autoplay
A aparut numarul 138
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Toyota Avensis
15 Iunie 2006
Foto: Toyota
Noul Toyota Avensis, un model de elita pentru Europa
Avensis nu doar a fost creata in Europa si conceputa avind in minte piata europeana, ea a fost si asamblata in Europa. Noul model, prezentat in premiera la recentul Salon Auto de la Madrid, va fi construit pe temelia actualei generatii, oferind clientilor nivele mai inalte de calitate, performanta si placere de a conduce. Noul Avensis pune in prim-plan o gama competitiva de motoare Diesel, inclusiv noutatea 2.0 l D-4D 125, un exterior inviorat si un design deosebit in interior, suspensii modificate si o directie imbunatatita pentru o calatorie mai placuta si o manevrabilitate mai buna.
Toyota Avensis
Toyota Avensis
Toyota Avensis

Styling mai dinamic si interior premium
Avensis 2007 are un design exterior mai puternic si mai emotional, pentru a conferi masinii un sentiment mai sportiv si pentru a o face mai usor de recunoscut pe sosele. Styling-ul barei din fata este complet nou, urmarind esenta designului modelelor Toyota. Este conceput pentru a crea o imagine premium, in timp ce pune accentul pe caracterul sportiv si dinamic al gamei. Masina are doua linii verticale puternice care curg de sub capota si se extind orizontal de-a lungul marginii de jos a barei de protectie. Acestea impart sectiunile centrale si laterale pentru a crea o forma dinamica. Noua grila a radiatorului este conceputa in jurul temei duble concave, conferindu-i o identitate clara Toyota si are o imprejmuire cromata, pentru a-i spori imaginea premium.


Caracterul sportiv al modelului este continuat si in spate, cu o noua combinatie de lampi, unde portiunea cilindrica a lentilelor exterioare este transparenta, iar celelalte portiuni sint schimbate in rosu-rozaliu, creind un contrast de efect. Protectiile farurilor au adoptat un design cu benzi verticale, pentru a spori aparenta de adincime. Atentia la detalii si un sentiment de inalta calitate a fost creat prin introducerea unor lampi cu leduri, montate in oglinzile exterioare. Iar oglinda a fost marita pentru a imbunatati vizibilitatea la spate si siguranta.


Avensis 2007 evidentiaza culori noi pentru interior si detalii care subliniaza calitatea, ergonomie pentru sistemul de navigare, comutatoarele de la volan si pentru panoul de bord. In timp ce interiorul cenusiu inchis s-a dovedit a fi extrem de popular printre clienti, raminind neschimbat, a fost creat un interior proaspat in doua tonuri -- cenusiu inchis si gri-bej -- care confera o ambianta mai luminoasa si placuta. Aceasta va prezenta interes pentru clientii care-si doresc sa aiba la volan un sentiment de modernitate. In acelasi timp, tesaturile folosite pentru interior au fost innobilate, cu un model usor contrastant, pentru a reflecta o atmosfera mai moderna, premium.

Schimbarile facute in interior sint accentuate de detaliile decorative ale panoului de bord si consolei, care acum imita nervurile lemnului, pentru a contrasta cu culorile calde ale interiorului sau cu un look metalic, hi-tech. Dispozitivele de control audio montate in volan permit o operare confortabila si rapida. Senzorii pentru intuneric si ploaie vin in oferta standard. Doar pentru modelul premium cu motor D-4D 180 Clean Power sint create exclusiv jante din aliaj de 17 inch si o grila frontala de culoare gri inchis, cu insertii de crom, pentru a crea o prezenta distinctiva pe sosele. Interiorul va fi de asemenea exclusiv pentru acest model cu cusaturi argintii metalice, cu volan si schimbator de viteze imbracate in piele, insertii metalice pe volanul cu un look sportiv si cu piele Alcantara, de inalta calitate, perforata.


O gama de motoare Diesel competitive
Odata cu lansarea modelului 2007 al Avensis, Toyota dezvaluie o gama de motoare Diesel competitive, care vor produce o crestere a renumelui companiei pe pietele europene. Clientii vor putea alege dintre cele trei motoare Diesel D-4D disponibile din gama Clean Power: absolut noul motor de 2.0 litri D-4D (125 CP), cel de 2.2 litri D-4D (150 CP) si, in virful gamei, capodopera de 2.2 litri D-4D (177 CP).


Cu aceste motoare deosebite, Toyota se asteapta la o crestere a vinzarilor Diesel pentru Avensis de la 44 la suta in 2005 la 54 la suta in 2007. Nou-noutul motor de 2.0 litri D-4D 125 reprezinta o dezvoltare importanta in evolutia noii generatii de motoare Diesel Toyota. Derivat din mai avansatul motor de 2.2 litri D-4D si impartind mult din tehnologia lui, acesta ofera o putere excelenta si o economie de combustibil pentru a satisface doleantele clientilor pentru performante rafinate in condus. Multumita aplicatiilor tehnologice de ultima generatie si a greutatii reduse a motorului, D-4D 125 va oferi clientilor performante mai bune, un consum mai redus de combustibil si emisii de gaze reduse. I

nstalat pe Avensis 2007, motorul D-4D 125 isi va atinge cele mai bune performante din clasa, avind in acelasi timp emisii reduse de CO2 la o medie de 146 g/km (in ciclu combinat). Motorul dezvolta 125 CP si un cuplu de 300 Nm la circa 2.000-2.800 rpm. Noul motor D-4D 125 va fi disponibil in doua versiuni: una D-4D 125 cu un filtru de particule, care va fi potrivita pentru tarile unde se incurajeaza reducerea particulelor provenite din emisiile de carbon. Celelalte tari pot opta pentru adoptarea motorului D-4D 125 cu un convertor catalitic.
Ambele motoare se supun standardelor de emisie Diesel Euro IV, iar toate propulsoarele Diesel beneficiaza, standard, de transmisie manuala in sase viteze.


Placerea rafinata de a conduce o Avensis este accentuata de o gama inteligenta de motoare pe benzina si transmisii optionale care sint acum disponibile pentru toate modelele.
Pentru 2007, Avensis va fi disponibila in Europa cu patru motoare pe benzina: 1.6 VVT-i, 1.8 VVT-i, 2.0 cu injectie directa si, pentru anumite piete, unul de 2.4 cu injectie directa. Vor mai fi disponibile la alegere diferite cutii de viteze: manuala cu cinci viteze, automata cu patru viteze sau automata cu cinci viteze (numai pentru motorul de 2.4 litri) pentru motoarele pe benzina.


O placere de a conduce si mai mare
Bazindu-se pe feedback-ul clientilor, inginerii Toyota au reevaluat fiecare aspect al Avensis pentru a-i imbunatati performantele in privinta zgomotului la drum, confortului in timpul calatoriei, raspunsului directiei de conducere si stabilitatii la viteze mari. Drept rezultat, rafinamentul si placerea de a conduce sint aduse la alte nivele, datorita unor serii de imbunatatiri tehnice la suspensii, sistemul de directie si la aerodinamicitatea vehiculului.


Un pachet de siguranta excelent
Toyota Avensis este una dintre cele mai sigure masini din segmentul mediu superior de pe strazile Europei, cu un punctaj EuroNCAP de cinci stele. Avensis a fost una din primele masini care a realizat acest rating deosebit, iar cele 34 de puncte acumulate o plaseaza printre liderii din clasa. Siguranta superioara vine pe de o parte din structura caroseriei, care este puternica si rigida, care confera siguranta ocupantilor, cit si din platforma pentru pachetul de suspensii. Avensis 2007 este disponibila cu 9 airbag-uri, printre acestea numarindu-se si un SRS airbag pentru genunchii soferului. 2007 Avensis foloseste ultima generatie de sisteme ABS si ii sporeste eficacitatea prin EBD (distributia electronica a fortei de frinare) si BA (asistenta la frinare). Sistemele avansate VSC (controlul stabilitatii vehiculului) si TRC (controlul tractiunii) sint disponibile standard pentru gama Avensis 2007 in Europa (nu si pentru motorul de 1.6 litri pe benzina pentru anumite piete).


Costuri scazute pentru proprietar
Avensis beneficiaza deja de costuri scazute de reparatii si intretinere si are cea mai mare valoare reziduala din segmentul ei pe piata europeana. Modelul 2007 a fost construit pe temelia recordului excelent al costului scazut al intretinerii, relevant in obtinerea uneia dintre cele mai bune clasificari din segment pe pietele europene, unde costurile asigurarii sint bazate pe rating-ul clasei. Multa munca a fost depusa pentru a extinde intervalele de service si pentru a reduce timpii de intretinere. Timpul cumulat de intretinere dupa 100.000 de km pentru motoarele pe benzina si cele de 2,2 D-4D este cel mic din segment: 4,2 ore.
Beneficiile si fiabilitatea remarcabila a Avensis sint pretutindeni recunoscute de clientii din Europa si au contribuit la cererea mare a masinii printre cumparatorii obisnuiti de masini, crescind valoarea reziduala si reducind costurile pentru intreaga durata de viata a masinii.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite