autoplay
A aparut numarul 135
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Honda Accord
15 Aprilie 2008
Foto: Honda
Honda Accord - O noua simfonie pe acorduri nipone
Honda Accord
Honda Accord
Honda Accord
Honda Accord

Gindita pentru a concura modelele premium din segmentul D, noua Honda Accord, disponibila in versiunile Sedan si Tourer, este lansata cu ambitii mari pe piata europeana. Proiectantii niponi au avut ca obiectiv un vehicul sportiv rafinat, iar inginerii Honda au completat eforturile designerilor cu un pachet unic de sisteme de siguranta, excelente abilitati dinamice si motorizari ce satisfac viitoarele norme de poluare Euro 5.


Cu linii generale stabilite de ecartamentul marit si centrul de greutate coborit, Honda adopta un stil emotional, iar pronuntata profilare a pasajelor rotilor confera noului Accord un aspect puternic. Partea frontala si liniile atent studiate se inscriu in trasaturile aferente temei de design, prin forme atletice.
Accentele sportive se regasesc si la interior, de la desenul plansei de bord sau a volanului cu trei spite si pina la forma scaunelor. Rafinamentul este subliniat de elemente cromate inserate in plansa de bord si continuate la nivelul consolei centrale. Placutul se imbina cu utilul prin gruparea comenzilor pe volanul reglabil (inclusiv pentru sistemul audio, cruise control si telefonul mobil) sau prin plasarea unui afisaj LCD in centrul vitezometrului cu design sportiv. Iar functionalitatea este data de multitudinea de spatii de depozitare laterale si de modularitatea consolei centrale.


Inimile de sub capota noului Accord respecta reglementarile de mediu ce vor fi introduse in septembrie 2009, insa fara a sacrifica placerea de a conduce. Cele doua motoare pe benzina i VTEC de 2.000, respectiv 2.400 cmc au supape de admisie mai mari si pastreaza plafonul puterii maxime la 156, respectiv 200 CP. Eforturile inginerilor s au concentrat asupra motorizarii Diesel, cunoscut fiind apetitul europenilor pentru modelele pe motorina: propulsorul i DTEC are la baza performantele premiatului i CDTi si ofera mai multa putere (150 CP) si cuplu sporit (350 Nm).


Forta motoarelor este adusa la nivelul asfaltului cu ajutorul unei cutii de viteze cu 6 trepte, cuplata cu senzori integrati in sistemul de asistare Shift Indicator Light. SIL permite afisarea in centrul turometrului a mesajelor "UP" sau "DOWN" pentru a informa soferul despre momentul optim (in ceea ce priveste consumul de combustibil) in care trebuie schimbata treapta de viteza. Testele efectuate de Honda au indicat reducerea consumului de combustibil cu 5% daca se respecta indicatiile SIL.
Optional, pentru motorizarile pe benzina este disponibila si o cutie automata, cu 5 trepte, ce poate fi comandata in clasicul mod "Drive", cu ajutorul schimbatorului, sau secvential, cu ajutorul unor padele dispuse pe volan.


Soferii entuziasti vor aprecia agilitatea noului Accord datorita noii suspensii multilink cu amortizoare variabile. Centrul de greutate coborit, dimensiunile marite si rigiditatea sporita a caroseriei ajuta de asemenea la imbunatatirea manevrabilitatii si cresterea promptitudinii raspunsului la comenzi, conferind siguranta. Noile brate oscilante garanteaza stabilitatea excelenta in viraje, iar pastrarea traiectoriei este asigurata de servodirectia cu asistare variabila, oferita ca dotare standard pentru toate versiunile. Motorul cu inertie redusa al servodirectiei confera un sentiment de incredere excelent in abordarea curbelor rapide, iar adoptarea unui raport de virare mai rapid pune in valoare caracteristicile de agilitate ale sasiului.


La pastrarea traiectoriei dorite contribuie inclusiv controlul stabilitatii si tractiunii - Vehicle Stability Assist, proiectat pentru a asista soferul la mentinerea stabilitatii in viraje, la accelerare si in cazul manevrelor bruste, prin modularea cuplului motor si prin actionarea frinelor pe partea dreapta sau pe partea stinga, in functie de necesitate. Impreuna cu VSA, in ajutorul soferului actioneaza si Motion Adaptive Electric Power Steering, un sistem ce detecteaza instabilitatea in conditii de aderenta redusa. Insa, pentru a nu strica placerea de a conduce, actiunea sistemului de asistare a directiei este aproape insesizabila, controlul fiind detinut in orice moment de catre sofer.


Dincolo de aceste sisteme standard, Accord poate fi dotat optional cu pachetul Advanced Driving Assist System, care ofera soferului posibilitatea de a controla automat mentinerea masinii pe banda de circulatie (Lane Keeping Assist System), pastrarea vitezei de croaziera (Adaptive Cruise Control) si prevenirea unor eventuale coliziuni in cazul apropierii periculoase de un vehicul aflat in fata (Collision Mitigation Brake System).


Multitudinea de sisteme de asistare a soferului completeaza pachetul de siguranta pasiva oferit de Accord: centuri de siguranta cu pretensionare si limitatori de sarcina, airbag-uri frontale dual stage, airbag-uri laterale, airbag-uri cortina si tetiere active (actionate atunci cind ocupantii scaunelor din fata sint impinsi inapoi in cazul unui impact din spate), disponibile pentru toate versiunile.
Una peste alta, noul model Honda este o simfonie in acorduri de tehnologie de virf inchegata intr un design sportiv, ce imbie la croaziere placute, cu ruperi de ritm punctate de valuri de adrenalina, totul in conditii de siguranta deplina si a unui deloc neglijabil respect fata de mediu.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite