autoplay
A aparut numarul 134
numarul urmator
arhiva autoplay
arhiva autoplay
Renault Megane Sedan
15 Iulie 2006
Autor: Dragos Gaspar
Foto: Renault
Renault Megane Sedan - Mai valorizant, mai dinamic, mai convivial
Automobilul Renault 19, liderul incontestabil In termeni de siguranta si calitate al companiei Renault, promitea sa reprezinte o performanta greu de depasit cInd constructorul francez a anuntat lansarea familiei Megane In 1995. Noul automobil trebuia sa egaleze multiplele calitati ale predecesorului sau si, In acelasi timp, sa inoveze pentru a si impune propria personalitate. CItiva ani mai tIrziu, la ora bilantului, s a dovedit ca Megane a trecut testul timpului, succesul sau depasind cu mult asteptarile Renault
Renault Megane Sedan
Renault Megane Sedan
Renault Megane Sedan

Date esentiale
Megane II Sedan deschide calea Innoirii complete a ofertei Renault In segmentul cel mai important ca volum al pietei automobilistice europene. Programul X84 cuprinde sapte modele cu personalitati distincte. InaugurInd noua platforma C, realizata de Alianta Renault Nissan, Megane II reprezinta o miza comerciala, financiara si industriala majora In cadrul strategiei de crestere profitabila a Renault. Designul deosebit face din Megane II Sedan un automobil cu personalitate. Placerea conducerii se dovedeste a fi la Inaltimea asteptarilor create de designul sau. Megane II Sedan mai beneficiaza si de inovatii In materie de confort, precum si de abordarea inteligenta a placerii de a calatori, caracteristici introduse de Renault la modelele din segmentele superioare. Calitatea si mediul se afla In centrul proiectului Megane II: fiabilitatea si durabilitatea acestui vehicul se situeaza la cel mai bun nivel al pietei, iar criteriile de protectie a mediului au fost luate In calcul IncepInd cu faza de conceptie si pIna la casare.


Un design deosebit
Acest vehicul cu personalitate puternica se afirma ca un produs "distinct" Intr un segment In care multe dintre automobile seamana Intre ele, evoluInd Intr un registru afectiv fara a sacrifica functionalitatea si caracterul practic. Este un vehicul "energic", care Isi etaleaza latura sportiva mai ales prin intermediul postului de conducere.
Pentru Anthony Grade, Director al Departamentului Design Gammes Automobiles, "Megane II Sedan este ca o a doua natura In care conducatorul auto se simte stapIn pe situatie". E suficient sa te asezi la volan pentru a avea impresia ca te afli Intr un cockpit, senzatie amplificata de frIna de parcare tip "aviatie". Postul de conducere este dedicat In Intregime placerii de a conduce: desi a fost proiectat cu gIndul la conducatorul auto, ceilalti ocupanti nu sInt neglijati, diferitele instrumente de bord fiind grupate In mod deliberat.


AvInd In vedere cifra de vInzari realizata de Megane Sedan In Romania (70 la suta din totalul vInzarilor gamei Megane) este de asteptat ca succesul acestuia sa se perpetueze odata cu noua gama Megane. Acesta ramIne referinta In segment si Isi conserva atuurile In ceea ce priveste comportamentul rutier, placerea de a conduce, siguranta activa si pasiva -- 5 stele la testele Euro NCAP.


Parte frontala restilizata
Designul inovator si foarte apreciat al Megane evolueaza, dInd noului model o privire "mai patrunzatoare" si un design al partii spate mai modern. Mai stilat, mai dinamic, noul Megane este conceput pentru a fi referinta segmentului sau. Cu un aspect al partii frontale mai rasat, linii accentuate si robuste, Megane degaja o impresie de forta si dinamism, senzatie Intarita de noul design al proiectoarelor, calandrul mai adIncit si bara de protectie fata cu un aerator mai mare. Farurile de ceata sInt pozitionate mai In afara, cum este cazul la Megane Renault Sport. in plus, stergatoarele de parbriz sInt tip "flat blade", ca la Scenic. Partea din spate beneficiaza de o noua bara de protectie si, de asemenea, de blocuri optice noi. in plus, modelul primeste noi elemente exterioare si culori noi pentru caroserie.


Interior modernizat, design tip sport
Designul robust al lui Megane II Sedan este completat de calitatea finisarilor, a materialelor, a Imbinarilor, precum si a armonizarii acestora. Interiorul este o lectie de modernism si sobrietate. Formele plansei de bord sInt simple, iar liniile -- pure.
Este primul automobil produs In serie care prezinta conceptul "Touch Design", introdus pe prototipul Talisman, dovada a grijii si atentiei cu care a fost conceput. Ergonomie Impinsa la maximum, materiale ale caror caracteristici vizuale si tactile inspira dorinta de a le folosi, fiecare alegere a fost calauzita de dorinta de a crea comenzi la IndemIna conducatorului auto, placute de manevrat si a caror utilizare este fireasca. Comenzile Touch Design nu sInt create numai pentru a corespunde unei functii, ci si pentru a oferi placere In utilizarea lor.


Conceput pentru un confort maxim al utilizarii, Megane II prezinta un cumul de caracteristici ergonomice In care logica si emotiile au roluri egale. Aceasta abordare este reflectata mai ales de dispunerea elementelor tabloului de bord. Megane II Sedan raspunde astfel imperativului care a determinat toate alegerile facute In timpul dezvoltarii sale: simplitate In utilizare. intr o lume In care automobilele devin tot mai complexe, inginerii si proiectantii de la Renault au colaborat pentru a face o masina usor de Inteles si de utilizat.
Noul Megane Sedan propune tapiserii In culori noi si ambiante mult mai rafinate: post de conducere tip "cockpit", o noua plansa de bord din material "slush", frIna de mIna tip aviatie, grafica elaborata a tabloului de bord.
Inginerii Renault au echipat Noul Megane cu noi functii pentru a face viata la bord mai simpla si mai agreabila: sistem de asistenta la parcarea cu spatele, senzor de ploaie si lumina, climatizare cu functionare optimizata, filtru de habitaclu dotat cu filtru de carbon activ.


Agil si sigur, Isi etaleaza dinamismul
Bazat pe o platforma complet noua, Megane II Sedan dispune de punti de rulare fata si spate noi, asociind precizia cu o Inalta capacitate de filtrare. Comportamentul rutier a lui Megane II atinge un nivel ridicat de eficienta atIt In ceea ce priveste aderenta la drum, cIt si frInarea, oferind un control total al conducerii auto In toate circumstantele. in afara ABS ului, a asistentei la frInarea de urgenta si a sistemului de supraveghere a presiunii In pneuri, IntIlnim o alta noutate oferita de proiectoarele cu lampi cu xenon, care includ controlul adaptiv al Inaltimii fasciculului luminos.


Directia asistata electric variabila mareste precizia conducerii, adaptInd nivelul de asistenta In functie de misiune. in ceea ce priveste ergonomia, aceasta a fost gIndita pentru a oferi conducatorului auto senzatia ca face corp comun cu masina.
Placerea de a conduce este o sinteza a unor de factori de ordin dinamic, ergonomic si acustic. Conexiunea inversa, privind informatiile referitoare la vehicul, este si ea esentiala. TinInd cont de toate acestea, caietul de sarcini al automobilului Megane II viza elaborarea unui vehicul care sa ofere o placere activa, precisa si controlata a conducerii. Fabricata pe o platforma cu totul noua si avInd un sasiu inedit, Megane II Sedan beneficiaza de un ampatament generos (2.625 mm), ecartamente largi (1.518 mm In fata si 1.514 mm In spate) In beneficiul stabilitatii si a unui Inalt potential de aderenta.


Element esential al sigurantei unui vehicul, pneurile sInt deseori neglijate In timpul operatiilor curente de Intretinere. Megane II Sedan dispune de un sistem care avertizeaza conducatorul auto In cazul unei presiuni neadecvate Intr unul sau In mai multe pneuri. Sistemul de supraveghere a presiunii In pneuri permite detectarea pierderilor lente de aer sau a nepotrivirilor Intre viteza vehiculului si presiunea pneurilor. Odata informat, conducatorul auto poate interveni imediat pentru a remedia defectiunea, precum si pentru a evita uzura prematura a pneurilor si un consum excesiv de carburant.


in fiecare din cele patru roti ale vehiculului este montat un senzor de presiune, temperatura si acceleratie. Fiecare senzor masoara o data pe minut presiunea, temperatura interna si acceleratia pneului respectiv. Apoi, transmite aceasta informatie codificata, prin unde radio si In mod direct unitatii centrale din habitaclu care analizeaza masurarile si avertizeaza conducatorul auto de existenta unor eventuale pierderi de presiune sau de umflarea incorecta a pneului. Defectiunea este indicata prin iluminarea rotii In cauza pe diagrama aflata pe tabloul de bord si prin afisarea unui mesaj sub forma de text (umflare insuficienta sau excesiva, perforare, defectarea senzorului sau presiune inadecvata vitezei).


Motorizari asociate cu transmisii de ultima generatie
Megane II Sedan dispune de o bogata oferta de motoare pe benzina si Diesel common rail economice si performante, asociate cu transmisii de ultima generatie. Gama motoarelor pe benzina disponibile pe piata romaneasca este: 1.4 16V 98 CP, 1.6 16V 115 CP si 2.0 16V 136 CP, ultimele doua fiind echipate cu sincronizare variabila a supapelor de admisie ale arborelui cu came In beneficiul placerii de a conduce si In scopul reducerii consumului de carburant. Toate aceste motorizari pe benzina respecta normele de poluare Euro 3. Gama Diesel a lui Megane II este constituita din motorul 1.5 dCi 80 CP, 1,5 100 CP si 1.9 dCi 120 CP, motoare turbo Diesel common-rail dotate cu ultimele noutati tehnologice. Transmisiile manuale cu 5 si 6 viteze au fost dezvoltate pentru a exploata la maximum potentialul motorizarilor. Fiind un factor-cheie al placerii de a conduce si al confortului calatoriei, tratamentul acustic al automobilului Megane II Sedan a facut obiectul a numeroase studii si aplicatii inovatoare.


Excelenta In materie de siguranta
Structura ranforsata a lui Megane II Sedan, cu zone de absorbtie a energiei si de deformare programata, garanteaza o pliere optima la socuri. in domeniul sigurantei ocupantilor, dispune de o panoplie larga de echipamente, Sistemul Renault de Protectie de generatia a treia (SRP 3) vizInd oferirea unei protectii maxime, identice pentru toti ocupantii. Dispozitivul cuprinde 6 airbag uri: airbag uri frontale adaptabile, airbag uri laterale pentru torace pentru locurile din fata, airbag uri pentru cap pentru locurile din fata si spate, combinate cu centuri adaptabile cu dubla pretensionare (simpla la locurile laterale spate) si limitator de efort.


Noul Megane Sedan confirma expertiza Renault In materie de siguranta. Dispozitivele de asistenta la conducere asigura un control perfect al vehiculului, ajutInd la mentinerea traiectoriei In situatii de urgenta: ABS Bosch 8.0 de ultima generatie cu repartitor electronic al frInarii (EBV) si asistenta la frInarea de urgenta (AFU), Sistem de Supraveghere a presiunii In pneuri.


Caracteristici de confort similare cu cele ale unui segment superior
Megane II Sedan combina expertiza Renault In materie de confort cu abordarea inteligenta a placerii de a calatori. Aceasta a facut obiectul unor alegeri inovatoare In ceea ce priveste arhitectura, cum ar fi acoperisul cu trapa panoramica.
Megane II mizeaza pe simplitate: un card Renault evoluat permite atIt accesul, cIt si demararea vehiculului si faciliteaza utilizarea trapei de alimentare cu deschidere integrata. Senzorii de ploaie si de lumina contribuie In egala masura la satisfactia si confortul calatoriei.
Acestor elemente se adauga un habitaclu confortabil la care contribuie scaunele ergonomice, cu Incalzire pentru locurile din fata, si tapiserie din piele, spatiile de depozitare ingenioase, trapa acoperis panoramica, confortul acustic sporit, confortul termic dat de aerul conditionat cu reglare automata.

comentarii
 
piata auto       revista auto      stiri auto      anunturi auto gratuite