autoplay
A aparut numarul 138
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
BMW X3 - Agilitate si performanta
15 Noiembrie 2006
Foto: BMW
BMW X3 - Agilitate si performanta
Cu agilitate si dinamica, BMW X3 face-lift aduce noi impulsuri sportive īn acest segment si va spori astfel placerea de a conduce. BMW X3 este cel mai bine vīndut model din gama BMW īn Romānia. Anul trecut s au comercializat 353 de unitati, iar īn primele 7 luni din 2006 s au comercializat 215 unitati. Caroseria impune robustete si siguranta, avīnd totodata un excelent coeficient aerodinamic pentru un SAV (Sport Activity Vehicle)
BMW X3 - Agilitate si performanta
BMW X3 - Agilitate si performanta
BMW X3 - Agilitate si performanta
BMW X3 - Agilitate si performanta
BMW X3 - Agilitate si performanta

Diesel pe post de vîrf de gama
BMW X3 a trecut printr o operatie de restilizare, face-lift ul incluzînd atît schimbari stilistice ale caroseriei, cît si aparitia a trei noi propulsoare în gama. Modelul face-lift dispune un nou sistem de transmisie integrala inteligenta xDrive si o gestiune mai buna a trenului de rulare, prin sistemul ICM.
Marea noutate este reprezentata de ineditul vîrf de gama, care este de aceasta data un Diesel. Pura placere de a conduce noul BMW X3 se datoreaza în special motorului Diesel biturbo de 3,0 litri, care este derivat din propulsorul ce echipeaza 535d. Acesta profita din plin de tehnologia Variable Twin Turbo, de injectoarele piezo electrice, de filtrul de particule si de catalizatorul de ultima generatie. Acesta are o putere de 286 CP si un cuplu de exceptie   580 Nm.


Cuplul maxim poate fi atins înca de la 1.750 rotatii/minut, iar motorul poate fi turat pîna la 4.400 rotatii/minut, zona neobisnuita pentru un Diesel. Echipat cu acest propulsor, X3 face-lift are performante dinamice apropiate masinilor sport: 0 100 km/h în 6,6 secunde si o viteza maxima de 250 km/h. Trebuie completat faptul ca X3.0sd are o noua cutie automata cu sase rapoarte inclusa în dotarea de serie.


Celelalte noutati la nivelul motorizarilor privesc exclusiv motoarele cu sase cilindri. 3.0d dezvolta 218 CP si 500 Nm, cu ajutorul carora ajunge la 220 km/h si are nevoie de 7,4 secunde pentru a demara pîna la 100 km/h. În ceea ce priveste motoarele pe benzina, avem de a face cu un 3.0si (272 CP si 315 Nm si 7,2 secunde pentru 0 100 km/h). La aceeasi categorie se înscrie si X3   2.5si, care are rezervati 218 CP, 250 Nm si 8,5 secunde pentru 0 100 km/h.
Cele doua motoare pe benzina ajung fara probleme la peste 200 km/h, vitezele maxime notate de constructorul german fiind de 232, respectiv 220 km/h.


Nou sistem de tractiune integrala
Printre schimbarile relevante putem enumera: spoilerele care au fost redesenate, stopurile noi (fiind dotate cu LED uri), proiectoarele de ceata fiind incluse acum în bara de protectie, iar traditionala grila a radiatorului a fost marita, apropiindu se mai mult de cea de la X5. Din spate, X3 face-lift pare mai agresiv, în special datorita tevilor de esapament mai mari, dar si mai elegant, datorita spoilerului vopsit aproape integral în culoarea caroseriei.
Lamelele de culoare titanium ale grilei ne permit sa identificam mai usor noul vîrf de gama, 3.0sd, în conditiile în care celelalte versiuni au rezervata pentru grila o culoare grafit metalica. Pe versiunile cu patru cilindri, lamelele grilei ramîn negre. Suprafetele mate de plastic ale caroseriei sînt mai mici, conferind masinii un aspect mai elegant.


Ambianta interioara a fost si ea restilizata, modificarile survenind la nivelul plansei de bord, la forma volanului, a consolei centrale, la interiorul portierelor, la scaune si la plafon. Instalatia de climatizare poate asigura un microclimat diferit pentru fiecare rînd de scaune, inclusiv cu separare stînga dreapta în fata. Sistemul de securitate pasiva include airbag uri frontale cu declansare în trepte si airbag uri cortina ce protejeaza ocupantii la impacturile laterale.


Noua transmisie integrala permanenta xDrive balanseaza valorile cuplului spre trenul posterior, în raport 40:60. Însa daca devine necesara prezenta sa, acest raport poate varia între 50:50 si 0:100, iar în cazul în care sistemul simte nereguli de subvirare sau supravirare, acesta poate angaja 75 la suta din putere spre rotile din fata. Cu sistemul inteligent de tractiune pe toate rotile xDrive si timpul de reactie deosebit de rapid, BMW X3 ofera tractiune optima pentru orice situatie. Avantajele sistemului xDrive fata de sistemele oferite de concurenti reies în mod deosebit din distributia pro activa, variabila a puterii si din distributia deosebit de rapida a fortei de tractiune spre rotile cu aderenta.


Cinci noi functii de asistenta
Controlul acestui sistem se face prin pachetele xDrive si DSC (controlul dinamic al stabilitatii   acum vine încorporat în pachetul standard), care sînt interconectate în cadrul sistemului gestiunii integrate a trenului de rulare.
Cinci noi functii de asistenta la ultima generatie DSC, nimic nefiind prea mult cînd este vorba de siguranta sau de confort:
* Asistenta la pornire: permite conducatorului sa porneasca lin si confortabil din panta, fara a fi nevoie sa actioneze pedala de frîna sau frîna de mîna;
* Pretensionarea la frînare: Pretensioneaza frîna în momentul în care soferul ia repede piciorul de pe acceleratie si reduce distanta de frînare în caz de urgenta;
* Rain brake support: îmbunatateste eficienta frînelor pe carosabil umed;
* Fading compensation: mentine eficienta frînelor chiar si atunci cînd acestea se supraîncalzesc, asa încît efectul de frînare nu va scadea dupa mai multe frînari puternice.
* Soft Stop: reduce efectul de "soc" din momentul opririi, în cazul frînarii bruste.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite