autoplay
A aparut numarul 136
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Ford Mustang Giugiaro
15 Decembrie 2006
Foto: Ford
Ford Mustang Giugiaro - Mustang italian
Ford Mustang 2005 a captivat inimile si mintile a milioane de fani si viitori proprietari atunci cind modelul nou nout a debutat. Dar proportiile si designul primei supermasini create special in acest scop in treizeci si ceva de ani a captat atentia si a scaparat imaginatia celei mai bune perechi de designeri din Italia de asemenea
Ford Mustang Giugiaro
Ford Mustang Giugiaro
Ford Mustang Giugiaro

"Cind am vazut noul Mustang am stiut atunci doua lucruri: era cel mai bun pe care il vazusem de la original si trebuia sa ne punem si noi amprenta pe unul", a spus Fabrizio Giugiaro, director de styling al Italdesign Giugiaro S.P.A. "Inca mai credem ca este important sa aratam lumii automobilistice exercitii pure de stil care interpreteaza modele-cheie ce reflecta istoria si imaginea unor branduri importante".


Asa ca la inceputul lui 2005, Giugiaro l a angrenat pe J.Mays, vicepresedintele grupului Ford Motor Company, seful de design si creatie, in ideea sa pentru a face o treaba italiana asupra indragitului Mustang. Rezultatul: Mustang by Giugiaro -  un concept unic propulsat cu tehnologie de la Ford Racing, marcind prima aparitie a fabricantului italian la inaugurarea din noiembrie a Los Angeles Auto Show.
"Parea doar accesorizat", a spus Mays. "Acest studiu de design consolideaza atractivitatea globala a Mustangului, chiar acasa la el in L.A. -  cea mai entuziasta piata pentru performanta si supermasini. Plus, idolul in design Giorgetto Giugairo s a oferit sa si puna magia la lucru pentru Mustang alaturi de fiul sau care a scos in relief alura de «vesnicie» a celei mai iconice masini de la Ford".


Impatimitii designului isi vor reaminti faptul ca seniorul Giugiaro -  care anul trecut si a sarbatorit cea de a 50 a aniversare in domeniu creind un Ferrari la comanda, GG50 -  a creat modelul 1965 Bertone Mustang. Masina, care a fost fara indoiala italiana in interpretare, a devenit prima masina stilizata european ce si a facut debutul international in America imediat dupa sfirsitul celui de al doilea razboi mondial.
Portofoliul seniorului Giugiaro include concepte si designuri pentru aproape fiecare fabricant din lume -  de la Fiat, Alfa Romeo si Volkswagen la Mazda, Lotus si Bugatti. De la alaturarea la ItalDesign, afacerea de familie, in 1990, Fabrizio Giugiaro a ajutat la crearea de concepte globale de design cheie, dar legendele automobilistice americane i au captat indelung atentia. El a creat designul pentru Chevrolet Corvette Moray, dezvaluit la inceputul lui 2003, si a fost nerabdator sa isi extinda colectia de metal american reinterpretat in stil Giugiaro.


Fabrizio Giugiaro a condus procesul de design 2 D al conceptului Mustang by Giugiaro, permitindu i sa scoata din studiourile familiei din Torino un exterior complet al modelului in doar patru luni. Vizual, Mustang by Giugiaro pare a fi mai compacta fata de masina de serie, gratie reducerii proeminentelor spate si a unei smecherii purtind semnatura Giugiaro, de a ingusta unghiurile masinii pina la limita contururilor sale mecanice.
Totusi, versiunea italiana a celei mai populare supermasini a Americii nu a pierdut nici macar putin din fala ei. Conceptul portocaliu vibrant este mai lat decit versiunea de serie. Giugiaro a adaugat 30 milimetri in fata, marind gradual latimea pina la un plin 80 cm inspre spate, lucru tipic in designul italian.
Cu capota ei mai lunga si portbagajul abia vizibil, masina arata mai mult a fastback din lateral. Dar detaliile de peste tot consolideaza libertatea si sentimentul de a fi rebel sinonime cu Mustang.
Interiorul incorporeaza un bord de instrumente dramatic, care matura latimea masinii, instrumente de masura circulare care se proiecteaza din spatele volanului, tetiere maro inchis cu accente care evidentiaza simbolul calului si perne de scaune si suporturi lombare tapitate elaborat in culoarea maro inchis.
Panoul unic din sticla curbata care uneste si parbrizul si geamul din spate serveste drept acoperis al conceptului. Produs de Solutia din Detroit, panoul este realizat dintr un tip special de cristal care filtreaza suta la suta razele UVA in timp ce ofera in acelasi timp o vedere nealterata. Portierele de efect, care sint prinse in balamale la baza stilpului A vertical, se deschid vertical doar la atingerea unui buton. Luminile de avertizare spate, care reprezinta trei elemente separate, cum se gasesc si la modelul 1964 Mustang, dar reinterpretate intr o forma mai dramatica de sageata, leaga panourile crestate ca niste branhii care inlocuiesc ferestrele laterale spate. Jantele sport, dar elegante de 20 inch, sint echipate cu cauciucuri de 275/40 pe fata si mai mari, de 315/35 pe spate.


Dupa cum sugereaza rotile si cauciucurile, Mustangul de la Giugiaro este mai mult decit un tribut adresat designului Mustang. Este de asemenea o exclamare a mostenirii de performanta a masinii. Conceptul are o unitate de putere si un sasiu imbunatatit impreuna cu Ford Racing, care este responsabila de dezvoltarea motorsport si a diverselor operatiuni pentru Ford Motor Company.
Eforturile Ford Racing au inclus dezvoltarea si vinzarea unei versiuni preparate pentru curse a Mustangului, numita FR500C, pentru Seria Grand Am KONI Challenge. Doar in primul sau sezon, FR500C a punctat cinci victorii la Clasa 2005 GS, inclusiv campionatul producatorului, unde Mustang a invins alte masini sport bazate pe variante de serie, inclusiv BMW M3 si Porsche 911.


Acest Mustang, o masina de curse la cheie vinduta celor privilegiati, a fost inspiratia pentru conceptul de performanta si atributele de manevrabilitate ale Mustang by Giugiaro. Ford Racing a imbunatatit motorul deja robust de 300 CP in intregime din aluminiu de 4.6 litri cu 3 valve V8 din Mustangul GT de serie prin adaugarea unui superalimentator interracit cu suruburi duble la noul concept. Imbunatatiri aditionale includ injectoare de combustibil de la Ford GT si o calibrare unica a motorului. Supapele de admisie ale motorului au fost marite cu un aerometru de masa de 95 mm si un filtru de aer conic. Performantele de esapare au fost sporite cu o toba noua Ford Racing si o teava in forma de "X".
Upgrade ul la unitatea de putere livreaza estimativ 500 CP, completate cu un nivel de boost de 11 psi de la superalimentatorul Ford Racing. Un radiator din aluminiu de la Ford Racing de mare eficienta asigura o capacitate de racire pentru a acompania cei 200 de cai suplimentari de sub capota.


Sub masina, tuningul la sasiu inspirat de FR500C este indeplinit de un pachet perfect croit, Ford Racing Handling Pack. Acest pachet, disponibil prin Ford Racing pentru Mustang GT, adauga amortizoare noi tunate Dynamic, arcuri de coborire si bare anti balansare. Schimbarile confera masinii o postura mai joasa ascutind in acelasi timp raspunsul la stimuli. Masina este cu aproximativ 3,8 cm mai joasa decit Mustangul GT de serie.
"Mustangul Giugiaro se conduce la fel de bine pe cit arata," a spus Fabrizio Giugiaro. "Dupa ce am dus o pina la limitele sale pe strazile din afara orasului Torino, pot spune sincer ca aceasta masina a meritat pe deplin cele 30.000 de ore de singe, sudoare si lacrimi pe care le am investit pentru a crea ceva clasic, performant si modern".

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite