autoplay
A aparut numarul 138
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Nissan X-TRAIL - CONFORTABIL SI USOR DE CONDUS
15 Ianuarie 2008
Foto: Nissan
Nissan X-TRAIL - CONFORTABIL SI USOR DE CONDUS
Nissan X-TRAIL - CONFORTABIL SI USOR DE CONDUS
Nissan X-TRAIL - CONFORTABIL SI USOR DE CONDUS
Nissan X-TRAIL - CONFORTABIL SI USOR DE CONDUS
Nissan X-TRAIL - CONFORTABIL SI USOR DE CONDUS
Nissan X-TRAIL - CONFORTABIL SI USOR DE CONDUS

"Pastreaza esenta"
Atunci cind noul X-TRAIL se afla in faza de proiectare, Nissan s-a adresat cumparatorilor primei generatii pentru a intelege ce au considerat ei ca a fost bun la modelul original si unde pot fi aduse imbunatatiri.
"Mesajul clientilor a fost ca am schimbat formula X-TRAIL pe riscul nostru. Originalul a fost iubit de clienti si multi nu doreau sa schimbam nimic. A fost o problema, cu siguranta, dar o problema placuta", declara Pierre Loing, vicepresedinte Product Planning Nissan Europa, care adauga: "Primul X-TRAIL s-a bucurat de un succes exceptional. A fost vehiculul potrivit la momentul potrivit, un SUV compact extrem de capabil cu performante off-road dovedite, care si-a depasit tintele de vinzari in fiecare an".


Construit pe succes
"Cind clientii ne-au spus ca nu doresc sa schimbam in mod semnificativ calitatile principale ale lui X-TRAIL, bineinteles ca am ascultat", declara Pierre Loing, "dar acest lucru nu ne-a oprit sa imbunatatim originalul. Ultimul X-TRAIL este un model complet nou, dar unul pe care l-am construit pornind de la punctele forte ale predecesorului in loc sa incercam sa facem ceva complet diferit..."


X-TRAIL 2007 se distinge printr-un nou sasiu si o noua caroserie, o gama de motoare mai larga si mai puternica, care ofera performante mai bune si economie de carburant. Spatiul in interior este mai generos, portbagajul este mult mai mare, iar calitatea interioara a fost mult imbunatatita. Sint disponibile
patru variante de motorizare, incluzind doua noi motorizari Diesel cu filtru de particule DPF si optiune Diesel cu cutie automata in premiera. Performantele off-road au crescut considerabil datorita sistemului inteligent de tractiune integrala si asistarii avansate la urcarea si coborirea rampelor.
Noul X-TRAIL pastreaza toate calitatile originalului. Desi usor mai mare decit originalul, ramine un SUV compact, confortabil si usor de condus. Continua sa fie un vehicul practic si functional si este la fel de masiv ca si originalul.
Pentru consolidarea performantei off-road, sistemul ALL MODE 4X4 asigura ca tinuta de drum pe sosea este stabila, sigura si previzibila. Prin transmiterea puterii catre rotile cu aderenta, fenomenele sub si supraviratoare sint neutralizate, ceea ce conduce la o experienta de condus mai placuta si mai pozitiva.


Asemanari de familie
Chiar daca fiecare panou a fost schimbat, modelul X-TRAIL 2007 pastreaza multe asemanari cu modelul original. Motivul este simplu: acest lucru a fost dorit de cumparatori. Cu umeri puternici, geamuri laterale mari si o forma extrem de practica, noul X-TRAIL ofera exact ceea ce promite.
"Clientii nu gresesc niciodata si cind au spus ca le place X-TRAIL asa cum arata am ascultat. Nu avea nici un sens sa facem schimbari drastice. Schimbarile sint subtile, dar foarte eficiente si vor atrage atit cumparatorii care vor sa-si schimbe modelul original, dar si cumparatori in premiera", sustine Loing.


Asistenta pentru pante
Doua caracteristici suplimentare ale noului sistem ALL MODE 4x4-i sint sistemul de asistare la coborirea pantelor si sistemul de asistare la plecare din rampa. DDS este activat manual cind sistemul este in pozitia LOCK si utilizeaza sistemul ABS pentru a mentine o viteza de coborire constanta de 7 km/h. Deoarece sistemul are grija de viteza masinii, soferul se poate concentra asupra directiei. DDS functioneaza nu doar daca X-TRAIL coboara o panta in treapta intii, ci si cind se coboara o panta in marsarier.


Mai mare ca inainte
Desi noul X-TRAIL este restilizat -– intr-adevar fiecare panou este nou -– el pastreaza deliberat similaritati puternice cu predecesorul sau.
X-TRAIL este mai mare decit predecesorul sau din toate punctele de vedere. Cu 4.630 mm lungime, este cu 175 mm mai lung ca inainte, in timp ce ampatamentul a crescut cu 5 mm la 2.630 mm. Este de asemenea usor mai inalt -– cu 5 mm la 1.680 mm – si cu 1.785 mm este cu exact 20 mm mai lat ca inainte. In ciuda cresterii dimensiunilor generale, a ramas un vehicul off-road cu o garda la sol generoasa de 200 mm si console fata si spate scurte.


Cel mai mare portbagaj din clasa
In varianta maxima, dar cu scaunele spate la locul lor, spatiul de incarcare a portbagajului este cu 127 mm mai inalt, cu 174 mm mai lat si cu 85 mai adinc decit inainte. Cind scaunele spate sint rabatate, noul X-TRAIL ofera cel mai mare portbagaj din clasa, cu 1.773 litri, fiind la fel de incapator ca al unui VW Passat wagon si mai mare ca al tuturor SUV-urilor compacte competitoare.


Culori noi
O paleta noua de culori ofera opt nuante, din care trei sint noi la X-TRAIL si alte trei sint noi la Nissan. Alaturi de rosul aprins si argintiul metalizat existente s-au adaugat alb si negru perlat si bej metalic. Nou la Nissan sint albastru safir -– un albastru mediu metalic -– gri inchis si mov, un rosu foarte inchis sofisticat.


Tapiterie de piele
Autovehiculele sint dotate cu scaune cu tapiterie din piele de culoare neagra sau bej –- incalzite si cu actionare electrica in fata -– iar insertiile cromate imbunatatesc oferta de confort, in timp ce geamurile colorate lateral spate si de la hayon asigura protectia de ochii curiosilor.
Doua tinte clare au fost stabilite la proiectarea interiorului lui X-TRAIL: trebuia sa fie si mai versatil, iar armaturile trebuiau sa fie si mai bune calitativ. Ambele tinte au fost atinse.


Servodirectie electrica
Manevrabilitatea este favorizata de adoptarea unei servodirectii electrice (EPS). Acest sistem de ultima generatie ofera o asistenta mai buna la viteze mici si un control mai bun al directiei pe masura ce viteza creste. Reglat pentru gusturile europene, sistemul verifica viteza la fiecare 40 milisecunde si reactioneaza si la o modificare a vitezei de 0,01 km/h.


Cutie manuala cu sase trepte
Atit motoarele pe benzina, cit si cele Diesel impart aceeasi cutie manuala cu sase trepte, o schimbare fata de fostul X-TRAIL la care motorul de 2 litri pe benzina era cuplat cu o cutie cu cinci trepte. Cutia automata cu sase trepte poate fi cuplata in premiera cu motorul Diesel la X-TRAIL. Acceleratia este rapida datorita treptei intii mai scurte, iar economia de combustibil este asigurata de a sasea treapta, mai lunga.

 

 

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite