, dar noua Skoda Octavia Scout este pregatita sa continue -- oriunde si oricind. Datorita jantelor de 17" din aliaj, echipare standard, garda la sol mai mare -- cu 40 mm fata de cea a modelului Octavia Combi si cu 16 mm fata de cea a versiunii Octavia Combi 4x4 -- sporeste aptitudinile off-road in mod considerabil, ceea ce permite vehiculului sa parcurga fara probleme traseele accidentate.

Totodata Octavia Scout este, datorita spoilerelor robuste, cu 9 mm mai lunga si 15 mm mai lata decit modelul Combi 4x4. Spoilerul fata ii confera modelului o imagine agresiva si imbunatateste caracteristicile aerodinamice. Proiectoarele de ceata integrate in spoilerul frontal sint deosebit de utile in conditii de vreme nefavorabila. Farurile cu descarcare in Xenon reprezinta o dotare optionala. Jantele din aliaj Proteus de 17" au fost create special pentru acest model. Bandourile din plastic precum si aparatorile de noroi subliniaza faptul ca Scout este pregatit sa infrunte orice obstacol. Pragurile decorative care poarta emblema Scout sint un accesoriu original cu rol atit estetic, cit si practic. Esapamentul dublu, cromat, completeaza aparenta eleganta si sportiva a masinii. Spoilerul spate inspira dinamism, putere si siguranta.


Putere si dinamism
Automobilul -- un combi echipat cu tractiune integrala si care dispune de un portbagaj cu volumul de pina la 1.620 litri -- poate face fata chiar si celor mai dificile cerinte privind transportul si este ideal pentru uz frecvent sau ca partener in timpul liber si in vacante. Octavia Scout emana putere si dinamism. Robusta si originala, masina este reprezentativa pentru competenta marcii in domeniul tehnologic al tractiunii integrale si reprezinta un pas important in ciclul de viata -- tinar, de altfel -- al modelului Octavia.


La o lungime de 4.581 milimetri, Octavia Scout este mai lunga cu un centimetru, mai lata cu 1,5 cm si mai inalta cu 1,3 cm decit Octavia 4x4. Barele de protectie -- fata si spate -- cu design nou, bandourile laterale in culoarea caroseriei si pragurile profilate marcheaza designul modelului Scout si reprezinta un indiciu al modalitatilor de utilizare a vehiculului. Benzile protectoare de pe pasajele rotilor, pragurile fata cu inscriptia "Scout" si scutul de protectie (fata si spate) echipeaza masina pentru misiuni dificile. Jantele Proteus de 17 toli rezista chiar si la cele mai dificile drumuri si ofera siguranta in evadarea din monotonia zilnica. Octavia Scout se distinge si prin logoul specific si prin teava de esapament cu evacuare dubla.


Volan in patru spite
In interior, conducatorul masinii si pasagerii se bucura de un confort remarcabil. Sub confortabila cotiera centrala fata se afla Jumbo Box, un spatiu de depozitare de dimensiuni apreciabile. Tapiteria, exclusiva pentru Octavia Scout, si minerul amplasat pe panoul de bord sint alte caracteristici ale noului model. O alta piesa exclusiva a lui Scout este volanul in patru spite imbracat in piele. Acesta contribuie la confortul soferului in manevrarea autoturismului, potrivindu-se totodata perfect cu instrumentele de bord moderne ale lui Scout. Minerul inscriptionat cu emblema Scout poate fi utilizat de pasagerul din dreapta soferului in momentul deplasarii in viraje sau la trecerea peste denivelari. Sistemul de plase sporeste functionalitatea incapatorului portbagaj (580 litri). Plasele pot fi montate in functie de necesitate. Bagajul dumneavoastra este astfel fixat, iar probabilitatea deteriorarii sale in timpul transportului scade considerabil.


Tractiune integrala marca Skoda
Octavia Scout este oferita cu cele mai puternice motoare pe benzina si Diesel -- 2.0 TDI PD, motor Diesel ce dezvolta 140 CP, si 2.0 FSI, propulsor pe benzina cu puterea de 150 CP, ambele unitati propulsoare avind cite patru cilindri. Motorul Diesel este prevazut cu un filtru de particule (DPF) in dotarea standard. Ambele grupuri motoare sint asociate unei transmisii manuale cu sase trepte.


Pentru a-si pune in valoare aptitudinile off-road, Octavia Scout este echipata cu binecunoscutul sistem de tractiune integrala de la Skoda Auto. Esenta angrenajului este ambreiajul multidisc Haldex, montat in fata puntii spate.


Portiere cu tripla armare
Siguranta pasagerilor este asigurata de zone de impact progresive in partea frontala si posterioara prin segmente tip celula pasageri, deosebit de rezistente la coliziune. Portierele dispun de o tripla armare. Octavia este dotata standard cu dublu airbag frontal, ABS cu EBV, MSR si ASR, si, desigur, centuri de siguranta cu sistem de prindere in trei puncte, cele ale soferului si pasagerului pirotehnice si cu pretensionare. In cazul unui accident, luminile de avarie se cupleaza automat, iluminatul interior se activeaza la rindul sau si se deblocheaza usile. Alimentarea cu carburant se intrerupe automat. Optional, Octavia poate fi echipata cu airbag-uri tip cortina (pentru cap), airbag-uri laterale si tetiere active.
Imbina performantele cu un consum scazut de combustibil


Privind caracteristicile trenului de rulare, modelul Octavia Scout nu se deosebeste de Octavia Combi 4x4. Suspensia McPherson pentru puntea fata, suspensia multi-brat pentru puntea spate combinate cu tractiunea integrala garanteaza un comportament foarte stabil si o siguranta activa sporita.
Puntea spate este angrenata printr-un diferential Haldex cu control electronic. Aceasta solutie tehnologica imbina performantele deosebite cu un consum scazut de combustibil. Comparativ cu modelul Combi cu tractiune fata, modelul Scout dispune de un rezervor de combustibil marit la 60 l.

 

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite