autoplay
A aparut numarul 139
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Ford Mondeo  - O MASINA CARE SCHIMBA PERCEPTIILE
15 Iulie 2007
Foto: Ford
Ford Mondeo - O MASINA CARE SCHIMBA PERCEPTIILE
Noul Ford Mondeo rezuma filosofia Ford "Feel the difference" si reprezinta un pas inainte pentru gama de autovehicule Ford de mari dimensiuni, dezirabilitatea fiind ultimul obiectiv in dezvoltarea sa. Noul Mondeo a consolidat toate punctele forte ale predecesorului sau, dar acum are un design mai emotionant, mai mult rafinament, mai multa tehnologie si mai multa prezenta
Ford Mondeo  - O MASINA CARE SCHIMBA PERCEPTIILE
Ford Mondeo  - O MASINA CARE SCHIMBA PERCEPTIILE
Ford Mondeo  - O MASINA CARE SCHIMBA PERCEPTIILE
Ford Mondeo  - O MASINA CARE SCHIMBA PERCEPTIILE
Ford Mondeo  - O MASINA CARE SCHIMBA PERCEPTIILE
Ford Mondeo  - O MASINA CARE SCHIMBA PERCEPTIILE

Profil unic
Designul noului Ford Mondeo are un impact vizual instantaneu. Noul Mondeo aduce o noua perspectiva asupra "designului kinetic" si filosofiei Ford, impreuna cu toate elementele sale cheie. Impreuna, acestea creeaza un profil dinamic si elegant ce reprezinta "energie in miscare" si are o prezenta care simbolizeaza putere si gratie, diferentiindu-l astfel de alte masini din acest segment de piata.


Elementele distinctive ale conceptului Ford "design kinetic" sint evidente la fiecare dintre cele trei caroserii -– eleganta si clasica limuzina cu patru usi, flexibilul si cochetul break cu cinci usi sau versiunea Wagon inteligenta si spatioasa.
Fiecare detaliu din designul vehiculului Mondeo a fost studiat meticulos pentru a reflecta cu acuratete pozitia sa pe care echipa a gindit-o inca de la inceput. Chiar si nuantele caroseriei au fost selectate cu atentie pentru a sublinia faptul ca Mondeo nu este numai un autovehicul de prestigiu, dar este si unul al prezentului.


Din punct de vedere al dimensiunilor, noul model este cu putin mai mare decit modelul anterior. De exemplu, varianta cu 5 usi este mai lunga cu 47 mm si mai lata cu 120 mm (inclusiv oglinzile) decit modelul precedent, confirmind astfel pozitia de lider in categoria vehiculelor de mari dimensiuni.


Vazut de deasupra, asezarea in trei planuri a modelului Mondeo este imediat remarcata, oferind o legatura clara intre vehiculul de productie si expresia finala a "design kinetic" -– conceptul Ford Iosis -– prezentat in premiera la Salonul Auto de la Frankfurt 2005.
Liniile delicate si rotunjite ale barei de protectie din fata ofera automobilului o prezenta aparte, reduc impactul vizual al consolei fata si chiar ajuta soferul la parcare.


Farurile de ceata sint situate mai jos in bara de protectie fata de seria Trend si sint paralele cu farurile, lucru ce se adauga la experienta de natura emotionala a noului Mondeo, contribuind la aspectul de bijuterie al dramaticului aspect al partii din fata a vehiculului.
Profilul noului Mondeo ofera o imagine cuprinzatoare a tuturor celor trei caroserii, toate etalind o silueta puternica cu unghiul stilpului "A" contopindu-se in toate cele trei caroserii. Linia laterala ridicata ofera un aspect puternic care imbunatateste aspectul vizual.
O alta semnatura Ford pentru designul exterior este reprezentata de utilizarea unor pasaje pronuntate ale rotilor. Acest element de design semnifica puternica dinamica a conducerii pe care o reprezinta marca Ford.


Scaune confortabile si relaxante
"Designul kinetic" se regaseste si in interiorul spatios, ce a fost modelat pentru a oferi stil si a aduce un plus de calitate. Nu se pune totusi problema ca stilul sa prevaleze tehnica, de vreme ce toate detaliile din interior au fost proiectate special pentru a combina atit calitatea, cit si aspectul placut, pentru a crea o senzatie de confort in timpul calatoriilor in noul Mondeo.
Pozitia la volan a soferilor noului Mondeo va fi una mai joasa si mai sportiva, creindu-se acea atmosfera de "cockpit feel", spre deosebire de senzatia de "punte de comanda", existenta la Ford Galaxy.


Unghiul de aplecare al stilpilor de sustinere fata, precum si cel al parbrizului se continua in cel al postului de pilotaj si il implica chiar si pe sofer. Banda laterala mai inalta si consola centrala cu linii fluente aduc ocupantilor locurilor din fata un plus de confort. Spatiul pentru picioare si umeri pentru locurile din fata a fost marit de la 24 la 52 mm.
Pozitia inaltata a schimbatorului de viteze -– impreuna cu posibilitatea selectarii pozitiei volanului si a scaunelor din fata -– asigura soferul ca poate opta pentru cea mai confortabila pozitie, ceea ce ii ofera o vizibilitate sporita, fara ca elementele structurale sau de design interior sa reprezinte un obstacol.


Unghiul larg de deschidere al usilor faciliteaza intrarea si iesirea usoara pentru pasageri. Cercetarile si analizele demografice demonstreaza ca ultimele modele Ford sint proiectate pentru societatea contemporana pentru care sint destinate, echipa Ford implementind toate modificarile de ultima generatie. Una dintre modificarile de interior este implementarea unor perne mai lungi la scaune necesare persoanelor mai inalte.


Noul Mondeo dispune de un scaun reglabil in 8 pozitii, furnizind reglare separata fata/spate, pe inaltime, unghiul pernei si inclinarea spatarului. Scaunul pentru sofer reglabil in 8 pozitii este o dotare standard pentru modelul Ghia X si este disponibil ca optiune pentru toate celelalte serii, cu exceptia Ambiente care este dotat cu scaun reglabil manual cu doua pozitii si reglaj lombar.
Pasagerii noului Mondeo care calatoresc in spate beneficiaza acum de un nivel ridicat de confort si de accesorii care contribuie la aspectul de limuzina al noului Mondeo. Vintul, zgomotul produs de motor si de vint au fost luate in consideratie, rezultatul fiind ca pasagerii din fata si spate pot acum sa se bucure mult mai usor de o conversatie, fara sa fie nevoie sa ridice vocea.


O priza de 12 V, aflata in partea de jos a consolei, ofera pasagerilor din spate posibilitatea de a utiliza sau incarca diferite dispozitive electrice in timpul mersului.
Acestia beneficiaza, de asemenea, si de optiunea de incalzire a scaunelor si de lampi pentru citit, care sint incluse ca standard in toate modelele de virf ale seriei.


Calitatea conducerii
Ford Mondeo a fost apreciat pentru calitatea conducerii inca de la lansarea noii generatii, in 1993. Noul Mondeo va duce mai departe reputatia modelului in acest domeniu, inca de la inceput fiind dezvoltat cu o dinamica superioara a conducerii ca atribut principal. De aceea, noul Mondeo combina temperamentul sportiv cu un rulaj elegant si un nivel fonic, de vibrare si duritate redus la maxim. In plus, toate noile modele Mondeo sint prevazute ca standard cu programul de stabilizare electronica (ESP).


Desi impartaseste multe dintre caracteristicile structurii de baza a modelelor Ford S-MAX si Galaxy, rularea si manevrarea noului Mondeo au fost reglate pentru a tine seama de centrul de greutate mai coborit si de greutatea proprie a modelului. Rigiditatea torsionala a noului Mondeo a fost analizata si comparata direct de inginerii Ford cu cea a modelului precedent.
Sistemul Ford optional de control interactiv al dinamicii vehiculului (IVDC) cu amortizare continua controlata (CC) adauga un plus de manevrabilitate, confort si stabilitate, precum si distante de frinare mai scurte. Sistemul CCD regleaza continuu nivelul de amortizare in functie de conditiile de drum si de stilul de conducere oferind soferului trei setari diferite: confort, normal si sport.


Sistemul este capabil sa regleze amortizarea la una mai ferma la fiecare zecime de secunda, oferind un control imediat si reactivitate la situatiile de deplasare. Este in strinsa legatura cu sistemul Mondeo standard ESP.


O alegere perfecta pentru performanta si eficienta
Clientii noului Mondeo pot alege dintr-o gama diversa de motoare printre care cele Duratorq pe benzina, virfurile de gama Duratec de 2,5 litri, 250 CP in 5 cilindri pe motorina -- utilizat pe S-MAX si bazat pe motorul de inalta performanta al modelului Ford Focus ST.
Imbunatatirile motoarelor pentru noul Mondeo includ: ultimul model de ambreiaj, tehnologia sistemelor cu volant cu masa dubla, sisteme de management al motorului electronice, hi-tech, imbunatatite impreuna cu o acceleratie electronica pentru controlul cuplului la fiecare milisecunda, schimbator de caldura integrat pentru condensator/racitor intermediar/radiator.
Motoarele Duratorq pe motorina functioneaza conform unor tehnici sofisticate de injectie la presiuni ridicate pentru a usura procesul de combustie, a controla ritmul de ridicare a presiunii in cilindri, oferind emisii curate si o performanta NVH perfecta.


Variantele de motoare pe benzina folosite pe Mondeo includ motorul usor si eficient Duratec de 1,6 litri (tehnologie Ti-VCT) -– utilizat pentru prima data la Mondeo -– echipat cu o cutie de transmisie in 5 trepte Ford Durashift iB5.
De la sfirsitul anului 2007, gama va fi extinsa cu un nou motor pe benzina Duratec HE 161 CP, 4 cilindri, 2,5 litri cuplat la noua transmisie automata Durashift in 6 trepte, care ofera un mod sport. Acesta schimba vitezele la turatii mari ale motorului si permite soferului sa regleze stilul individual de conducere trecind in modul manual pentru o implicare si mai mare in conducere.
Unitati suplimentare pe benzina sint unitatea de 2,0 litri, 145 CP cuplata la transmisia manuala MTX-75 cu 5 trepte si virful de gama, motorul de 2,5 litri si 220 CP cuplata la transmisia manuala M66 cu 6 trepte.


Linia Duratorq pe motorina debuteaza cu rafinatul Duratorq TDCi de 1,8 litri cu 100 CP, cuplat la transmisia manuala Durashift cu 5 viteze. Este disponibila o versiune de 125 CP, la care puteti alege intre transmisie manuala Durashift intre cu 5 sau 6 viteze. Popularul model Ford de 2,0 litri si 130 CP, Duratorq TDCi cu filtru de particule in suspensie pentru motorina (DPF) ca standard, poate fi de asemenea disponibil insotit de o cutie de transmisie Durashift in 6 trepte manuala sau, incepind de la sfirsitul anului 2007, noua transmisie automata cu 6 viteze. Un motor de mare putere, Duratorq TCDi de 2,0 litri si cu 140 CP cu DPF ca standard este de asemenea disponibil cu transmisia manuala Durashift cu 6 viteze.


Sisteme de siguranta
Noul Mondeo prezinta o gama fara compromis de tehnologii de siguranta active si pasive. Fundamentul acestora il constituie caroseria ultrarigida a masinii, care reduce deformarea celulei de siguranta a pasagerului. Noul Mondeo este echipat de asemenea cu un nou airbag pentru zona genunchilor soferului si cu o coloana de directie cu reglare orizontala care impreuna imbunatatesc sistemul Ford inteligent de protectie deja apreciat.
"Aceasta este o masina de familie si masinile de familie trebuie sa aiba un nivel de siguranta care protejeaza ferm si sigur toti pasagerii din autovehicul", a spus Gisbert Gab, manager Siguranta vehiculelor.


In noul Mondeo se regaseste un numar semnificativ de noi tehnologii de siguranta pentru oferirea unor nivele ridicate de control al soferului si pentru evitarea accidentelor.
In plus fata la sistemul de frinare antiblocare (ABS) standard, cu distributia electronica a fortei de frinare pe cele doua punti (EBD) si cu programul de control electronic al stabilitatii imbunatatit (ESP), inclusiv asistenta electronica la frinare (EBA), Ford introduce de asemenea la noul Mondeo o gama de tehnologii disponibile care ridica semnificativ nivelul de siguranta.

Cei ce vor conduce noul Mondeo vor beneficia de angajamentul Ford fata de siguranta, cu o suita de noi caracteristici care vor perfectiona sistemul inteligent de protectie al masinii (IPS).
Sistemul IPS include cele mai moderne airbag-uri frontale si un nou airbag pentru genunchii soferului, precum si airbag-uri montate lateral pentru zona toracelui, la scaunele din fata. In plus, acesta cuprinde airbag-uri cortina laterale, pe toata lungimea ferestrei, pentru protectia pasagerilor din fata si din spate. Noul Mondeo aduce de asemenea imbunatatiri la sistemul de protectie impotriva ranirilor la git.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite