autoplay
A aparut numarul 136
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Chevrolet Captiva
15 Septembrie 2006
Foto: Chevrolet
Chevrolet Captiva - Solid ca un SUV, cochet ca un sedan
Chevrolet porneste ofensiva produselor sale in Europa cu noul Captiva. Compania care a inventat SUV-ul in 1936 cu modelul Suburban Carryall va lasa noi urme in acest segment. Modelul stilizat dinamic cu cinci usi, Captiva, este primul SUV compact in gama europeana a Chevrolet si este de asemenea primul model Diesel si primul vehicul care va fi oferit cu ESP
Chevrolet Captiva
Chevrolet Captiva
Chevrolet Captiva
Chevrolet Captiva

Vinzari in crestere pentru SUV-uri
Chevrolet Captiva ofera clientilor o alegere noua si atractiva din piata in mare crestere a SUV-urilor. Cu dimensiunile sale compacte (lungime/latime/inaltime: 4,635/1,850/1,720 m), puternic, un design sportiv si o gama mare de echipamente chiar si pentru versiunea "entry-level", de baza, noul model crossover este perfect croit pe gustul clientilor europeni. Cumparatorii au de ales intre tractiune pe fata sau tractiune integrala, cinci sau sapte locuri si trei motoare, de la 136 la 230 CP.


Piata SUV-urilor este una dintre pietele cu cea mai rapida crestere in Europa. Cota sa din piata totala s-a dublat din 1998 cu sase procente. Potrivit unei companii de studiu a pietei, B&D Forecast, cel mai jos segment din clasa SUV-urilor compacte va creste cu 48 de procente pina in 2010 si va atinge 668.000 unitati. Chevrolet se asteapta sa vinda circa 10.000 de modele Captiva in toata Europa pina la sfirsitul anului 2006. In primul an plin de vinzari, 2007, compania se asteapta la aproape 36.000 de clienti europeni.


Un Diesel in premiera, plus doua motoare pe benzina
Puternic, sofisticat, sportiv sint adjectivele care descriu cel mai bine designul expresiv al noului Captiva. Modelul crossover combina masivitatea unui SUV cu eleganta unui sedan din clasa medie. Profilul inclinat este dominat de taieturile indraznete ale rotilor, cauciucurile mari (pina la 18 inch) si o linie puternica a "umerilor".

Are un numar de trasaturi sofisticate cum ar fi farurile tridimensionale ca niste bijuterii, semnalizatoarele incorporate in oglinzile exterioare, dispozitivele de admisie ale aerului in aripile din fata si minerele portierelor care se apuca. Elemente tipice ale SUV-urilor, cum ar fi arcurile indraznete ale rotilor, mulajele exterioare protective si scuturile de dedesubt in fata si spate intregesc infatisarea care atrage privirile oricui. Acest joc intre "solid/sportiv" si "cochet/elegant" continua si in interior. Decorul prietenos confera o ambianta moderna, caracteristici de ergonomicitate si de confort.


Noul Captiva aduce pentru prima data un motor Diesel la gama pentru Europa a Chevrolet. Unitatea moderna cu patru cilindri genereaza 150 CP la o capacitate de 1.991 cmc. La un consum combinat MVEG, motorul Diesel necesita doar 7,4 litri/100 km, astfel ca, cu rezervorul sau de 65 de litri, Captiva poate parcurge 870 km cu un plin. Un filtru Diesel care nu necesita intretinere si care nu are nevoie de aditivi este standard. Motorul cu patru valve pe cilindru are un sistem common-rail de ultima generatie de la Bosch, unde injectoarele trimit combustibil in camerele de combustie la o presiune de pina la 1.600 bari. Printre alte caracteristici tehnice ale unitatii SOHC se afla un cap de cilindru din aluminiu, o supapa de balans si o turbina cu geometrie variabila.


Motorul celei mai ieftine variante este de 2.4 litri cu patru cilindri in linie cu doua supape superioare. Genereaza 136 CP si are un cuplu maxim de 220 Nm. Unitatea din virful gamei este de 3.2 litri V6 cu 230 CP si un cuplu maxim de 297 Nm.


Tractiune integrala: Sofisticat si practic
Dureaza de trei ori mai mult sa clipesti decit cele 100 milisecunde cit ii ia sistemului de tractiune integrala al Chevrolet Captiva sa aduca rotile din spate in joc, atunci cind tractiunea optima este necesara.


In conditii normale de sofat, fortele de propulsie sint transferate in intregime rotilor din fata. Daca unitatea electronica de control considera ca este nevoie de mai multa tractiune, distributia cuplului intre rotile din fata si cele din spate poate fi variata continuu pina la un procent de 50:50. Dincolo de alunecarea rotilor, sistemul proceseaza numeroase informatii cum ar fi pozitia pedalei de acceleratie, turatia motorului, viteza de conducere, de deviatie si unghiul de directie. Tractiunea integrala este integrata in sistemele ABS si ESP.
Sasiul are suspensii McPherson in fata si o punte four-wheel link pe spate. Toate cele patru roti sint echipate cu discuri de frina ventilate si un sistem modern ABS.


Un sistem ESP este inclus drept o caracteristica standard, pentru a avea siguranta ca masina va merge intotdeauna acolo unde vrea soferul. In functie de tara si echipament, sistemul modern, care a fost creat impreuna cu specialisti germani de la Continental-Teves, are numeroase functii aditionale, cum ar fi HBA (Hydraulic Brake Assist  - asistenta hidraulica a frinelor), DCS (Descent Control System  - sistemul de control la coborire) si ARP (Active Rollover Protection -  protectie activa impotriva rostogolirilor).


Pina la sase airbag uri la bord
Ca si siguranta activa, siguranta pasiva are de asemenea un rol cheie la Captiva. La noul SUV al Chevrolet sint centuri de siguranta in trei puncte la toate scaunele, la fel ca si tensionatoare de centuri si limitatoare de forta ale centurilor la scaunele din fata.
In citeva milisecunde, pina la sase airbag uri se desfac in cazul unui accident, in functie de directia coliziunii: airbag uri pentru sofer si pasageri, airbag uri cortina in tavan pentru sofer, airbag uri pentru pasagerul din fata si cei din spate si airbag uri laterale in dreptul toracelui pentru sofer si pasagerul din fata (optional).


Chevrolet Captiva este o masina de familie, astfel ca a fost foarte important pentru echipa care a conceput-o sa ofere o siguranta optima pentru copiii mici. Pe unul din cele doua scaune din spate, scaunele pentru copii pot fi usor si sigur instalate la locul lor, cu ajutorul punctelor de prindere Captiva Isofix.


Disponibil cu cinci sau sapte locuri, cu multiple posibilitati de depozitare
Dimensiunile generoase din interior fac din Captiva o alegere logica pentru calatorii. Spatiul la umeri in primul si al doilea rind de scaune este de 1,455 metri, trimitind nou-venitul SUV in topul celor mai bune masini din clasa ei din acest punct de vedere. Si tot pe primele locuri se afla si in ceea ce priveste spatiul pentru picioare, cu 1,035 metri in fata si 940 milimetri in spate. Si pentru cei care vor sa transporte sase pasageri Captiva este unul dintre putinele SUV-uri care este disponibil si cu sapte scaune.


Echipament standard: Geamuri electrice, CD player si numeroase altele
Chiar si la modelul de baza, LS, gama de echipamente standard este foarte generoasa. Caracteristici standard includ geamuri electrice, inchidere centralizata, stergatoare de parbriz "dependente de viteza" intermitente, un geam in spate care se deschide separat, un suport negru pentru bagaje si o unitate audio cu sase difuzoare, RDS radio si un CD player cu functii MP3.


Pachetul de echipament de lux, LT, este disponibil in combinatie cu tractiunea integrala. Include un volan de piele in patru spite, jante de aliaj usor de 17 inch, volan ajustabil, o cotiera, un sertar sub scaunul pasagerului, opt difuzoare, faruri de ceata, oglinzi interioare care se string automat si o plasa pe podea in compartimentul pentru bagaje. Indiferent de nivelul de echipare, modelul cu sapte locuri este echipat cu ESP, roti de 17 inch si un sistem de ajutor la parcare cu ultrasunete.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite