autoplay
A aparut numarul 136
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Mercedes-Benz Clasa C
15 Februarie 2007
Foto: Mercedes
Mercedes-Benz Clasa C - Un nivel superior de siguranta, confort si agilitate
Noua limuzina Clasa C inlocuieste o serie din care au fost vindute peste 1,4 milioane de autovehicule incepind cu primavara anului 2000. In total, Mercedes-Benz a comercializat, in intreaga lume, peste doua milioane de versiuni Saloon, Estate si Sports Coupe ale modelului anterior Clasa C. Acest lucru face din modelul Clasa C cel mai bine vindut autoturism Mercedes-Benz. Prin intermediul liniilor AVANTGARDE, ELEGANCE si CLASSIC, noul Mercedes-Benz Clasa C ofera trei modele diferite, ce pun accentul fie pe confort, fie pe agilitate. Toate versiunile acestui model sint echipate cu sisteme tehnologice de ultima ora
Mercedes-Benz Clasa C
Mercedes-Benz Clasa C
Mercedes-Benz Clasa C
Mercedes-Benz Clasa C

Limbaj modern de design
Cu o lungime totala de 4.581 milimetri, limuzina este cu 55 mm mai lunga decit predecesoarea sa. Latimea a crescut cu 42 mm, ajungind la 1.770 milimetri, iar ampatamentul cu 45 mm, fiind de 2.760 de milimetri. Aceste dimensiuni ofera conditiile necesare pentru crearea unui interior spatios, nivelul de confort al autovehiculului fiind astfel unul mai ridicat.


Designul noului model Clasa C se bazeaza pe limbajul modern Mercedes, ce reflecta superioritatea tehnica a automobilelor cu linii tensionate si suprafetele largi, calme. Forma pronuntata de pana a partii anterioare scoate in evidenta caracteristici precum agilitatea si performanta. Pentru prima data in cazul unei limuzine Mercedes, grila radiatorului este utilizata ca trasatura distinctiva ce defineste mai clar diversele versiuni ale acestui model. Cele trei fante orizontale extinse, si steaua Mercedes de dimensiuni mari, pozitionata central, sint trasaturi distinctive ale versiunii AVANTGARDE, ce reiau designul traditional al modelelor sport Mercedes. Impreuna cu blocurile optice sportive, de inalta calitate, aceasta caracteristica scoate in evidenta aspectul tineresc, agil, al acestei versiuni a modelului Clasa C. Acest aspect sportiv poate deveni chiar mai pregnant cu ajutorul pachetului sport AMG, ce include aparatoarele fata, spate si laterale cu un design impresionant.


In cazul versiunii ELEGANCE, Mercedes-Benz utilizeaza o grila tridimensionala, cu fante, a radiatorului, finisata cu ajutorul unui strat de vopsea stralucitoare, ce accentueaza caracteristicile specifice marcii, precum confortul si luxul. Versiunea CLASSIC a noului model Clasa C a fost intentionat proiectata intr-o maniera mai retinuta si mai traditionala, oferind, insa, aceleasi inovatii tehnice incluse in celelalte doua versiuni.


Amortizoarele de soc se adapteaza automat la situatia curenta de trafic
AGILITY CONTROL (Controlul agilitatii) -– acesta este termenul utilizat de catre Mercedes-Benz pentru toate inovatiile si imbunatatirile ce sporesc, in egala masura, confortul si agilitatea oferite de catre acest autovehicul. Acest pachet-standard include suspensiile AGILITY CONTROL, ce controleaza amortizoarele de soc in functie de situatia curenta de trafic. Atunci cind conducem in situatii normale, cu impulsuri de amortizare reduse, fortele de amortizare sint reduse automat pentru a spori considerabil nivelul de confort al calatoriei, fara a afecta insa siguranta conducerii. Atunci cind adoptam, insa, un stil mai dinamic de conducere, fortele de amortizare sint reglate la maxim, iar autovehiculul cistiga in stabilitate.

Mercedes-Benz a dezvoltat, de asemenea, pachetul ADVANCED AGILITY (Agilitate sporita), pentru un stil mai sportiv de conducere, care va deveni disponibil ca dotare optionala incepind cu toamna anului 2007. Acest pachet permite soferului sa opteze intre doua programe de selectare a treptelor de viteza: Sport si Confort. Ambele programe ofera un control electronic cu variatii infinite al amortizoarelor de soc ale fiecarei roti. Acest pachet include, de asemenea, noul sistem de directie cu functie de adaptare la viteza curenta, ce ofera un raport mai direct, o centrare variabila si adaptarea caracteristicilor acceleratiei si punctelor de comutare ale transmisiei automate.


SISTEMUL ADAPTIV DE FRINARE reprezinta o alta inovatie in domeniul tehnologiei componentelor mobile. Acest sistem se bazeaza pe tehnologia utilizata in cazul modelului Clasa S, oferind functii suplimentare de asistenta, pentru un nivel superior de siguranta si confort. Printre aceste functii de numara asistenta la demararea in panta ascendenta, activarea sistemului de frinare in situatii critice si contactul redus pentru uscarea discurilor de frina in conditii de umiditate.


Puterea motoarelor supraalimentate cu patru cilindri creste cu pina la 13 procente
Cu o remarcabila crestere de pina la 13 la suta a puterii si un cuplu sporit cu aproximativ 18 la suta, aceste motoare aduc contributie considerabila la definirea caracterului agil al noului model Clasa C. Motoarele cu patru si sase cilindri nu numai ca poseda o excelenta capacitate de reactie, dar contribuie, de asemenea, prin functionarea lina, la atingerea unui nivel deosebit de confort al calatoriei oferit de versiunea limuzina.


Mercedes-Benz a acordat o atentie deosebita dezvoltarii permanente a motoarelor cu patru cilindri. In cazul motoarelor pe benzina, puterea oferita de varianta de baza C 180 KOMPRESSOR a crescut de la 143 la 156 CP, in timp ce varianta C 200 KOMPRESSOR dezvolta o putere de 184 CP, cu 20 CP mai mult fata de modelul anterior. Aceste motoare modificate imbunatatesc considerabil performantele si consumul de carburant al motoarelor cu patru cilindri. Timpul de accelerare de la 0 la 100 km/h este cu 0,5 secunde mai redus in cazul motorului C 200 KOMPRESSOR decit in cazul predecesorului acestuia. Imbunatatirile in ceea ce priveste consumul de carburant sint la fel de impresionante: motorul C 180 KOMPRESSOR consuma cu 0,3 litri/100 km mai putin decit inainte, iar consumul mixt de carburant al motorului C 200 KOMPRESSOR a fost redus cu 0,5 l/100km.


Consumul de carburant al motoarelor CDI cu patru cilindri -– redus cu 0,3 l/100 km
Dezvoltarea permanenta a motoarelor cu patru cilindri a reprezentat obiectivul principal si in cazul variantelor de motorizare Diesel. Inginerii de la Stuttgart au imbunatatit si mai mult motoarele, turbosuflantele si sistemele de injectie common-rail, modificind peste 90 de componente. Aceste masuri au dus la sporirea cu 11 procente a puterii dezvoltate de motorul C 200 CDI in comparatie cu cea a predecesorului acestuia, ajungind la 136 CP fata de 122 CP. Motorul C 220 CDI dezvolta o putere maxima de 170 CP (fata de cei 150 CP ai variantei anterioare), generind un cuplu de 400 Nm incepind de la 2.000 rpm –- cu 18 procente mai mult decit inainte. Consumul de carburant a fost redus cu pina la 0,3 l/100 km. Conform testului NEDC (New European Driving Cycle), autovehiculele echipate cu motoare C 200 CDI si C 220 CDI pot parcurge 100 km consumind doar 6,1 litri de carburant.


Motoarele moderne V6 disponibile pentru modelul Clasa C ramin neschimbate, aceasta gama incluzind trei motoare pe benzina ce dezvolta o putere de 204 CP, 231 CP si 272 CP. Varianta de motorizare cu sase cilindri a noului motor C 320 CDI ofera o putere de 224 CP. Cu exceptia versiunii C 350, toate versiunile noului model Clasa C sint echipate cu sisteme de transmisie cu sase trepte de viteza ce includ cutia de viteze AGILITY CONTROL ca dotare standard. Versiunea cea mai avansata din aceasta gama, C 350, este echipata standard cu 7G-TRONIC. Acest sistem este, de asemenea, disponibil ca dotare optionala pentru celelalte variante de motorizare cu sase cilindri ale modelului Clasa C.


Designul interior -- "turnat intr-o singura matrita"
In faza de dezvoltare a postului de conducere, designerii Mercedes au adoptat stilul sportiv, incluzind in panoul de bord instrumente clar demarcate, de tipul celor utilizate in cazul modelelor roadster sau coupe. Cadrele argintii si cadranele negre ale instrumentelor, marcajele de culoare alba si acele indicatoare portocalii combina stilul si functionalitatea intr-o maniera perfecta pentru a crea impresia de valoare deosebita si a permite citirea rapida a indicatiilor.


La fel de clar si eficient pozitionate, plansa de bord in doua nuante si consola centrala ale noului model Clasa C formeaza un tot unitar si armonios, ce respecta principiul designului "turnat intr-o singura matrita". Acelasi principiu se aplica si integrarii afisajului color aflat in pozitie central-superioara pe plansa de bord. Acest afisaj este perfect pozitionat in cimpul vizual al soferului, insa poate fi acoperit sau rabatat in functie de situatie, fara a opri radioul, sistemul de navigatie sau celelalte sisteme conectate la afisaj. Atunci cind capacul pivotant al compartimentului afisajului este inchis, sistemul de infotainment continua sa functioneze.


Un nou concept de control pentru un nivel mai inalt de claritate si confort
Afisajul color central face parte din noul concept de control si afisare imprumutat de noul model Clasa C de la modelele de lux Mercedes. Principalul avantaj oferit de acest concept este accesul rapid la functiile utilizate frecvent, ceea ce inseamna ca soferul nu este nevoit sa se familiarizeze de fiecare data cu modul de utilizare a sistemelor, putind sa isi mentina deprinderile si sa se simta ca acasa imediat ce patrunde in autovehicul. Toate elementele de control si afisare necesare si importante in cursul unei calatorii sint aflate in imediata apropiere a soferului.


Conform aceluiasi principiu, conectarea volanului multifunctional (dotare standard) la panoul de instrument reprezinta o conditie esentiala pentru accesul rapid la o gama larga de informatii si functii aflate in cimpul vizual al soferului. Alte functii, precum cele de divertisment si informatii, pot fi accesate prin intermediul afisajului central de pe plansa de bord. Soferul si pasagerul din fata pot controla radioul, sistemul de navigatie si telefonul prin intermediul sistemului de control de pe consola centrala sau pot accesa meniurile principale prin intermediul tastelor de selectare directa.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite