autoplay
A aparut numarul 136
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Volkswagen Scirocco
15 Septembrie 2006
Foto: Volkswagen
Volkswagen Scirocco - Reluarea unei idei de succes
Volkswagen Scirocco
Volkswagen Scirocco
Volkswagen Scirocco
Volkswagen Scirocco
Volkswagen Scirocco

Cu 33 de ani in urma, la Salonul Auto de la Geneva, Volkswagen a prezentat un coupe senzational. Era compact, distinct, agil, spatios si cu un pret accesibil. Volkswagen l a denumit Scirocco. Masina a facut senzatie in acea perioada: peste o jumatate de milion de exemplare ale primei generatii au fost produse in toata lumea. Moment de rascruce: in 2006, cel mai mare producator auto din Europa dezvaluie reinterpretarea ideii de succes Scirocco, prin intermediul unei premiere mondiale -- conceptul Iroc.


Masina sport pura in locul unui coupe clasic
Cu toate acestea, spre deosebire de Scirocco, Iroc nu este un coupe clasic, ci o masina sport cu design progresiv, care ofera un plafon foarte alungit si o parte posterioara foarte abrupta. Acest aspect asigura doua avantaje. In primul rind, Iroc are proportii perfecte. Atunci cind este privit din spate, se observa imediat faptul ca plafonul alungit si geamurile laterale sint asezate pe umeri profilati si foarte puternici. Iroc obtine astfel o talie specifica masinilor sport. In al doilea rind, Iroc ofera spatiu pentru doua persoane in spate si un portbagaj foarte mare. Aceasta masina atit de provocatoare combina un grad ridicat de utilitate si confort cu placerea pura de a conduce si designul expresiv. Astfel, se obtine un Volkswagen care, daca va intra in productie, va fi foarte bine pozitionat si in ceea ce priveste pretul.


Culoarea verde Viper intilneste carbonul negru
Iroc beneficiaza de numeroase subtilitati la nivel de detalii. Culoarea fascineaza inca de la inceput: desi nu are un stil retro, verdele folosit este un omagiu adus primei generatii Scirocco, pentru care s a folosit exact aceasta nuanta de culoare in 1976. Acum, ca si atunci, aceasta este denumita "Verde Metalizat Viper". Carbonul: partea centrala a plafonului este construita din geam de culoare neagra; acest element este sustinut de o structura acoperita de carbon. Un suport integrat pe lungime este, de asemenea, parte a acestor materiale. |i pragurile laterale ale lui Iroc au suprafata construita din carbon. Structura acestora, vizibila din exterior, continua, dintr o singura bucata, in interior.


Dimensiuni sexy
Datorita consolelor foarte mici, Iroc utilizeaza in mod eficient ampatamentul de 2.680 mm. Conceptul are 1.400 mm inaltime, 4.240 mm lungime si 1.800 mm latime. Jantele din aliaj usor au fost desenate special pentru Iroc si pneurile 235 au dimensiuni de 19 inch.


Twincharger si DSG
Iroc este propulsat de un motor TSI, cunoscut sub denumirea de Twincharger. Transmisia este asigurata cu ajutorul cutiei de viteze automata DSG. Montate in premiera pe modelul Golf GT, motoarele TSI sint in prezent cele mai eficient propulsoare pe benzina cu patru cilindri din lume. Combinatia compresorului mecanic si a turbocompresorului sint o solutie de viitor. Compresorul mecanic compenseaza lipsurile tipice ale motoarelor turbo la turatii reduse. De partea cealalta, turbocompresorul asigura o putere mare la turatii ridicate. Combinarea celor doua compresoare pentru motoare de productie in masa este unica in lume. Versiunea TSI folosita la conceptul Iroc dezvolta 210 CP. In principiu, Iroc poate fi echipat cu o multitudine de motoare supraalimentate, dar toate trebuie sa asigure un singur lucru: placerea de a conduce.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite