autoplay
A aparut numarul 134
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Mercedes-Benz Clasa B
15 Aprilie 2008
Foto: Mercedes
Mercedes-Benz Clasa B - Sports Tourer, in forma mai buna ca niciodata
Mercedes-Benz Clasa B
Mercedes-Benz Clasa B
Mercedes-Benz Clasa B
Mercedes-Benz Clasa B

Dupa trei ani de succes, Mercedes Benz a revizuit designul si tehnologia modelelor B Klasse. Programul de modificare s a concentrat pe compatibilitatea masinilor cu mediul, economie si confort, cu avansuri semnificative in fiecare dintre aceste domenii.


Multumita unei serii de imbunatatiri de detaliu, motoarele cu 4 cilindri consuma cu pina la 9 procente mai putin combustibil si se remarca prin emisiile poluante mult reduse, cu 90% sub limitele admise de normele UE actuale. Pentru a atinge o asemenea performanta, Mercedes Benz a creat un nou sistem Eco start/stop pentru modelele B 150 si B 170.
Printre noutati se numara si propulsia bi combustibil, cu benzina sau gaz natural, disponibila pentru modelul B 170 NGT Blue Efficiency, sau sistemul activ de asistenta la parcare, care ajuta soferul sa gaseasca un loc de parcare potrivit si sa manevreze masina pentru a l ocupa.


De la lansarea pe piata in vara anului 2005, Clasa B a evoluat spre o baza de pornire pentru o noua "specie" de masini, care imbina armonios trasaturile unor concepte diferite: modelul cu 4 portiere are trasaturile de design ale unei berline sportive, dimensiuni exterioare ce il incadreaza in clasa compacta, spatiul interior al unei masini de familie, versatilitatea unui mic van (MPV) si marca sigurantei Mercedes Benz. Volumul vinzarilor arata clar ca planificatorii marcii germane au dat lovitura cu acest melanj care raspunde nevoilor utilizatorilor de masini ai actualei societati sofisticate: de la mijlocul anului 2005, peste 325.000 de clienti au fost cuceriti de modelele Sports Tourer din Clasa B.


Acum, partea frontala restilizata da Clasei B o si mai mare doza de stabilitate si siguranta, in special datorita grilei cu trei fante ce integreaza steaua in trei colturi a marcii germane. Aspectul impunator este generat de noua bara frontala, cu accent pe gura de admisie a radiatorului si de contururile capotei.
Mai mult de 1.000 kilometri cu un plin
Clasa B este disponibila in continuare cu 6 variante de motorizare: doua propulsoare Diesel cu injectie directa (de 109, respectiv 140 CP), oferind un cuplu de pina la 300 Nm, si patru motoare pe benzina cu o putere de virf de 193 de cai si cuplu maxim de 280 Nm.


Motoarele cu 4 cilindri au suferit modificari de detaliu pentru a reduce consumul de combustibil. Pentru propulsoarele pe motorina, economia de combustibil se traduce prin faptul ca versiunea B 180 CDI arde doar 5,2 5,4 l/100 km in ciclu combinat, iar B 200 CDI se multumeste cu 5,4 5,6 l/100 km, in functie si de dimensiunea anvelopelor utilizate. Cu un consum mai mic cu pina la 7 procente comparativ cu generatia precedenta, modelele cu motorizare turboDiesel vor fi vazute mult mai rar la statiile de carburant: B 180 CDI poate rula mai mult de 1.000 de kilometri cu un plin de 54 de litri.
Secretul motoarelor pe benzina: Eco start/stop


In functie de model, motoarele pe benzina ale noii Clase B consuma intre 6,6 si 8,1 litri la suta de kilometri in ciclu mixt. Iar din toamna acestui an, odata cu lansarea modelelor B 150 si B 170 BlueEfficiency dotate cu functia optionala Eco start/stop, motorizarile pe benzina vor deveni si mai putin gurmande. Aceasta functie inovativa opreste automat motorul daca masina ruleaza cu viteza mica, iar soferul frineaza si selecteaza punctul mort al cutiei de viteze. Daca aceste criterii sint indeplinite, un simbol specific se aprinde in bord pentru a l instiinta pe sofer. Insa cel aflat la volan nu este avertizat sa invirta cheia in contact pentru a reporni motorul   revenirea "la viata" a propulsorului este comandata automat atunci cind soferul debreiaza sau cind elibereaza frina. Totul se petrece intr o fractiune de secunda, fara zgomot, datorita unui demaror eficient.


In traficul urban aglomerat, atunci cind masina ruleaza in coloana sau circula pe o artera fragmentata de multe semafoare, economia de combustibil obtinuta prin oprirea si pornirea repetata a motorului poate ajunge la 9 procente.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite