autoplay
A aparut numarul 138
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Peugeot 908 RC
15 Septembrie 2006
Foto: Peugeot
Peugeot 908 RC - Ultima noutate de la Peugeot
Peugeot 908 RC Concept
Peugeot 908 RC Concept
Peugeot 908 RC Concept
Peugeot 908 RC Concept

Numele lui 908 vine de la motorul acestuia: V12 HDI DFPS, produs de Peugeot, motor care va fi instalat pe versiunea de curse a lui 908 in 2007. Prescurtarea "RC", alocata pina acum modelelor sport de la Peugeot, se refera si la conceptele care si au facut aparitia in 2002 si a caror arhitectura a folosit ca inspiratie pe parcursul proiectarii acestui concept inovativ.
Ideea originala a fost crearea unei limuzine cu un stil impunator care sa le ofere celor patru pasageri o noua senzatie a condusului. Designul final, oricum, este o masina fara compromisuri, care combina dinamismul, performanta, confortul, luxul si protectia mediului inconjurator. Pe scurt, este o masina exclusivista cu patru usi care va captura atit imaginatia ocupantilor, cit si privitorilor.


Motor si arhitectura
Modelul 908 RC este propulsat de motorul Peugeot V12 HDI DFPS (cu sistem de filtrare a particulelor), un motor Diesel proiectat pentru a fi folosit in programul "Seria de curse Le Mans" din sezonul 2007.
Motorul are o capacitate de 5.5 litri si ofera un nivel de performanta nemaipomenit la un motor Diesel, cu o putere maxima de 700 CP si mai ales un cuplu motor in exces de peste 1.200 Nm, permitind atingerea unei viteze maxime de peste 300 km/h.

Cu o arhitectura a motorului care are o deschidere a V ului de 100 grade, centrul de greutate al motorului este cel mai jos posibil. Doua filtre de particule se afla in capatul fiecarui sistem de evacuare a noxelor, asigurind conditiile de protectie a mediului. Originalitatea lui 908 RC consta in designul compact, cu dispunerea motorului intr o pozitie central transversala. Similar, compacta cutie de viteze cu 6 rapoarte controlata electronic a fost special adaptata pentru a rezista fenomenalului cuplu, fiind amplasata sub motor.
Pozitionarea unitatii de putere face loc pentru un portbagaj foarte generos, situat in spatele puntii spate, deci nederanjind generosul spatiu interior al compartimentului pentru pasageri. Designul permite de asemenea mutarea in fata a pozitiei de condus, maximizind experienta condusului atit pentru sofer cit si pentru pasageri.


Stilul exterior
Designul lui 908 RC a creat o caroserie joasa foarte stilata, in special datorita partii din fata care se ingusteaza inspre capat. Proportiile creeaza o tinuta eleganta si dinamica. Asezata pe niste jante de aliaj de 20 inch diametru (20" pe fata si 21" pe spate); per total efectul este acela al unei feline, din fata si pina in virful farurilor spate. Mai mult ca niciodata, emblema marcii a jucat un rol in modelarea puterii de expresie a modelului 908 RC. In fata, simbolul leului pare a rasari din fiecare detaliu, incepind de la desenul farurilor. Iluminarea este asigurata de diode emitatoare de lumina (sau LED uri), cu un aspect orbitor, rezultatul unei finisari speciale a componentelor interioare. Aspectul exterior al farurilor arata ca niste pietre pretioase taiate cu cristale, creind o linie estompata, precum pupila unui ochi. Capota este inspirata direct din trasaturile capului marii feline.


Zonele laterale ale capotei genereaza un efect care imita "obrajii" felinei, cu capota ingustindu se si formind un nas, pus in evidenta de emblema cromata a marcii. Multa atentie a fost indreptata catre designul exterior al masinii, neavind minere la usi, creindu se suprafete de mare simplitate si puritate, maximizind astfel efectul de reflexie care accentueaza fiecare fateta de caroserie. Aliniate cu linia curba a caroseriei, stopurile, de asemenea echipate cu LED uri, incorporeaza o insertie de aluminiu lustruit, ce imita forma unei gheare puternice. Profilul dinamic al spatelui se datoreaza formei difuzorului de aer, care este scos in evidenta de detalii cromate si sustinut vizual in ambele parti de tevile de esapament. Negrul metalizat al caroseriei cu reflexii albastrui continua sa mareasca impresia de status, dinamism si puritate infatisate de aceasta masina.


Structura si suspensii
In marea traditie a masinilor concept Peugeot, modelul 908 RC este unul unic conceput in "templul" Centrului de Design Peugeot. Vehiculul este proiectat in jurul unei structuri de tip fagure de miere, din compozite de carbon preimpregnate si aluminiu polimerizat in vacuum. Partea din spate este o "coaja" autoportanta ce incorporeaza un subcadru dintr o structura tubulara pe care sint asamblate suspensia si motorul. Ambele punti, fata si spate, au o suspensie de tip drop link double wisbone derivata de la 407. Sistemul de frinare are 4 discuri ceramice monobloc din compozite de carbon care reduc greutatea si imbunatatesc eficienta termica. Masina este dotata cu cauciucuri Michelin Pilor Sport PS2 255/35 R 20 pe fata si 285/30 R21 pe spate.


908 RC este o interpretare luxoasa a masinilor de curse ale viitorului, desi proiectarea ei a creat un spirit de "sofer gentleman". Are ca tinta un virtual client foarte instarit, obisnuit cu un nivel al luxului foarte ridicat, dar pe care il intereseaza mai mult ce conduce si istoria din spatele masinii si care este in cautarea inovatiei cuplata cu un stil deosebit si placerea condusului fara compromisuri.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite