autoplay
A aparut numarul 136
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Renault Laguna
15 Februarie 2008
Renault Laguna - Placerea de a pilota in deplina serenitate
Renault Laguna
Renault Laguna
Renault Laguna
Renault Laguna

Eleganta unei berline din segmentul superior
Noua Laguna este dezvaluita cu un design exterior dinamic, fluid si elegant. Atentia acordata calitatii materialelor si standardului de finisare se reflecta in ceea ce priveste calitatea perceputa atit la exterior, cit si la interior. Are un stil care reflecta perfect dinamismul si placerea in conducere. Partea frontala, cu farurile alungite, capota fluida si grila radiatorului generoasa sugereaza prezenta unui motor puternic. La 4,69 m lungime, proportiile noii Laguna sint echilibrate pentru o aparitie dinamica. Linia plonjata a umerilor caroseriei imprima un caracter specific de eleganta. Insertiile cromate pentru geamurile laterale imprima masinii un aer stilat specific segmentului de lux.

Functie de echipare, Laguna dispune de jante din aliaj usor de 16 pina la 18 inch. In cazul Lagunei berline, linia flancurilor se extinde de?a lungul portbagajului, chiar sub blocurile optice laterale cu leduri, conferind masinii un profil distinct noaptea. La modelele cu motoare puternice, cele doua tevi de esapament cromate subliniaza spiritul sportiv si senzatiile oferite de puterea motoarelor.


Un interior potrivit
Interiorul noii Laguna este in acord perfect cu linia exterioara. O finisare rafinata, materiale de inalta clasa si calitatea perceputa care predomina peste tot sint atuuri ce creeaza la interior un feeling adevarat de bunastare. Plansa de bord accentueaza senzatia de virf de gama. Designul si pozitionarea tuturor butoanelor a fost adaptata ergonomic la cerinte oricarui sofer. In functie de nivelul de echipare, consola centrala include comenzile principale pentru actionarea frinei de mina asistate si tempomatului/limitator de viteza, ca si cele pentru sistemul de navigatie si comunicatie Carminat si pentru sistemul hands?free.


Echiparea Initiale a fost proiectata astfel incit sa satisfaca un grup larg de cumparatori datorita finisarilor din lemn si piele, disponibila in gri mangal sau light harmony. Finisarea cu tapiterie Alcantara este combinata cu insertii cromate la echiparea Dynamique si se potriveste perfect cu un interior gri mangal, volan plat ce imprumuta din stilul celui din Formula 1 si scaunele ranforsate cu un sprijin lateral accentuat.


Totul a fost proiectat pentru a resimti o adevarata placere de a pilota, combinind calitati la rulare iesite din comun cu o manevrabilitate de top. Cu un tren de rulare de virf si o directie precisa, atuurile sale principale sint trenul de rulare cu greutate redusa si o gama larga de motoare si cutii de viteze care ofera un mix perfect intre performante inalte si consum redus.


Gama de motoare si cutii de viteze la cel mai inalt nivel
Noua Laguna este disponibila cu o gama larga de motoare si cutii de viteze, toate cuplate cu cutii cu sase trepte, clasificate ca fiind cele mai bune din segment pentru confortul exceptional la condus si consumul redus de combustibil.
Gama pe benzina va fi introdusa gradat pe piata, incepind cu dinamicul, rafinatul si silentiosul motor de 2.0 l 16 V 145 CP. Cu verva si cuplul motor optim disponibil chiar de la cele mai mici turatii, putere la turatii mari si silentiozitate pe toata plaja de turatii, acest motor, rezultat al cooperarii dintre Renault si Nissan, ofera performante acustice si confort in conducere impresionante. Motorul turbo de 2.0 l 16 V 170 CP, cuplat la cutia cu sase trepte proactiva, completeaza gama motoarelor pe benzina.


Gama Diesel se bazeaza pe doi lideri de piata: motorul 1,5 dCi 110 CP ofera cel mai bun compromis intre performante si consum de pe acest segment avind si un statut special de lider ecologic (136 g dioxid de carbon/km). Apoi exista motorul 2.0 dCi care este disponibil in trei trepte de putere (130, 150 si 175 CP). Motorizarea de 150 CP dispune si de cutia automata proactiva cu sase trepte. Noua Laguna utilizeaza acest motor la potentialul sau maxim avind o turbina cu geometrie variabila cu inertie mica si bujii de incandescenta cu incalzire ultra rapida.
In curind gama de motoare va fi completata cu noi evolutii, devenind astfel vasta si potrivita pentru toate conditiile in toate tarile in care se va comercializa noul model. Ca parte a Contractului Renault 2009, noua Laguna isi va aduce o contributie importanta la initiativa de protectie a mediului, Renault Eco2, cu motoare care indeplinesc deja normele Euro 5.


Un tren de rulare exact si reactiv
Noua Laguna este caracterizata de un tren de rulare care fixeaza standardele in clasa sa. Dezvoltat pentru a depasi manevrabilitatea predecesorului sau, trenul de rulare al noii Laguna va fi apreciat pentru precizia directiei si pentru tinuta de drum in viraje avind ruliu redus. Inginerii Renault au adus cele mai noi inovatii in domeniu adaptind si imbunatatind directia vehiculului pentru a fi cit mai precisa, rezultatul fiind o stabilitate optima a trenului de rulare. Eforturile s?au concentrat pe reducerea ruliului, suspensia fiind intarita cu 20% pe fata si 50% pe spate, bara antiruliu spate fiind mai eficace acum. Noua Laguna beneficiaza de o directie mai scurta pentru o placere mai mare in pilotarea vehiculului in viraje si se adapteaza mai bine ca niciodata pe suprafetele dure. Noua Laguna ramine printre cei mai buni in ceea ce priveste confortul si siguranta pastrind insa la un nivel scazut greutatea masinii; este primul vehicul Renault care este mai usor decit predecesorul sau, diferenta fiind in medie de 15 kg.


Noua Laguna furnizeaza un sentiment de liniste tuturor pasagerilor, oferind cel mai bun nivel de confort si siguranta din clasa sa in completare cu un confort termic de prima clasa.
Noua Laguna beneficiaza de atentia speciala acordata acusticii ?- exemplara pentru segmentul sau -? in special in ceea ce priveste motoarele Diesel.


Cea mai buna expertiza Renault in domeniul sigurantei active si pasive
Noua Laguna beneficiaza de experienta Renault in domeniul sigurantei active si pasive, recunoscuta de multa vreme de catre organisme de specialitate. In completare la manevrabilitatea iesita din comun conferita de trenul de rulare, performantele de frinare ale noii Laguna sint unele din cele mai bune din clasa sa, in special in ceea ce priveste rezistenta la uzura frinelor in conditii grele (masurarea distantei de frinare dupa 10 frinari consecutive de la 100 la 0 km/h). Noua generatie a sistemului ABS cu ESP si EBA electronic este combinata cu o noua unitate de control ECU/hidraulica. In domeniul sigurantei pasive, Renault a dezvoltat solutii care iau in considerare cercetarea accidentelor si comportamentul real al masinii, luind in calcul toate situatiile posibile pentru a obtine o protectie mai eficienta a pasagerilor. In final, specificatiile noii Laguna sint si mai exigente. In mod consecvent, aceasta este dotata cu echipamente de ultima generatie, incluzind airbag-uri cu camera dubla si cu dubla presiune combinate cu centuri de siguranta dublu pretensionate. Oricum, cel mai impresionant progres a fost facut in ceea ce priveste protectia la impact lateral, o cauza majora a accidentelor mortale.


Pentru a garanta o mai buna protectie a ocupantilor, arhitectura electronica a masinii a fost imbunatatita pentru a asigura declansarea mai rapida a sistemelor de protectie. Utilizind un dispozitiv bazat pe doi senzori localizati in usa fata si in montantul central, un algoritm specific regleaza timpul de declansare al airbag-ului functie de violenta impactului. In completare la acest dispozitiv a fost introdusa o noua generatie de airbag lateral dublu (torace si pelvis).


Confort si ergonomie de exceptie
Trei factori contribuie la nivelul atins de noua Laguna in ceea ce priveste silentiozitatea pe segmentul sau: izolarea fonica a zgomotului motorului, in special la turatii mici; izolarea impotriva zgomotului la rulare; si cel mai important izolarea impotriva zgomotului aerodinamic generat la viteze mari.


Noua Laguna este primul vehicul Renault care beneficiaza de informatiile obtinute din studiul de piata specializat privitor la confortul termic desfasurat in 2001 si 2002. In completare, adoptarea unui compresor de inalta capacitate controlat din exterior inseamna ca aerul rece poate fi produs rapid, utilizind aerul conditionat doar cind este necesar si optimizind consumul. Pe pietele unde suporta evaluari, sistemul de aer conditionat este clasificat ca unul din cele mai bune disponibile. In ceea ce priveste incalzirea, temperatura poate fi marita rapid datorita ultimei tehnologii utilizate pe versiunile Diesel. Controlul climatizarii, automatizat cu sistemul inovator cu tripla actiune "Soft?Auto?fast" este ergonomic, iar comenzile sint situate acolo unde te astepti sa fie, chiar sub gurile de ventilatie. Pe noul tablou de bord, accesibilitatea catre toate butoanele a fost revazuta si vizibilitatea display-urilor a fost reevaluata pentru a fi mai fi usor de utilizat ca inainte.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite