autoplay
A aparut numarul 136
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Volvo C30
15 August 2006
Foto: Volvo
Volvo C30 - Un Volvo cu adevarat compact
Iata primele fotografii ale unuia dintre debutantii despre care s a discutat cel mai mult anul acesta - noul Volvo C30. Un design sportiv, doua usi, patru scaune individuale si un hayon din sticla confera lui C30 un caracter unic, care va atrage noi cumparatori de Volvo. Noul Volvo C30 va fi dezvaluit publicului la Paris Motor Show in septembrie, iar productia lui va incepe la sfirsitul anului 2006
Volvo C30
Volvo C30
Volvo C30
Volvo C30

Un bot dinamic si o silueta rapida
"Noul C30 este o masina cool. O masina care urmareste un grup tinta de tineri necasatoriti sau cupluri cu stiluri de viata urbane si intense. Prioritatile acestora sint un design tulburator si caracteristici sporite la sofat, iar aceasta masina este creata pentru a se potrivi cu gusturile si stilul lor de viata", a spus Fredrik Arp, presedinte si CEO al Volvo Cars.


Target-ul este de 65.000 de masini pe an. Volvo se asteapta ca 75 la suta dintre cumparatori sa fie din Europa, iar pietele cele mai mari sint Italia, Germania, Spania si Marea Britanie.
Designul modelului gata sa intre in productie este in ton cu Volvo C30 Design Concept, care a fost prezentat la Detroit Motor Show la inceputul acestui an. Botul retine atentia cu caracterul sau dinamic, cu farurile inclinate si grila joasa si lata.

Privita din lateral, spatiile pentru roti si acoperisul inclinat ofera noului C30 o silueta rapida, care este si mai mult sporita de forma geamurilor laterale, in forma de barcuta. "Umerii" spatelui sint puternic rotunjiti si accentuati de modelul in forma de potcoava al farurilor spate si de hayonul de sticla. Eleronul din partea superioara a hayonului este disponibil in doua versiuni diferite. "Modelul C30 are o gramada de muschi intr un pachet compact si sportiv. Oricine si aminteste de Volvo SCC (Safety Concept Car) va recunoaste hayonul exclusivist si comod. Farurile din spate distinctive dau siguranta ca nimeni nu va ramine nesigur la ce masina are in fata", a spus directorul de design al Volvo, Steve Mattin.


Styling pentru individualisti si spatiu pentru patru adulti
Noul C30 are destul loc pentru patru adulti gratie celor doua scaune separate in spate, cu spatiu generos pentru cap si picioare. Scaunele din spate sint usor centrate pentru a oferi un sentiment de spatiu si o vedere buna in fata. Spatiul dintre scaune permite o vedere excelenta in oglinda retrovizoare. Programul interior a fost creat pentru a intruni exigentele in ceea ce priveste bunul gust al grupului tinta. Chiar si programul de baza ofera, de exemplu, tapiserie in trei culori atractive. "Modelul C30 este facut la comanda functional. Sint o groaza de posibilitati de personalizare, iar masina are toate solutiile destept gindite si potrivite pe care persoanele care aleg acest tip de masina le vor", a spus Hakan Abrahamsson, care a condus proiectul C30.


O gama de motoare de la 100 la 220 CP
Noul Volvo C30 are o selectie larga de motoare, incepind cu un motor pe benzina de 100 CP, cu patru cilindri, de 1.6 litri, un motor "curat" si eficient Diesel de 1.6 litri, cu patru cilindri si 109 CP pina la cel de cinci cilindri D5 si turbomotoare T5, care ofera 180, respectiv 220 CP.
La 4,25 metri, modelul C30 este cel mai mic membru al gamei Volvo, cu 22 centimetri mai scurt decit Volvo S40.


"O masina care emana manevrabilitate musculara trebuie sa se ridice la inaltimea asteptarilor pe care le ridica infatisarea sa atunci cind esti la volan. De aceea modelul C30 are un sasiu care ofera caracteristici de condus sportiv, indiferent daca alegi un model cu motor Diesel de 1,6 litri sau pe cel T5," a spus Hakan Abrahamsson.
Chiar si la modelul de baza, Volvo C30 ofera un sistem audio de inalta clasa -  iar cei interesati de calitatea sunetului stereo pot alege sistemul Premium Sound, cu un amplificator digital de 5x130 W ICE Power de la Alpine(r), Dolby(r) Pro Logic II Surround si 10 difuzoare de la Danish Dynaudio(r).


Siguranta de prima clasa
Cind vine vorba de siguranta, Volvo C30 este un Volvo adevarat. Printre alte lucruri este disponibil cu BLIS (Blind Spot Information System -  sistemul de informatii despre unghiul mort), care ajuta soferul sa identifice alt vehicul aflat in punctul mort pe partile laterale ale masinii. Fata are aceeasi structura patentata ca si modelele S40 si V50. Combinate cu airbag-uri si centuri tensionatoare de siguranta, modelul C30 ofera o siguranta de prima clasa.
Echipamentul de siguranta include, normal, sistemul de protectie Whiplash Protection System, WHIPS, si un sistem de protectie impotriva impactului lateral (Side Impact Protection System) cu airbag-uri laterale si cortina gonflabila (Inflatable Curtain, IC.)


"Noul Volvo C30 joaca un rol important in incercarea noastra de a ajunge la un volum de 600.000 de masini pe an. Ne extindem programul nostru de modele pentru a face posibil de acum ca si clienti noi, tineri, cu un stil de viata intens, urban sa poata alege un Volvo potrivit cit mai curind posibil", a spus Fredrik Arp.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite